Milloin gynelle?

Vierailija

Onkohan mulla tarvetta käydä tutkituttamassa itseni kun olen sen 17 vuotta ja seksielämän aloitin muutama kuukausi sitten silloisen poikakaverini kanssa. Nyt sinkkuna satunnaiset säädöt eksän kanssa ovat päätyneet sänkyyn, mutta hän on ainoa seksikumppanini. Tauteja ei pitäisi siis olla koska kumia on aina käytetty.
Eli velvoittaako kenties toi ikä jo käväseen gynellä vaikkei mitään erityisiä syitä olekaan vai milloin sinne kannattaa/pitää suunnata ensimmäisen kerran?
Äitini kanssa en halua vielä tästä puhua koska mulla ei vielä ole ollut niin ilmiselvää suhdetta että äitini tarvitsis seksinharrastamisestani tietää.

Kommentit (4)

Vierailija

itekin oon miettinyt että millon sinne pitää mennä,
ei mtiään tietoo :D

(seurustelen siis ja ollaan harrastettu seksiä kumin kanssa)

Vierailija

Itse kävin gynellä kun menetin neitsyyteni eli 15-vuotiaana. Seurustelin silloisen poikakaverin kanssa vakituisesti ja hän oli myös ainoa sänkykumppanini. Ei minulla ollut mitään sen tarkempaa syytä käydä gynellä mutta halusin varmistaa että kaikki on kunnossa alapäässäni ja samalla gyne-käynnillä minulta otettiin papa-näyte. Seuraavana päivänä soitin puhelimitse ja kysyin näytteen tuloksia ja kaikki olivat kunnossa. Siitä saakka olen kerran vuodessa papa-näytteen halunnut tutkituttaa sillä koskaan sitä ei voi etukäteen tietää jos jotain muutoksia tuolla kohdunseinämällä tai sen ympäristössä on tapahtunut. Parempi tarkistaa asia kuin jäädä sitä murehtimaan/epäilemään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat