Missä muruseni on; sanojen tarkoitus ?

Vierailija

Eli, oletettavastihan Vartiaisen kyseinen biisi kertoo poismenneestä rakkaasta, eikö? Itse jäin miettimään voiko kyseinen biisi käsitellä myös sitä kuinka itse asuu kaukana omasta kullastaan?
Itse asun kaukana poikakaveristani, olemme olleet yli vuoden yhdessä ja näemme suht harvoin. Ajattelin antaa tälle lahjaksi kehyksissä kuvan meistä jonka taakse kirjoittaisin Vartiaisen biisin sanat... Poikkikseni sanoittaa itsekin bändinsä kappaleet ja on suht tarkka tuommoisista jutuista ja saattaisi tokaista että "enhän minä vielä kuollut ole".
Vai olisiko muita kappale ehdotuksia kuvan taakse?
Mitä mieltä olette ?

Kommentit (5)

Vierailija

Mielestäni kyllä kappaleessa lauletaan kaukana asuvasta rakkaasta koska sanoissa on "Ilma jota hengitämme samaa ilmaa on ja jalkojemme alla sama maa"

Vierailija

Eikös biisit voi tulkita sillä tavalla kuin itse haluaa? Minusta se kertoo kahdesta rakastavaisesta, jotka eivät jostain syystä voi olla yhdessä. Mahdollisesti kaukosuhde tai varattu mies tai jotain vastaavaa. Mutta yleensähän lyriikat jätetään vähän niinkun tulkittaviksi. Kertoohan Zen Cafen Todella kauniskin kaljapullosta. :D

Vierailija

Olis kyllä kiva tietää että millainen tarina laulussa on, mutta kyllä siinä ainakin on molemmat osapuolet ihan elossa. Ensin ajattelin että se kertoo kaukosuhteesta, mutta kyllä se vois itseasiassa ihan yhtä hyvin kertoo kadonneestakin rakkaasta niinku anonyymi sano...

Vierailija

Kertoo mun mielestä kaukosuhteesta. Laulussahan ei kysytä "missä muruseni on" vaan tarkoitetaan paikkaa, ("tuuli tuule sinne, missä...") jossa "muruseni on". Eikä laulu ole mitenkään erityisen surullinen vaan lähinnä odottava ja kaipaava.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat