Ystävä vai ihastus?

Vierailija

Minulla on pikkuinen ongelma. Tiedän olevani kimpassa unelmieni miehen kanssa ja rakastan häntä kaikin mahdollisin tavoin, silti katselen erästä toista sillä silmällä. Tämä eräs toinen sattuu olemaan minun ja kundini hyvä ystävä.

Käyn usein tämän ystävän kanssa kahdestaan kuntosalilla ja pidän hänen lihaksikkaasta kropasta. Olemme molemmat yrittäneet suostutella miestäni mukaan salille, mutta usein hänellä on muita kiireitä ja menemme kahdestaan. Mieheni mielestä tämä on ihan okei, mutta hän ei tiedä mitä kaikkea voisi tapahtua. Tunnen jonkinlaista seksuaalista vetovoimaa ainoastaan tämän ystävän ulkoiseen olemukseen ja siksi tiedän, että tekisin elämäni pahimman virheen, jos ystävyyteni häneen muuttuisi joksikin muuksi.

Viime viikolla pikkujouluissa päädyin halaamaan häntä. Eihän tämä mikään synti ole, mutta en tiedä miltä pohjalta halaus oli. Molemmat olimme vähän humalassa ja puhuimme seksistä, pakostikin ajatukset karkasivat siihen, millaista olisi hänen kanssa sängyssä.

Ongelmani on tässä vaiheessa vielä pieni ja on tietysti ihan normaalia haaveilla välillä jostain muusta. Ajattelin ottaa asian puheeksi tämän ystäväni kanssa jos tilanne jatkuu. Toisaalta voin puhua kumppanilleni kaikesta, ehkä tästäkin, mutta hän ei ilahtuisi.

Voisin vain tyytyä olemaan ylpeä, että minulla on noin hyvännäköinen ystävä ja hän saa jonain päivänä oikein kauniin ja hyvän naisen rinnalleen.

Kommentit (3)

Vierailija

Sinulla on selvästi hyvä mies, joten sinulla ei pitäisi olla mitään erityistä syytä vaihtaa sitä. On kuitenkin tosi mukavaa, että sinulla on myöskin noin hyvä miespuolinen ystävä, josta voit myös olla ylpeä. Toivottavinta tässä tilanteessa olisi, että antaisit asian vaan olla näin. Sinulla nimittäin on jo tosi paljon onnea nyt, iloitse siitä! Tuossa tilanteessa asioiden pitää jo olla todella pitkään harkittuja ja tarkkaan mietittyjä, jos lähtee tekemään muutoksia. Sillä muutoksilla ei välttämättä voita mitään. Tietysti meillä on ilmeisesti vaan tämä yksi elämä. Emme kuitenkaan missään tapauksessa ole myöskään väkisin sidottuja johonkin tiettyyn ihmiseen, jos se ei kerran yhtään hyvältä tunnu. Pitää siinä tilanteessa olla oikeus myös vaihtaa toiseen, mutta tarkkaan harkiten. Voi sitä elämässä olla vielä pahempiakin asioita, kuin tämä. Nauti mukavista hetkistä miehesi ja ystäväsi kanssa!

Vierailija

Olen Mirabellen kanssa samoilla linjoilla.

Itselläni oli puolisen vuotta sitten samanlainen tilanne. Seurustelin onnellisesti tutun ja rakkaan kumppanini kanssa. Suhteestamme oli kuitenkin jo tullut kovin arkinen, joten ajauduin katselemaan miespuolista kaveriani sillä silmällä. Hän on äärimmäisen hyvännäköinen, mutta myös itsetietoinen siitä.

Lopulta annoin haluille periksi ja jätin poikaystäväni tämän miehen vuoksi. Silloin se tuntui hyvältä päätökseltä, mutta jälkeenpäin kaduin. Rakastin poikaystävääni (rakastan edelleen häntä), ja koska hänestä oli tullut osa arkeani, en ymmärtänyt miten paljon olin menettämässä. Suhteen uudelleenlämmittely ei sitten ollutkaan enää niin helppoa kun tulin katumapäälle. Nyt pari viikkoa sitten eksä ilmoitti ettei enää halua yrittää.

Mieti siis tarkasti siirtosi. Itse tein väärän ratkaisun jota tulen katumaan vielä pitkään.

Vierailija

En ole harkitsemassakaan mieheni jättämistä tai vastaavaa. Tiedän että katuisin tekoani varmaan lopun elämääni. Jos on olemassa "se oikea" niin olen hänet kohdannut.

Ystäväni erosi jokin aika sitten ja tätä kiusallista tunnetta ei ollut vielä silloin kun hän seurusteli. Pohdin tänään tällaista asiaa, että voisiko hän olla minusta kiinnostunut tai hakea jotain lohtua minusta. Olen mielelläni tukemassa häntä, kuten kaikkia ystäviäni. Minun täytyy puhua tosiaan tämän ystävän kanssa ja selvittää tunteeni. En siis HALUA mitään muuta kuin ystävyyttä.

Yleisesti olen aina kannattanut miesten ja naisten välistä ystävyyttä. Eri sukupuolten välillä on aina jonkinlaista sähköä, mutta ei sen tarvitse olla seksuaalista. Minun on helpompi puhua miehille asioistani kuin naisille. Naiseen täytyy tutustua ensin paljon enemmän ja syvemmin. Paras ystäväni 10 vuoden ajan oli nainen ja voin sanoa, että naisten välinen ystävyys satuttaa enemmän.. ainakin minua. Miehen ja naisen ystävyys voi kestää, jos väliin ei tule näitä hankalia ihastumisia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat