Mikä kasvotyyppi mulla on?

Vierailija

Osaako joku kosmetiikka-alalla oleva kertoa, millainen kasvojen iho mulla on ja millaisia tuotteita kannattaisi sen hoitoon käyttää?
Olen 16 vuotta, kasvoni alkavat muutaman tunnin päästä kosteusvoiteen laittamisen jälkeen kiiltelemään etenkin t-alueelta, vaikka laitan mattapinnan jättävää kosteusvoidetta (kokeillut mm. vichyä, garnieria, neutrogenaa). Meikkivoide on myös mattapinnan jättävää, mutta kasvot alkaa kiiltelemään silti oli meikit naamassa tai ei. Pesun jälkeen jos en heti laita kasvovettä, kasvojen iho tuntuu kireältä. Nenässä ja suupielissä on couperosaa, jos esimerkiksi urheilen, olen kovan reenin jälkeen aivan punainen naamastani toisin kuin muut.

Olen aina yrittänyt ostaa rasvaiselle iholle tarkoitettuja tuotteita tai tuotteita jotka ehkäisevät mustapäitä. Käytän aina kasvoille tarkoitettua pesuainetta, kasvovettä sekä kosteusvoidetta.

Mitä kannattasi tehdä? Varata aika ihan kosmetologille, joka tarkastaisi ihoni ja suosittelisi oikeita tuotteita?

Kommentit (3)

Vierailija

Mulla on ihan sama juttu kun sulla! olen itsekkin miettinyt samaa, kun iho alkaa heti kiiltelemään. Itse olen käyttänyt apteekista ostettua neutrogena-kasvorasvaa ( valko-oranssi purkki ), mutta ei auta... iho tulee vain pehmeän tuntoiseksi. Olen myös aina ajatellut ihoni olevan rasvaista tyyppiä.

Vierailija

Mulla on kans samanlainen iho. On ollu murrosiästä asti. Oon kans kokeilu kaikenlaisia; tosi kalliitaki kiiltoa ehkäseviä, mattapinnanjättäviä voiteita, mutta ei auta ei. ja sit mulla on kans tosi herkkä iho, couperosaa ja alkaa helposti punottaan ja ärsyyntyy tosi helposti. ja sit ku meikit ei tosiaan pysy kauaa hyvän näkösenä ku naama alkaa kiilteleen ja meikit valuun..:( sellasta oon kuullu että jos on rasvanen iho, nii ei saa liikaa käyttää niitä mattatuotteita, ku iholta viedään kaikki rasva nii se "hätääntyy" ja alkaa tuottaan sitä viel enemmän lisää ja ett rasvaselle iholle pitäs tehä jotain öljyhoitoja..

Vierailija

Tosiaan tuo ihon rasvottuminen voi johtua joko rasvoittuvasta ihosta tai sitten siitä että hoitaa ihoaan väärin ja iho reagoi siihen.
Mulla on itsellä vähän samanlainen iho ja muut mattapinnan antavat ihovoiteet ei ole oikein toimineet kuin Acon Spotless Oil-Free Matifying Daily Moisturiser. Sitä saa apteekeista ja maksaa saman verran kuin normi-ihovoiteet. Sitten voi myös kokeilla herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita jos iho onkin vain herkkä ja reagoi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat