Mies ja itsetuntoni

Vierailija

Olen ihan normivartaloinen, tuttavat sanoo aina laihaksi, kun olen aika pitkäkin. Aina olen ollut kriittinen ulkonäöstäni ja pääsin tasapainoon, mutta nyt poikaystävä aiheuttaa itsetunnon todellisen laskemisen.
Jos on kyse painosta, hän naureskelee että eihän minun nyt tarvitse laihduttaa, etenkin sanoo tähän tyyliin, jos muita on paikalla. Kahden kesken hän saattaa puristella noh.esim reisiäni, joita vihaan eniten ja hän tietää sen, pieniä jenkkakahvoja tai vatsaa ja NAURAA. Ja joskus jos sanon vaikka että; olisinpa niin laiha kuin joskus vuosia sit, niin se sanoo vaan et; NO NIINPÄ; OLISIT.. hän on hyvin vitsaileva, joten ei oikeesti ota aina selvää onko tosissaan.
Olikohan tää nyt ihan turhaa kun en osaa oikealla tavalla kertoa, äänensävystä kuulen kuin hän joskus tahtoisi minun oiekasti olevan laihempi, mutta joskus suorastaan käskee syömään ettei taas pyörrytä, ja sitten taas jos syö vaikka suklaata niin sanoo että taas perse kasvaa..

Niin ja sitten naama, jos ei ole meikiä niin aina kuuluu; YÖK... ja joskus ihan muulloinkin vaikka oisi meikit naamassa, muutoin moni muu mies on kyllä kehunut kauniiksi, mutta oma mies ei varmaan koskaan, alussa vaan pakosta sanoi nätiksi.

Kommentit (9)

Vierailija

miehes kuulostaa vähän semmoselta vitsailevalta mieheltä joka ei oikeen uskalla suoraan sanoa mitä ajattelee.

Mut ajattele näin päin. Jos sulla olisi tosi lihava kaveri, jota et ikinä haluaisi satuttaa niin nauraisitko sille ja haukkuisitko läskiksi? Et. Jos se sun kaveri taas olisi laiha, tietäisit ettei hän voi suuttua semmosesta vitsistä ja voisit nauraakin.

Luulen siis että olet miehesi mielestä niin laiha, että läskivitsit on sallittuja. Mut tästä sun kannattaa puhua hänen kanssaan.

Voit kans kokeilla ottaa noi huumorilla ja vitsailla myös hänelle takaisin. "onpas sulla pieni haba, et varmaan ees saa kokispulloa auki" kyllä sit lopettaa jos tommonen satuttaa. Ja jos ei, niin kaveri ottaa kaiken ihan vitsinä.

Vierailija

Voisi olla myös, että tällä sinun miehelläsi on itsellään paineita omasta ulkonäöstään tai häntä on joskus moitittu ja hän sen takia koko ajan arvostelee sinua.
Voi olla myös että kaikki on vaan vitsiä, mutta jos se ei ole sinusta kivaa, kannattaisi varmaan mainita asiasta tälle miehellesi, jotta hän lopettaa.

Vierailija

Tuskin miehesi pahaa tarkoittaa. Olet saattanut joskus antaa ymmärtää ettet loukkaannu moisesta ja hän on saanut käsityksen että hänen vitsailunsa on jotenkin hauskaa. Tee selväksi että se loukkaa (jos loukkaa). Ei tuollaista tarvitse kuunnella jos tuntuu pahalta.

Vierailija

se on ihan täysin itsestäsi kiini mitä suostut kuuntelemaan. jos et sano miehellesi että hänen vitsailunsa loukkaa syvästi, ja se on sinulle arka asia, kuinka hän voisi sen ymmärtää? voi olla että hä ei vain oikeasti tajua kuinka arka asia sinulle on. itsellänikin mies hyvin vitsailevaa sorttia (ja yleesä lempi vitsailun aihe olen minä) muta tiedän että hän ei mitään tosissaan tarkoita. ja olen kyllä sanonut ja selvästi, jos hän on sanout jotain loukkaavaa. hän kyllä tietää että ulkonäkö ja paino yms ovat minulle arkoja asioita, ja välttää niistä vitsailua.
mies ei voi tietää, jos et asiaa hänelle sano!

ja tuosta kasvo hommasta sinun täytyy ainakin sanoa suoraan! omasta mielestäni tuo menee todella hyvän maun rajoilla.
kunioita itseäsi, ja vaadi sitä myös mieheltäsi. sinulla o siihen kaikki oikeus.

Vierailija

Meillä kanssa mieheni tykkää löllyttää minua joka paikasta ja se ärsyttää minua ja jos sanon että olisi mukava olla niin laiha kuin joskus ennen, hän vaan naureskelee samalla tavalla, kuin sinunkin miehesi kuulostaisi tekevän. Nykyään olen niin väsynyt hänen touhuun, että sanon usein, että "joo-o sellaset ne on, minkäs teet kun läski oon". On loppunut löllytys. :P

Vierailija

Mun mielestä sun miesystävä on aika törkeä. Hän vielä tietää, että reidet ovat sulle arka paikka ja silti vitsailee niistä. Myös tuo meikittömyydestä haukkuminen on tosi tökeröä, mutta harva mies toisaalta tajuaa miten paljon meikkaaminen vie aikaa, rahaa, vaivaa ja vielä rasittaa ihoakin pidemmän päälle.

Sun pitää nyt vaan kertoa hänelle, että nuo kaikki asiat loukkaavat sinua. Miehet eivät valitettavasti osaa lukea ajatuksia, joten suora puhe on ainut keino. Jos hän on vain vitsaillut, on puhuminen todella hyvä ratkaisu. Jos hän on tosissaan kiusannut, niin sekin paljastuu sinulle.

Vierailija

Meilläkin puristellaan jenkkakahvoja hihitellen. Ennen inhosin sitä kamalasti ja se oli todella tukahduttavaa, mutta vähitellen olen ymmärtänyt, että mies oikeasti pitää niiden hiplailusta eikä todellakaan tarkoita pahalla.

Toi meikkijuttu sen sijaan järkytti mua enemmän... Voiko tosiaan olla, että mies heittää noi yök-kommentitkin vitsillä, ja olettaa, että ne naurattaa suakin? Ootko puhunu hänen kanssa asiasta ja kertonut, että sun itsetunto kärsii hänen huumorintajunsa vuoksi? Kerro, että tollanen ei sun mielestä ole hauskaa.

Henne
Seuraa 
Liittynyt28.1.2011

Täälläkin mies tykkää painella jenkkakahvoja ja puristella reisiä. Sanottuani siitä riittävän usein, mieheni pyysi anteeksi ja alkoi itkeä. Eihän sen jälkeen voinut olla vihainen :)

Sun kannattaa tosissaan vaan sanoa sille joka kerta, kun näin tapahtuu, ettet pidä siitä. Kyllä hänen luulisi ymmärtävän satuttavansa sinua, jos oikeasti välittää. Ja tuosta meikki-jutusta! Kuka miehesi kuvittelee olevansa arvostelemaan sinua!? Itse en sietäisi moista käytöstä kovinkaan kauan..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat