Ehkäisy suuseksin aikana?

Vierailija

Harrastin tyttöystäväni kanssa suuseksiä ja sen päivän jälkeen aloin miettimään olisiko tarvetta käyttää ehkäisyä suuseksin aikana. Hän ei ole vielä antanut minulle suuseksiä, mutta silloin olen ajatellut käyttää kondomia aivan varmuudenvuoksi vaikka olen varma että itselläni ei mitään tautia ole. Juttelin tyttöystäväni kanssa onko hän koskaan harrastanut yhdyntää ja hän vastasi että ei ole, joten sukupuolitauteja ei pitäisi olla.

Miten Cosmopolitanin käyttäjät ovat tämän kokeneet? Olisiko syytä käyttää ehkäisyä jos on varma, että kumppani ei ole ollut missään yhdynnässä (En ole vielä kysynyt onko hän harrastanut suuseksiä jonkun toisen kanssa, mutta epäilen kuitenkin että hän olisi sen jo kertonut). En jotenkin pidä ajatuksesta, että minun olisi käytettävä jotain jännää viritintä joka on vaginan ja kieleni välissä :S Kiitos etukäteen kaikista vastauksista!!! =)

PS. Olen siis mies :D En tiedä onko täällä paljon mies puolisia henkilöitä, mutta itse koin tämän sivun ihan asialliseksi paikaksi kysyä tälläistä :3

Kommentit (8)

Vierailija

Toi on vaikee kysymys, oon itsekin joskus miettinyt että voiko taudit tarttua suuseksillä. Periaatteessahan taudit tarttuu limakalvojen läpi, ja onhan niitä limakalvoja suussakin... Toisaalta luulisin, että jos tämä riski olisi varteenotettava, niin siitä olisi kyllä mainittu painokkaammin terkkarin luennoilla jo koulussa.

Teidän kahden tapauksessa nyt näyttäis kuitenkin ilmiselvältä, ettei mitään tauteja ole liikkeellä, joten sinuna olisin huoleti.

Vierailija

Taudit voivat tarttua myös suuseksin kautta, en kyllä tiedä mitä ehkäisyä piäisi käyttää jos mies ottaa naiselta suihin.
voit kysyä asiaa tyttöystävältäsi hienovaraisesti. ja voitte käydä sukupuolitati testeissä jos olo on epävarma. :)

Vierailija

Sukupuolitaudit tarttuu kyllä suuseksinkin välityksellä. Ehdotankin siis että tarkistat vielä tyttökaveriltasi hänen mahdollisen aikaisempien seksikumppanien määrän, ja käytte sen jälkeen testeissä. Sittenhän se onkin hoidettu pois päiväjärjestyksestä ja voitte tehä mitä vaan ilman tautiehkäisyä. (Muistakaa kuitenkin raskauden ehkäisy. :))

Vierailija

eikun vain testeihin jos asia arveluttaa. jos molemmat ovat puhtaita, ei ehkäisylle ole tarvetta jos olette vakituisessa parisuhteessa.

tauti voi tarttua myös suuseksistä, mutta on erittäin harvinaista,
kannattaahan siitäki kysyä tytöltäsi onko hän koskaan saanut/antanut suuseksiä. rehellinen ja avoin puhe vähentää arvailua :)

hienoa että tänne uskaltaa tulla miehetkin! ja hienoa että mietit tuollaisia asioita. se osoittaa vastuuntuntoisuutta mitä monilta valitettavasti puuttuu.

Vierailija
SJP

Taudit voivat tarttua myös suuseksin kautta, en kyllä tiedä mitä ehkäisyä piäisi käyttää jos mies ottaa naiselta suihin.

Terveystiedon tunneilta muistelisin että ohjeistus oli käyttää halkaistua kondomia. Eipä ole itse tullut koskaan käytettyä, kylläkään. Hyvin harvoin myöskään kun itse olen antavana osapuolena, sillä kumi nyt vain on kamalan tuntuinen ja makuinen suussa. Eikä se makukumikaan omaa suuta miellytä yhtään sen enempää.

Olisi kai kylläkin pitänyt viisastua yhdestä läheltä piti tilanteesta jossa olin viikonloppuna pelehtinyt erään miekkosen kanssa, yhdynnässä oli kumi mukana, esileikkiin kuuluneessa suuseksissä ei. Myöhemmin viikolla hän kertoi kuulleensa juuri exältään että hänellä luultavasti on klamydia sillä exälläkin on. No, miehellä oli, minä vältyin.

Vierailija
Pronssi

Terveystiedon tunneilta muistelisin että ohjeistus oli käyttää halkaistua kondomia. Eipä ole itse tullut koskaan käytettyä, kylläkään. Hyvin harvoin myöskään kun itse olen antavana osapuolena, sillä kumi nyt vain on kamalan tuntuinen ja makuinen suussa. Eikä se makukumikaan omaa suuta miellytä yhtään sen enempää.

Ite muistan kuulleeni et vois käyttää elmukelmua, sillä ei varmaan oo kortsun ilkeetä makua, mutta ei se kyllä siltikään kovin eroottiselta vaikuta... :/

Vierailija
jonna88

Pronssi

Ite muistan kuulleeni et vois käyttää elmukelmua, sillä ei varmaan oo kortsun ilkeetä makua, mutta ei se kyllä siltikään kovin eroottiselta vaikuta... :/

Tai ehkä helpointa olis vaan käydä siellä testeissä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat