Omnia :)

Seuraa 
Liittynyt14.11.2009

Hei! :)

Kyselisin semmosta asiaa, et löytyykö Espoosta lapsi-ja perhetyö alaa? Tai vastaavaa mistä saisi valmiudet työskennellä lastentarhoissa? Valmistuin toukokuussa 2010 catering-alalta Palveluvastaavaksi, joten minulta löytyy jo yksi tutkinto joka saattaa lyhentää kouluvuosia? Pitäisikö mennä normaaliin ammattikouluun vai sit aikuiskoulutuksen puolelle? Mitä olette mieltä? Olisin kiitollinen jos täällä olisi joku, joka asuu Espoon suunnilla ja joka osaisi helppiä minua. :) Itse asun Kuopiossa ja saatan olla muuttamassa Espooseen poikaystävän perässä. ;)

Kiitos jo etukäteen! :)

Kommentit (2)

Vierailija

Aikuiskoulutus:
http://www.omnia.fi/asio/Main.phx/koulutushaku?koulutusId=PPHA1008A000

Ammattikoulu:
http://www.omnia.fi/asio/Main.phx/koulutushaku?koulutusId=13000
amiskan puelelta en itse ainakaan löytänyt juuri lasten tarhoihin erikoistuvaa tms. mutta siel on joku tämmönen:

Lasten ja nuorten hoidon ja kasvatuksen koulutusohjelma
Lasten ja nuorten hoidon ja kasvatuksen koulutusohjelman suorittanut osaa terveiden vastasyntyneiden hoidon ja terveyden edistämisen sairaaloissa ja kodeissa. Hän osaa lasten ja nuorten perustason sairaanhoidon ja terveyden edistämisen. Hän osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida lasten päivähoitoa eri hoitoympäristöissä yhteistyössä muiden alan ammattilaisten kanssa. Hän osallistuu varhaiskasvatuksen toteuttamiseen työryhmän jäsenenä ja osaa ohjata perhettä erilaisten yhteiskunnan tarjoamien palvelujen ja tukitoimien piiriin. Hän osaa toimia koulunkäyntiavustajana.
Lasten ja nuorten hoito vaatii valmiutta tehdä yhteistyötä eri ikäisten lasten ja nuorten sekä heidän huoltajiensa sekä moniammatillisen tiimin kanssa. Työ vaatii hyvää fyysistä kuntoa sekä psyykkistä tasapainoa.
Alan työpaikkoja ovat lasten päivähoidon ympäristöt (lastentarha, lastenkoti, perhepäivähoito), sairaalat, koululaisten iltapäivätoimintaa toteuttavat järjestöt tai vastaavat ja erilaiset koulut (koulunkäynnissä avustaminen), nuorten kasvatusta ja hoitoa ja lastensuojelua toteuttavat tahot julkisella ja yksityisellä sektorilla ja järjestöissä.

itsekkin olen hakenut pariin otteeseen hiusalan puolelle. ja kotoisin oon suonenjoelta. en ole päässyt ja tässä mietinkin minne kannattaisi ensikeväänä hakea. kun tuo erokin tuli espoolaiseen poikaystävään. rakastan silti espoota kaupunkina valtavasti. :)

Hannie
Seuraa 
Liittynyt14.11.2009

Kiitoksia paljon! :) Minä olen myös hakenut jo kertaalleen lapsi-ja perhetyö alalle ja sosiaali- ja terveys alalle, kävin pääsykokeissa mutta en päässyt kumpaankaan, joten 9lk jälkeen kokeilin Steiner lukiota, joka ei ollutkaan minulle sopiva, menin sitten 10lk ja sen jälkeen pääsin tuonne catering-alalle opiskelemaan, joka ei myöshään tuntunut sopivalta alata, koska se ei ollut ykkös vaihtoehtoni. :( Minä mietin myös hakisinko tuonne lapsi-ja perhetyö alalle vai minne. :D Tykkäsin kuitenkin ylä-asteella olla TET-jaksossa päiväkodissa 0-3 vuotiaita lapsia hoitamassa. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat