Päiväkirja

Vierailija

Olen kirjoittanut päiväkirjaa lähes siitä asti, kun opin itse kirjoittamaan. Nykyään kun on muotia pitää nettipäiväkirjaa ja kirjoittaa blogeja, tuli mieleen kysellä että kirjoittaako täällä joku ihan perinteistä päiväkirjaa käsin? Itse tykkään enemmän peristeisestä päiväkirjasta. Se on henkilökohtaisempi, kun voi vapaasti suoltaa ulos kaiken mitä on mielessä, eikä tarvitse miettiä julkaisukelpoisuutta. Päiväkirja on vain minulle kirjoitettu. Kuinka usein kirjoittelette ja millaisista asioista päiväkirjalle uskoudutte?

Kommentit (10)

Vierailija

Mä kirjotan, mut vaan semmosta viiden vuoden, mis on varmaan joku viis riviä per päivä. Inhoon kyllä sen kirjottamista, mutta siitä on ollu tosi paljon hyötyä kun alkaa tarkastelemaan aina jotain vanhoja juttuja. Ennen kirjotin ihan semmosta kunnon mihin kirjotteli ajatuksia ja niitä oon kirjottanu kyllä ala-asteesta asit, mut nykysin vaan tommosta. Ja nykyiseenkin tulee siis lähinnä mitä on päivän aikana tapahtunut, ei siis mitään tuntemuksia.

Vierailija

Kirjotan päiväkirjaa koska mun on helpompi purkaa sinne tunteita eikä mulla oo sellasta tosi hyvää ystävää jolle vois kaiken kertoa. Ja oon huomannu että sen kirjottaminen auttaa aika paljon ja jos esim. vihasena puran sinne jotaki pahaa ja luen sen jälkeen päin nii huomaan välillä kuinka turhaan oon ollu vihanen tai pikkumainen. Että päiväkirja tavallaan kasvattaa myös ihmisenä ku sen kertaa läpi. Ja tykkään hirveesti lukea vanhoja asioita sieltä ja hauskoja hetkiä.
Mä kirjotan sillonku sattuu tuntumaan siltä et nyt ois kiva kirjottaa sinne jotakin ja kirjottelen sinne millon mitäki, kuten jos oon kauheen vihanen tai oon epävarma jostaki ja sit kirjottelen sinne myöski sellasia kivoja asioita mitä on tapahtunu.
En todellakaan haluis kirjottaa mitään nettipäiväkirjaa vaan tykkään tollasesta "oikeesta" päiväkirjasta.

Vierailija

Kirjoitin 17v. Kirjotin sinne ihmissuhdesotkuista ja asioista, joista en kehtaisi puhua edes kavereilleni. Kirjoitin tuntemuksistani ja ajatuksistani. Se oli täynnä henkilökohtaisuuksia. Mutta rakas äitini löysi sen kaapistani ja luki koko kirjan. Kertoi "sekoiluistani" iskällekkin. Kun sain tietää tästä, niin petyin valtavasti. En kehdannut pariin viikkoon istua samassa pöydässä äitini kanssa. Eipä kukaan ole loukannut mua pahemmin. Siihen loppui päiväkirjojen täyttely. Nyt painan asiat muistiini.

Vierailija

Kirjoitan päiväkirjaa käsin. Tekstiä löytyy ainakin seitsemältä vuodelta. Olen kirjoitellut enemmän ja vähemmän aktiivisesti, joskus kerran viikossa, toisinaan muutaman kuukauden välein. Kirjoitukset ovat yleensä pitkiä ja kertaavat elämäni tapahtumia pitemmältä aikaväliltä.
Aina kun kirjoitan lukaisen vanhat tekstini läpi, se saa hymyilemään kun muistaa taas kaikki ne vanhat ihastukset ja bileet, ilot ja surut, tärkeät hetket ja erityiset päivät.

Vierailija

jep itelläki pvkirja ollu mooonta vuotta kehissä ja tänä päivänäki ERITTÄIN tärkeä stressin purkaja ja ajatusten selvittäjä. Ehdottomasti päiväkirja ei ole ollenkaa sama asia ku joku blogi.

Vierailija

Olen kerran yrittänyt kirjottaa päiväkirjaa,mutta se vai jäi minulta kesken :D
En kyllä ymmärrä ihmisiä jotka lukee toisten päiväkirjoja,eivätkö he tunne ole mikäälaista häpeää?

Vierailija

Itse olen useampaan otteeseen kirjoittanut päiväkirjaa. Pisimmillään joskus 16-vuotiaana kirjoitin aktiivisesti yli puoli vuotta, kunnes vaan liimasin sinne vanhoja leffalippuja. Silloin kirjoitin joka päivä, ja se oli kieltämättä aika raskasta. Nyt viime syksynä aloitin uuden päiväkirjan, tarkoituksena taas kirjoittaa joka päivä. Jaksoin pari kuukautta. Nyt uuden vuoden kunniaksi olen yrittänyt aloittaa taas, tosin kirjoitan vaan silloin kun huvittaa, eli pari-kolme kertaa viikossa. Tuo tahti sopii minulle ja olenkin jo ihan hyvin saanut kirjoitettua. Jälkeenpäin niitä on sitten kiva lukea. Pidän myös blogia, mutta sen pitäminen on niin eri juttu, etten oikeastaan yhdistä niitä toisiinsa.

Vierailija

Olen kirjoittanut päiväkirjaa nyt 9 vuotta, tosin viimeiset kolme vuotta olen kirjoitellut hyvin harvakseltaan, lähinnä vain silloin kun haluan purkaa jonkin mieltä painavan asian. Nuorena tosiaan kirjoittelin joka päivä ja erityisen tärkeää se oli silloin, kun olin yhteen aikaan huonoissa väleissä lähes kaikkien kanssa. Kirjoitan päiväkirjaan kaikkein raskaimpia asioita, joita en jaa juuri kenenkään muun kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat