Mieheni on "käytetty"

Vierailija

Kun tapasin nykyisen poikaystäväni,hänen viimeisimmästä suhteestaan oli aikaa noin 2 vuotta. Nyt olemme olleet kultani kanssa melkein vuoden yhdessä enkä silti pääse yli häne entisestään! En tunne enkä ole edes kasvokkain nähnyt koko ihmistä,stalkkaillut vain netissä ja tunnen itseni jo lähes sairaaksi. Minulla on vaan sellainen olo,että poikaystäväni on käytetty! Hän on kokenut samoja asioita muidenkin kanssa,sängyssä ja muutenkin. Olen kuulemma hänen ensirakkautensa,mutta silti asia häiritsee suunnattoman paljon sekä minua että suhdettamme.

Olen puhunut mieheni kanssa asiasta,mutta enää en voi, sillä mies on aivan korviaan myöten täynnä valitustani. Joten tarvitsen apua teiltä! Omia kokemuksia saa laittaa ja nyt on tosiaan avuntarve suuri,sillä en enää tiedä voinko jatkaa suhteessa,jossa vaivaan päätäni tällaisella:(

Lisään vielä,että aihetta mustasukkaisuuteen ei ole, eikä mieheni suhde eksäänsä ollut pitkä. (4-5kk)Lisäksi itse seurustelin 2 vuotta entiseni kanssa,erosimme 2 kuukautta ennen kuin tapasin nykyiseni,eikä häntä häiritse yhtään enkä minäkään mieti eksääni,joten miksi hän miettisi omaansa noin 3 vuoden takaa!

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Minulla on aivan sama tilanne. Itse olin säästellyt itseäni sille oikealle, eli en ollut seurustellut ollenkaan. Haluisin että seurustelen kerralla kunnolla. Oksettaa ajatella välillä että mieheni on ollut sängyssä jonkun toisen kanssa.

Minunkin mieheni on täynnä tuota valitusta :/

Minulla on vielä se paha tilanne että mieheni soitti entiselleen suhteemme alussa, siitä on syntynyt järkyttävä luottamuspula. Koska hän oli silloinkin minun kanssa ja niin kännissä ettei muistanut miksi soitti.

Tämä asia onkin piinannut meidän suhdetta, satuin itse löytämään hänen puhelimestaan tämän soiton tiedot. Muutenhan mies olisi salaillut asiaa :/

Tiedän tasan miltä susta tuntuu. Osaisipa joku auttaa!

Vierailija

Huh,onneksi en ole ainoa! Mieheni oli kuitenkin 18 kun aloimme seurustella,niin eikös ole ihan normaalia että hänellä on ollut muitankin. Varsinkin kun ei edes yhtään vakavaa/pitkää suhdetta nin miksi valitan:/ varsinkin kun itselläni miehiä sen verran ettei kahden käden sormetkaan meinaa riittää,eikä ne mitään häiritse. Oon ihan uuvuksissa kun valehtelematta päivittäin ajattelen asiaa..

Vierailija

Kyttäätkö exien tekemisiä?
Miten suhtautuisit jos miehesi lähtisi vaikkapa ulos tai matkalle ilman sinua?

Itse valitettavasti olen alentunut kyttäämään ja vertailemaan itseäni hänen exiinsä. Tunnen jotakin pakonomaista tarvetta myös tarkistaa mieheni viestejä yms.

Minä luulin suhteemme alussa, että hän on minun tapaani kieltäytynyt seurustelemasta turhan takia ( mielestäni on typerää seurustella pitkiä aikoja, jos ei rakasta), näin hän on ainakin sanonut minulle.

Ehkä sinusta tuntuu pahalta, koska rakastat häntä niin paljon ja haluaisit että hän olisi ollut aina vain sinun. Näin minusta ainakin tuntuu :/

Vierailija

Kyllä kyyläilen ja vertailen. Tosin äsken tein jotain mullistavaa ja estin hänen exän profiilin,en siis enää pääse tutkailemaan! Mieheni kyllä kehuu että olen kaunein kaikista,ja ettei hän ole koskaan tuntenut kenenkään kanssa mitään tällaista. Kyllä mä tiedän,ettei mitään pikku seurustelujuttuja voi verrata tähän mitä meillä on, mutta silti. Hassua sekin, että mitä kauemmin seurustelemme,sitä enemmän asia häiritsee...

Ja kyllä,olisin halunnut olla hänen ensimmäisensä edes jossain. Kun olen tästä maininnut,vastauksena saan "no olet ensirakkauteni. ensimmäinen jonka kanssa edes olen miettinyt kihloja/lapsia/häitä/yhteenmuuttoa ym." ja on hänkin nyt 19vuotiaana aivan erilainen kuin silloin 16 vuotiaana,eli varmasti kokee asiat eri tavalla,mut silti sattuu niin paljon et haluan vaan itkeä yksin koko ajan:(

Vierailija

Tiedän että vaikka se kuulostaisikin naurettavalta, niin menneisyys häiritsee paljon. Varsinkin kun suhteenne on kuitenkin tuore ja pitkällä mittakaavalla noista existä ei ole jäätävästi aikaa.

Uskotko että miehesi on esimerkiksi ollut rakastunut johonkin toiseen aiemmin?

Vaivaako asia teidän seksisuhdettanne?

Mä kyllä uskon että oma mieheni rakastaa vain mua, mutta hävettää että hänen exänsä ovat oikeasti olleet tosi rumia:/ Pidän itseäni heistä rajusti kauniimman näköisenä, vaikkei minulle kovin hyvää itsetuntoa olekaan. Meidän seksiin asia ei vaikuta, mutta olen masentunut joten se vaikuttaa yleiseen tunnelmaan :/

Vierailija

Mieheni on sanonut ettei ole koskaan aiemmin rakastanut ketään,ja uskon häntä kyllä. Varsinkin kun seurustelu kesti reilusti alle puoli vuotta eikä ollut vakavaa. Seksisuhdetta ei pahemmin vaivaa,koska mieheni on sanonut (sanoi heti kun tapasimme kun sänkyyn menimme) että olen ehdottomasti paras. Ja uskon senkin,koska olen hyvin kokenut.

Mieheni erosi exästään,koska tämä kyseinen tyttö petti häntä. Siksi uskon senkin,että mieheni vihaa häntä (näin on sanonut). Mieheni ei ole väleissä eikä tekemisissä exänsä kanssa, mutta samassa kaupungissa kun asuvat (minä eri kaupungissa) niin väkisinkin ohimennen saattavat törmätä,mutta eivät kuitenkaan edes moikkaa. Tai näin mieheni sanoo,ja tosiaan haluan uskoa tämän,helpottaa sekin jotain. Muista existä en jaksa päätäni vaivata,tosin niistä onkin sitten jo 4-5 vuotta ja ne suhteet kuulemma kuukautta kauempaa ovat kestäneet,enkä yhtään tiedä keitä he ovat. En ymmärrä miksi tämä yksi on jotenkin noussut pinnalle.. Varsinkin kun itse omaan pitkän ja vakavan suhteen jo ennen miestäni,eikä se häiritse meitä kumpaakaan.

Vierailija

Sen verran voin sanoa, että jos vihaa exäänsä, jää siihen jollain tavalla vielä kiinni. Vihan avulla torjutaan ne hyvät tunteet mitä suhteessa joskus oli eikä ne pääse kunnolla laantumaan. Tiedän tämän varsin hyvin omasta kokemuksesta ja jos on pahasti pettynyt (ja esim. tullut petetyksi) saattaa kestää kauankin, ennen kuin vihasta ja menneestä suhteesta pääsee lopullisesti irti. Näille voimakkaille tunteille siis todennäköisesti olet "mustasukkainen".

Vierailija

Me oltiin kumpikin mieheni ensimmäiset, ollaan nyt seurusteltu reilu kaksi vuotta. Silti oon mielettömän mustasukkanen jopa mieheni vanhoista ihastuksista, jotenkin luulin, ja luulen ehkä pikkusen vieläkin että se on kiinni niissä. Varsinkin yhdessä tytössä josta se oli pitkään ollu kiinnostunu juuri ennen mua. Ne jutteli paljon mesessä ja jatkoi sitä paljon vaikka minä ja mieheni oltiin jo alettu seurustelemaan. Erityisesti loukkas se kun mieheni kysyi häneltä mesessä että olisiko tyttö harrastanut seksiä hänen kanssaan. Olinkin tosi loukkaantunut jotenkin asiasta. Nyt oon onneks jo aikalailla päässy yli noista. Tosin äskettäis löysin facebookista viestin jonka mieheni oli laittanut jo useamman vuoden takaiselle ihastukselle. Ihmettelin paljon että mitä helvettiä mieheni yhtäkkiä alkaa kyselemään kuulumisia häneltä. Vieläkin tarkistan välillä onko mieheni laittanu jotain uutta tuohon viestiketjuun mutta onneksi ei ole.

Oon muutenkin tosi mustasukkanen, ja tarkistelen välillä puhelinta ja facebookin viestejä. En haluaisi alentua mutta en pääse eroonkaan.

Ymmärrän hyvin että oot mustasukkanen, ja ei kannata verrata sitä että miksi miehesi ei ole mustasukkanen sun entisistä, koska ihmiset on erilaisia, sä vaan satut olemaan mustasukkasta tyyppiä.

Vierailija

Miehesi on käytetty. Niin olet sinäkin. Samoin iso osa muistakin aikuisista ihmisistä. Onneksi emme ole kertakäyttökamaa.

Ymmärrän kyllä, ettei ole mukava ajatella miehen entistä tyttöystävää, mutta
a) suhteesta on jo ehtinyt vierähtää mukava tovi.
b) suhde ei ole ollut erityisen pitkä.
c) poikaystäväsi ja entinen tyttöystävä ovat eronneet.
d) se on nyt sinun poikaystäväsi.

Koita lakata ajattelemasta exää. Sillä, että miehesi on ennen sinua ollut jonkun toisen kanssa, ei pitäisi olla mitään väliä suhteen kannalta. Ehkä hän onkin tehnyt asioita jonkun toisen kanssa, mutta nyt hän tekee niitä SINUN kanssasi. Aikaisemmasta suhteesta voi olla hyötyäkin. Jos meinaatte pysyä yhdessä loppuelämän, ei miehellesi ehkä tule tarvetta kokeilla jotain muuta koska hän on jo kokeillut (eikä se oikein onnistunut). Miehesi on ehkä oppinut asioita exältään ja exän kanssa seurustellessaan. Nyt hän voi näitä oppejaan käyttää pitäkseen huolta teidän suhteestanne. Ehkä miehesi ei olisi juuri sellainen kuin nyt on, jos ei olisi exänsä kanssa koskaan ollut.

Täysin turhaa ja älytöntä tuon asian murehtiminen on. Asialle ei yksinkertaisesti voi yhtään mitään. Miehesi ei voi pyyhkiä exän olemassaoloa, vaikka kuinka haluaisi. Sinulla ja hänellä on omat menneisyytenne ja aiemmin tapahtuneet asiat ovat ja tulevat aina olemaan. Luultavasti sinäkin olisit hetken kuluttua korviasi myöten täynnä, jos poikaystäväsi valittaisi sinulle toistuvasti asiasta, jonka muuttaminen on täysin mahdotonta.

Sitä oikeaa etsiessään tulee suurimmalle osalle etsijöistä ensin vastaan niitä vääriä. :) Niin sinulle kuin miehellesikin. Niihin vääriin ei kannata nyt enää tuhlata aikaa. Unohda exä ja keskity sen sijaan teihin.

Vierailija

Tuskin kukaan on ikinä täysin yli päässyt ensirakkaudestaan(ekasta tyttö-tai poikaystävästä) ja se on vaan hyväksyttävä. Jos tämä exä ei ole missään tekemisissä poikaystäväsi kanssa niin huolesi on aivan turha. Se on sanomattakin selvää, ettei oman kullan exien kanssa tule eikä tarvikaan tulla toimeen. Sinun on kuitenkin turha kantaa kaunaa vieraalle ihmiselle siitä, että hän on sattumalta seurustellut oman kultasi kanssa joskus kauan sitten.

En tiedä aloittajan ikää, mutta sanotaan vaikka 20. Kun ihminen on 20-vuotias, mikä on todennäköisyys sille, ettei hän ole ikinä seurustellut tai ollut rakastunut? Olethan itsekin seurustellut aiemmin, etkä ajattele exääsi. Mitä vanhemmaksi tulet, sen varmempaa on, ettet ole uuden seurustelukumppanisi ensimmäinen.
Joskus itsekin toivon, että olisin mieheni ensimmäinen tyttöystävä. Toivon, ettei hänellä olisi mitään hyviä muistoja muiden naisten kanssa. Mutta järjellä kun ajattelee, niin olen onnellinen siitä, etten ole ensimmäinen. Silloinhan sitä vasta harjoitellaan sitä yhdessäoloa.

Vierailija

Kiitos paljon vastauksista. yritän tosissaan muokata käytöstäni/ajatustapojani tässä asiassa:) Lisää kommentteja saa laittaa tulemaan tms.

Vierailija

Jos mies sanoo rakastavansa sinua ja pitää sinua kauniina niin on se jo jotain Vaikka hän on ollut jonkun toisen kanssa sängyssä joskus vuonna nakki niin ei se sitä tarkoita, että hänellä olisi vielä jotain palavaa tunnetta tätä "tytsyä" kohtaan. Mielestäni mies rakastaa sinua ja on todellakin "unohtanut" aikaisemmat kokemukset, koska sinun kanssasi on kaikki paljon parempaa. Jos pelkäät miehen pettävän sinua niin kyllä sen huomaa ja kaukaa , joten turha hätäillä =)

Omassa suhteessani on esiintynyt myös tälläistä ns. stalkkaamista. Häpeän itsekkin sitä todella paljon ja olen nyt pitkän mietiskelyn jälkeen päässyt sen yli. Suosittelen sinullekkin kunnon miettimistä jotta saat sen pois mielestäsi ja yrität ympätä päähäsi sen ajatuksen kuinka paljon miehesi sinua rakastaa kaikista muista naisista ja kuinka tärkeä olet hänelle. Jos pitkään hermoilet niin voi se ärsyttää suunnattomasti poikaystävääsi ja hän voi alkaa miettimään sinun luottamusta häneen.

Suhde ei toimi jos ei löydä luottamusta toiseen :)En tarkoita että suinpäin suhteeseen ja luottamusta kehiin, mutta näin miehenä voin sanoa, että turha hätäillä. Kyllä sinä olet hänelle tärkein tekstin perusteella. =)

Vierailija

Oli ihan pakko liittyä tänne ihan vaan sen takia että teki mieli vastata tähän :)

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa melkein neljä vuotta ja noin vuosi sitten sain tietää että hän oli harrastanut seksiä entisen tyttöystävänsä kanssa. Olin sitä ennen kysynyt täysin suoraan ja saanut kieltävän vastauksen. Menetin neitsyyteni hänelle ja oloni oli todella häpäisty tämän jälkeen. Suhteemme alku oli muutenkin hankala koska mieheni seurusteli tämän tytön kanssa tavatessamme ja kun me aloimme seurustelemaan eksä vaivasi minua vielä kauan. Ja juuri kun olin pääsemässä yli siitä vainoharhaisuudesta tämä tapahtui.

Nyt olen jo päässyt yli tästäkin ja uskon poikaystävääni joka sanoo että rakastaa minua eikä uskaltanut kertoa silloinkaan minulle koska luuli menettävänsä minut.

Olen aivan samanlainen ollut tuon eksäasian suhteen, mieheni eniten tyttöystävä on aivan älyttömän kaunis ja niin edelleen. Miksi ikinä poikaystäväni tyytyisi vain minuun?

Mutta olen itsekin sen oppinut että eipä hän olisi kanssani ja kestäisi kaikkea valitustani ja oikkujani jossei todella haluaisin olla MINUN kanssani. Koskaan ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan ja jos teitä ei ole tarkoitettu yhteen se selviää joskus mutta ole onnellinen siitä mitä sinulla juuri nyt on. Elämä on liian lyhyt murehtimaan menneitä

Eikä sinussa muuten ole mitään vikaa, tunnen monta samanlaista :D Eikä mitään ajatustapoja tavitse muuttaa, hyväksy vain aiat sellaisina kuin ne ovat ja anna olla ja virran viedä eteenpäin.. :) ja sillai, tästähän aiheesta voisi jatkaa ikuisuuksiin asti :D

Vierailija

Ymmärrän niin hyvin miltä tuntuu kun tietää, että miehellä on hurjia kokemuksia muista naisista :( Eihän tästä asiasta tarvitse olla iloinen (edes toisen puolesta). Ainakin itseäni auttaa kun myönnän itselleni, että olen mustasukkainen ja saan olla. Sitten kun hyväksyy tunteensa niin laittaa asian sivuun, koska se on kuitenkin jo MENNYTTÄ! Miehellä saattaa olla hyviä muistoja, mutta mikä hänelle on nyt tärkeintä olet SINÄ! Luota häneen ja nauti yhteisistä hetkistä :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat