Polyamoria

Vierailija

Lukaisin yhtenä päivänä iltalehden artikkelin polyamoriasta, jolla tarkoitetaan suhdetta useampaan kumppaniin yhtäaikaa.
http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2010122912924944_lz.shtml

Alkoi vähän mietityttää miten tällainen voisi toimia. Ajatella jos minulla olisi kaksi miestä ja kaikki rakastaisimme toisiamme... se olisi outoa. En usko, että se toimisi kovinkaan pitkään.

Mitä mielipiteitä polyamoria herättää muissa foorumilaisissa? Onko jollain peräti kokemusta?

Kommentit (2)

Vierailija

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos polyamoria joillekin sopii (tunnen itse asiassa muutamia ihmisiä, joilla on kaksi seurustelukumppania, jotka tietävät toisistaan, tai ns. "suhdeverkosto"), mutta itse en kyllä kykenisi siihen, koska en luultavasti pääsisi yli mustasukkaisuudestani miehen muita rakkaita kohtaan. Toisaalta elämäni tuntuu jatkuvasti niin kiireiseltä jo pelkästään yhden miehen, opiskelujen yms. keskellä, että saati sitten jos kuviossa olisi vielä muitakin. Aikani ei riittäisi, eikä varmaan kykyni kompromisseihinkaan. Olisin luultavasti mustasukkainen varsinkin poikaystäväni ajasta.

Vierailija

Ite kyl ihan ymmärrän et tällaista on. Oon joskus jopa miettinyt, että voisi olla ihan mukavaa elää jonkinlaisessa "yhteisössä", johon kuuluu useampiakin kuin vain kolme ihmistä. Yhteisön sisällä voisi olla oikeita pariskuntiakin (tai jopa pelkästään pariskuntia), jotka asuisivat kahdestaan yhdessä, mutta silti kaikki ainakin jollain tavalla rakastaisivat toisiaan ja kaikilla olisi lupa olla toistensa kanssa.

Eihän tällainen yhtälö tule koskaan toteutumaan enkä tiedä toimisiko se edes, mutta ajatusleikkinä tilanne on hauska. Omasta ja mieheni kaveriporukasta osaisin kyllä heti nimetä sekä tyttöjä että poikia, jotka olisivat yhteisöön tervetulleita :) Kyseessä olisi paljon enemmän kuin vain seksin harrastaminen, yhteisö olisi myös rakastava ja välittävä tukiverkko, jossa kukaan ei jää ulkopuoliseksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat