Voinko saada asumistukea?

Seuraa 
Liittynyt28.12.2010

Nykyinen elämäntilanteemme on tämä: asumme poikaystäväni kanssa vuokralla, mä opiskelen ja avo käy töissä. Mä elän opintotuella, johon siis kuuluu opintoraha ja asumislisä (opintolainaa en ole ottanut). Nyt mies kuitenkin haluaisi ottaa lainaa ja ostaa omistusasunnon, johon yhdessä muuttaisimme. Siinä tapauksessahan multa loppuisi tuo asumislisän tuleminen ja siitä parin sadan suuruisesta opintorahasta mun pitäisi maksaa avolleni jonkinlaista "vuokraa", mä kun en missään nimessä haluaisi elää kenenkään siivellä :/ Olen kuullut, ettei lainanmaksamiseen mitään tukia ainakaan myönnetä, mutta yhtiövastikkeen maksamiseen saatettaisiinkin jopa myöntää? Onko kenellä muulla kokemusta tällaisesta tilanteesta?

Kommentit (3)

Vierailija

Mun kaveri on juuri tuossa samassa tilanteessa, eikä hän valitettavasti saa mitään muita tukia opintorahan lisäksi:( Hän nostaa opintolainaa opintorahan lisäksi, mutta muita tuloja hänellä ei ole. Aika inhottava tilanne.

Vierailija

Jos miehesi ostaa asunnon ja se on vain hänen nimissään niin etkö voisi tehdä vuokrasopimuksen hänen kanssaan ja saada sitä kautta asumislisää? Koska vuokrallahan siinä asuisit, ei kai sillä ole väliä onko vuokranantaja avomies vai joku tuntematon?

Vierailija

Minun mielestäni kela maksaa ainakin vähemmän jos ollenkaan asumislisää, silloin kun opiskelija asuu vanhempien tai puolison omistamassa asunnossa vaikkakin maksaisi vuokraa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat