Isäni naisystävä ajaa minut syömishäiriön partaalle

Vierailija

Taustaksi sen verran, että olen 17 v. naisenalku. Olen asunut isäni kanssa kahdestaan neljä vuotiaasta asti, koska äitini nukkui pois syövän takia ollessani juurikin 4v. Sisaruksia minulla ei ole. Isä on ollut aivan mahtava. Se oli isällenikin varmasti maailman raskain paikka, mutta hän hoiti minut hienosti. Hän siirtyi vähäpalkkaisempaan työhön, jotta saisi viettää enemmän aikaa kanssani. No nyt viime syksynä iskä kertoi, että on tainnut rakastua uudelleen. Vaikka luuli viettävänsä loppuelämän leskenä. Tietysti olin iloinen isäni puolesta ja otin naisen elämäämme. Olin ystävällinen naiselle ja hänkin vaikutti suht mukavalta. Joskin pinnalliselta ihmiseltä.. Ongelmana on se, että hän muutti saman katon alle meidän kanssa. Hän alkoi neuvoa minua kotitöissä ärsyttävään tapaan, missä järjestyksessä astianpesukone tulee täyttää. Hän esittää isän läsnäollessa mukavaa kaveria minulle, mutta kun olemme kahdenkesken niin vaihtuu ääni kellossa. Minä kuulemma rajoitan isän ja naisen kahdenkeskistä aikaa, koska valvon iltaisin myöhään. Pitäisi vissiin lukittautua omaan huoneeseen tai olla kavereilla kaikki illat. Nainen on suoraan sanonut, että odottaa päivää jolloin täytän 18v. Isä on aina sanonut, että saan asua kotona niin kauan, että on taloudellelisesti turvallista muuttaa pois. Nainen on tässä asiassa täysin eri mieltä. Hänellä ei ole omia lapsia..
No mutta nyt kerron, mitä tarkoitan otsikolla. Minulla oli 13-14 v jonkinnäköinen syömishäiriö. Ilman äitihahmoa peilasin itseäni langanlaihoin julkkiksiin. Vähensin salaa syömisiäni ja urheilin hulluna. Kun kiloja karisi - peitin laihuuden kerrospukeutumisella. No terveydenhoitaja huolestui kun menin kasiluokan tarkastukseen.. Punnitus näytti mittoja 173cm - 49 kg. Kiloja oli karissut vuodessa _paljon_. Sain ajat kuraattorille ja kamppailun jälkeen olen taas normi mitoissa. (175cm - 65kg) Isäni uusi nainen on saanut minut tuntemaan itseni lihavaksi. Hän usein huomauttaa tähän tyyliin ulkonäöstäni: - Sinussa on jotain, mistä ottaa kiinni. Minä sentään käyn kolme kertaa viikossa vesijumpassa. Suosittelen samaa. Turha kerätä painoa nuorella ikää paljoa.-
Hän ei tunnu tajuavan, kuinka kommentit satuttaa. Itken öisin itseni uneen. Tekisi mieli pudottaa painoa n. 10 kg. En uskalla puhua isälle. Jotenkin suojelen isää..
Ah, anteeksi tämä avautuminen. Teki vain hyvää saada purkaa osa tuskasta ulos. Mitä voisin tehdä?

Kommentit (8)

Vierailija

Kerrot isällesi miltä sinusta tuntuu. Jos hän on niin mahtava, mitä annat viestissäsi ymmärtää niin hän kyllä kuuntelee. Ja älä välitä sen muijan puheista. Selvästikin hän kokee sinut uhkana ja yrittää pahoittaa mielesi, jotta muuttaisit äkkiä pois hänen tieltään.

Uskomatonta miten nuo vanhempien uudet kumppanit tosta noin vaan muuttaa kotiisi asumaan ja kuvittelee olevansa jotain maailmanvaltiaita ja käyttäytyvät lapsellisemmin kuin sinä itse. Luulisi, että heitä kiinnostaisi edes aluksi vähän yrittää tulla toimeen puolisonsa lapsien kanssa jotta kaikilla olisi helpompaa asua samassa talossa. Seuraavan kerran kun tämä muija päästää suustaan jotain ilkeää, niin voit mielessäsi ajatella, että onneksi sinä et ole tuollainen samanlainen ääliöakka ja että sinulla itselläsi taitaa olla asiat vähän paremmin kun ei tarvitse toisten mieltä pahoittaa turhanpäiten.

Vierailija

Suosittelisin myös puhumaan isäsi kanssa, koska sillä asiat selviää, aivan varmasti hän kuuntelee sinua ja ottaa puheesi tosissaan.
Äläkä välitä sen naikkosen "jumppaa enemmän" puheista, koska siinä on hänelle yksi keino ajaa sinut pois kotoa, ja hän tietää sen.
Myös ehkä hienoinen ärähtäminen takaisin hämmentäisi hänet, eikä osaisi enää valittaa sinulle turhuuksista.
Ja toiseksi, sinä suojelet isääsi totuudelta. Totuus satuttaa, mutta ajattele jos ja kun sinä muutat kotoasi pois, niin naisen oikea puoli isällesi paljastuu..

Itse olen myös ollut isän tyttö iät ja ajat, tilanne tässä on eri että vanhempani erosivat, minulla on sisaruksia ja rakkauteni ruokaa kohtaan on suuri..

Meille tuli myös uusi äitipuoli n. 6 vuotta sitten.
Rumasti sanottuna, vihasin häntä alusta asti, ja isä oli kovin pahoillaan tästä.
Sitten kun totuin ajatukseen äitipuolesta, alkoi se kamala perseily ja käskytys meitä lapsia kohtaan, "tee tätä, tee tuota, hae puita, siivoa" jne. Akka töistä tullessaan istahti vain sohvalle katsomaan telkkaria ja polttamaan tupakkia, "on ollut niin rankka työpäivä että en jaksa tehdä mitään."

Itse kävin sitten yläastetta, herätys joka aamu 5.30 että kerkee linja-autoon, ja olin kotona vasta 15.30, pitkiä päiviä siis minullakin..
Tilanne parani jollain lailla sillä, että yritin takoa järkeä päähän sille eukolle, että minkälaisena kotiorjana minua oikeen pidetään, en kuitenkaan sotkenut vielä isää tähän..

Kohta sitten tilanne oli taas sama. Kerroin isälle tästä, ja kyllähän se hermostui, mutta ei sekään oikein tilannetta muuttanut..
Käsikähmääkin kerran tämän akan kanssa käytiin, sillä ei ollut mitään mahdollisuuksia kun on paljon pienempi kuin minä. :D

Ratkaisu kuitenkin tähän kaikkeen oli omalta osalta, että muutin yksinkertaisesti pois. Taloudellinen tilanteeni oli erittäin huono, mutta jotenkin sitä tuli kuitenkin selvittyä.

Pompotus sitten alkoikin pikkusiskoani kohtaan (nykyään 16-vuotias), ja hänellä on ollut anorektikon oireita seiskaluokalta asti.. Pelkään siis siskoni puolesta, mutta onneksi hänelläkin on muutto ensi kesänä edessä, nyt en oikein voi muuta kun olla tukena :/

Anuski
Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Lisäilen vielä omia kokemuksiani..

Vanhempani erosivat 4 ja puoli vuotta sitten. Äitipuoleni muutti isälle 4 kuukautta eron jälkeen. Aluksi hän oli oikein mukava ja tultiin hyvin toimeen. En asunut isälläni silloin, asuin äitini luona naapuripaikkakunnalla. No, pikkuhiljaa alkoi valjeta ettei tää nainen nii ihana ja mukava ollukaan. Se käskytti kans kovasti. Nykyään suosii omia lapsiaan (joita asuu nyt 2, aikaisemmin 3 heidän luonaan). Pikkusiskoni joutuu nyt kärsijäksi, koska äitipuoleni ei voi minulle enää valittaa. Paino on suurin asia mistä hän aina jaksoi sanoa. No, kerran sitten pinna katkes ihan täysin, kun muutenkin huono itsetunto, huudin ruokapöydässä isälle ja äitipuolelleni että voin mä olla täällä käymättäkin jos se mun paino noin paljon vaivaa. Isäni valitti asiasta siis myös. Enkä siis asunut siellä. No, eipä sen jälkeen äitipuoleni hirveästi ole asiasta sanonut. Isäni joskus muistuttelee mut ne menee jo ohi korvien.

Mutta siis, neuvoksi aloittajalle, puhu isällesi! Sinun isäsi kuulostaa olevan ihana ja loistava joka varmasti kuuntelee sinua. Rakkaus ei saisi sokaista ihmistä niin täysin että oman lapsen puheet eivät vaikuta mitenkään. Jos kuitenkin tuntuu, ettei puhuminen auta, muutat pois. Voit sanoa isällesi suoraan että muutat hänen uuden naisensa takia pois. Kyllä sen pitäisi herättää jo ihmistä. Kyllä sä jotenkin pärjäät, ja jos isäsi on niin mahtava, hän auttaa myös varmasti :) Tsemppiä!

Vierailija

Ensiksikin puhu isällesi (laita vaikka tekstiviesti ensi alkuun jos asiasta on helpompi kertoa sillä tavoin).
Nosta kissa pöydälle tämän naisen kanssa ja vaadit selittämään että mikä on ongelma.
Suoraan puhuminen on vaikeaa, mutta ainoa keino saada asiaan jokin ratkaisu! Tuollaiset ihmiset vain jatkavat ilkeilyään koska ajattelevat toisten alistuvan siihen...varsinkin niillä jotka antavat oman mustasukkaisuuden mennä järjen edelle ja ovat mustasukkaisia toisen lapsesta ovat ehkä hiukan häiriintyneitä...:D Eli pyri itse pitämään asian selvittely mahdollisimman rationaalisena ja pidä isäsi selvillä kaikesta mitä nainen sanoo. Jos itse lähdet loukkaamiseen mukaan saat olla varma että naikkonen vain kostaa entistä pahemmin.

Vierailija

Kiitos kaikille viesteistä.
En ole vielä kertonut isälle vaan yritän itse ratkaista tilanteen. Nainen sano mulle tänään koulun jälkee mun syödessä "Ei kannattais syödä lihapiirakkaa. Se kertyy vyötärölle." Vastasin: "Anna mun vittu syödä rauhassa" Nainen sanoi "Pitääkin kertoa isällesi kielenkäytöstäsi." Minä: "Mulla on sille myös paljo kerrottavaa" Nainen: "Minä voitan" Minä lähin omaa huoneesee.

Vierailija

Siis täH? Etsä nyt voi tollasta kattoa, sun olisi pitänyt puhua asiasta heti isällesi, mutta nytkää ei oo myöhäistä, kerro sille vaikka heti, Tuo isäsi naisystävä vaikuttaa kilpailevan sinun kanssasi isästäsi, aika lapseellista.

Miten enemmän venytät sen jutun nii sitä vaikeampaa sun on kertoa faijallessi koko asiasta. Kyllä sun isäs ymmärtää. Ärsyttää tollaiset kierot akat, tsemppiä sulle ja toivottavasti asiat muuttuu paremmaksi

Vierailija

Uudelle "äidille" haistatellaan pitkät. Hnen pitäisi tutustua lapseen ilman että isä on lähellä, jos ei ole niin, niin iskälle pari sanaa. Tarvittaessa, olet suht vanha ja pystyt häätää naisen itse pois katon alta.
Koskaan ei tarvitse kuunnella niitä jotka eivät oli sulle samaa verta ja lihaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat