Raskauspelko

Vierailija

Eli, mulla on siis aivan mieletön raskauspelko, ollut jo viimeset 12 vko. Eli 12 viikkoa sitten olin yhdynnässä, kortsua käytettiin ja rikkoutumista ei huomattu, vaikkei sitä kortsua pahemmin siinä tutkittukaan (niinkuin kannattaisi). Menkat on tullut kolmasti, mutta normaalia niukempina. Vatsan turvotusta on ja muita pieniä raskausoireita. Testejä oon tehnyt varmaan 12, negatiivisia tosin ovat olleet. Verikoetestiin ei pääse ilman lähetettä.

Tiedän, että neuroottisuutta on aika paljon mukana, mutta ahdistaa käsittämättömästi. Varsinkin, kun on tullut luettua tapauksista joissa raskaustesti on negannut mutta silti ollut raskaana. Mitä voisin tehdä tälle, tuntuu että pää hajoaa....

Kommentit (1)

Vierailija

Muistaakseni noiden kotiraskaustestienkin tarkkuus on yleensä tosi korkeaa luokkaa, eli jos olet useamman testin jo tehnyt, voit minun mielestäni kyllä huokaista helpotuksesta. Raskauden olisi niissä pitänyt jo tuossa vaiheessa kyllä näkyä.

Havaitsemasi "raskausoireet" voivatkin johtua ihan vain raskauden pelosta ja ahdistuneisuudesta. Itsellä on omakohtaista kokemusta tästä. Stressihän vaikuttaa kuukautiskiertoon, mistä niukkuus voi johtua, sekä vatsan toimntaan, mistä pieni turvotus voi johtua ja samalla tavalla paha stressi voi aiheuttaa kuvotuksen tunnetta tai pahaa oloa. (Myös sokeriarvojen suuri heitto esim. tosi sokerisia mehuja juomalla paljon, voi aiheuttaa pahaa oloa, tästäkin kokemusta, kun tuli kuumassa toimistossa juotua älyttömiä määriä mehua, ja pelkäsin olevani raskaana.)

Tosin jos alavatsakipua alkaa esiintyä, niin kannattaa ehkä ottaa varmuuden vuoksi yhteys lääkäriin, koska kohdunulkoinen raskaus ei välttämättä näy testeissä. Muttä älä nyt käy tästä panikoimaan, nää on harvinaisia tapauksia, eikä kohdallasi edes todenäköistä, jos kortsun rikkoutumista ei huomattu! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat