Parisuhde vs. kaverit?

Vierailija

Mulle kävi niin, kun rakastuin nykyiseen mieheeni, että olen unohtanut pitää ystäviini tarpeeksi yhteyttä. Nyt kun asumme yhdessä, tuntuu siltä että aikaa ystäville olisi enemmän, mutta osa ystävistä on kaikonnut ja osa muuttunut puolitutuiksi. Mulla on aina ollut paras ystävä, jota en ole menettänyt ja koulussa on kaveriporukka, jonka kanssa nähdään. Samoin muutama ystävä on vielä lukiosta ja lapsuudenystäviä pari. Kuitenkin välillä on sellaisia perjantai/lauantai-iltoja, jolloin en tiedä mitä tekisin ja se masentaa minua. Olen oppinut tästä ja pidän kiinni nykyisistä ystävistäni, mutta tuntuu siltä että heitä voisi olla enemmänkin (kuten joskus oli). Onko tällaisesta tilanteesta kokemuksia? Haluaisin löytää uusia ystäviä, mutten oikein tiedä mistä, kun tunnen nykyisestä oppilaitoksestani oman vuosikurssini lähes kokonaan ja työkaverini ovat sen verran vanhempia, ettei heistä kenestäkään ole muodostunut luottoystävää. Uusi harrastus tai opiskelijatoiminta voisivat ehkä olla ratkaisu? Yksi ystäväni, joka ei ennen oikein käynyt bileissä on opiskelijajärjestössä toimiessaan ainakin saanut hirveästi uusia ystäviä ja bileitäkin on joka viikonloppu. Harrastus on vähän vaikeaa aloittaa 20-vuotiaana, kun tuntuu että joka lajissa pitäisi olla niin hyvä jo valmiiksi.

Kommentit (3)

Anuski
Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Olisiko mahdoton ajatus alkaa lämmittelemään välejä uudestaan näiden vanhojen ystävien kanssa? :

Ja harrastuksia voi alottaa täysin ummikkonakin, riippuen tietysti vähän mikä kiinnostaa. Opiskelijatoiminta olis kyllä loistava ratkaisu myös.

Vierailija

No kiitos neuvoista. Ehkäpä pitäis yrittää järkätä joku get-together vanhojen frendien kanssa. Se saattaa olla aika vaikeeta, kun osa porukasta on ympäri Suomea opiskelemassa, mut voishan sitä edes yrittää... Ja ehkäpä pitäis keksiä itelle uus harrastus ja vähän järjestöhommia. Mun ongelma on varmaan aina ollut se että viihdyn vähän liian hyvin kotona, kun asun rakkaiden ihmisten (perheen/poikaystävän) kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat