Punapäät antakaa vinkkejä

Seuraa 
Liittynyt1.10.2010

Minulla on kuparinpunaiset hiukset ja kaipailisin vinkkejä ihmisiltä jotka ovat olleet punapäitä jo kauan. Kuinka hoidatte väriänne? Onko jotain luottotuotetta, jolla saa värin säilymään hyvänä kauemmin? Kuinka usein joudutte värjäämään tukkaanne? Ja kuinka usein pesette hiuksenne? Itse huomaan, että varsinkin pitkässä tukassa latvat meinaavat haalistua.

Itselläni on luonnostaan punapigmenttiä tukassa, joten väri säilyy melko hyvin. Haluaisin kuitenkin pitää tukkani punaisena koska väri sopii minulle niin hyvin, joten lienee pakko opetella hoitamaan. :)

Kommentit (11)

Vierailija

Oletko kokeillut perus henna värillä värjätä? Sitä minä olen käyttänyt jo tosi kauan ja se ei kyllä kovin helposti haalistu. Värjääminen on hankalampaa ja kestää kauemmin kuin normi kemikaalivärit, mut pysyy todella hyvin! Sävy riippuu värjättävistä hiuksista ja siitä mitä laitat väriaineeseen, itse laitan punaviiniä ja hennaa, hyvin pysyy :) joskus sitruunaakin niin saa vähän kiiltoa. Toivottavasti tästä oli apua!

Vierailija

Oot varmaan jo saanut tietoa jostain muualta, mutta vastaanpa kumminkin. :) punaisille hiuksille tarkoitettu sävyteshampoo on hyvä tapa pitää väri kuosissa. Ystävällä on kirkuvan punaiset hiukset ja ne näyttää sen ansiosta aina kivan värisiltä.

Vierailija

Itselläni on ollut pari vuotta sitten suoravärillä (shokkivärillä) värjätyt punaiset. Tukan pesuvesi oli ihan punaista joka pesussa.

Itse käytin Bonacuren Color Save shampoota ja hiuksiinjätettävää hoitoainetta taisi olla Bonacuren Color Save sarjaa, mutta en tiedä myydäänkö enää. Se oli semmonen voidemainen, aivan mahtava tuote.

Pesin myös hiuksia vain n. 3-jopa 4 päivän välein ja käytin kuivashampoota välipäivinä jos tukka tuntui likaiselta.

Ja niin, suurin syy miksi vaalensin takaisin blondiksi oli juuri se, että rahat eivät riittäneet. Piti värjätä ainakin 2 viikon välein, mutta shokkivärit eivät onneksi kuluta hiusta (:

Piitu__
Seuraa 
Liittynyt28.11.2010

Itse aloitin punaisten hiusten pitämisen kun kampaajalla ensin värjäthiin alta punaiseksi ja päältä mustaksi, sitten ajattelin että värjään kotona kirkkaan punaiseksi mutta eihän se tietenkään onnistunut. Nyt minun hiukset on semmoset päältä mustanpunaset ja alta kirkkaan punaset ja tykkään toosi paljon!

Hoidan näitä värjäävällä hoitoaineella jota ostin kampaamosta, sen pithää antaa vaikuttaa päässä 10min. Ja pithää olla tosivarovainen ettei anna vaikuttaa liian kauaa muuten se menee aivan tummaksi.

Käytän myös Tresemmé värjätyille hiuksille tarkoitettua hoitoainetta ja shamppoota. Aika kalliita mutta toimii!

Itsellä on pitkät hiukset ja tosiaan, latvat ovat aika haaleat :P

Vierailija

Itsellä on ollut punaiset ja pitkät hiukset jo ties kuinka kauan. Minulla ei ole luonnollista punapigmenttiä, mutta koska olen värjännyt jo niin pitkään punaisella, pysyy punainen nykyään todella hyvin, aikanaan haalistui hyvin usein ruskeaksi. Värjään tukkaani aika usein 1kk-2kk, sillä tyvikasvu tulee järkyttävän nopeasti. Äskettäin kylläkin värjäsin kampaajalla vain tuon tyven ja ihana ammattilainen osasi värjätä sen tismalleen samansävyiseksi kuin muu tukka, latvaosiin ei siis laitettu lainkaan väriä, sillä väri oli hyvin intensiivinen.

Väriä suojaavia shampoita ja hoitoaineita kannattaa käyttää punaisen värin kanssa. Hairstoresta saa hyvin halvalla punaista väriä tukevan hoitomaskin, Wellan lifetex color reflex mask. Hyvä tuote siinä mielessä, että sitä voi käyttää ilman mitään hanskoja, ei siis värjää käsiä, ei ole niin vahvasti värjäävä. Kampaaja tilasi minulle juuri jonkin KC:n värjäävän maskin, joka sisältää paljon väriä ja tarvitsee siis laittaa ihan suojakäsineet kädessä. Katsellaan, jos tuon avulla saisin pidettyä tyvenkin pidempään paremman näköisenä :)

Vierailija

Niin ja työni raskauden vuoksi pesen tukkaani miltei jokapäivä, mutta tosiaan, koska olen värjännyt niin pitkään niin latvat eivät haalistu ja tukka pysyy tasavärisenä todella hyvin. Ja kun muutenkin pitää huolta hiuksista erilaisten hoitoaineiden ja suihkeiden avulla, niin väri pysyy hyvin hiuksen sisällä, eikä peseydy pois hiuksen kuivuessa.

Vierailija

Mulle kampaaja kauppasi viimeksi jotkut Kerastasen värinsuojashampoon ja hiuksiin jätettävän hoitoaineen. Pirun kalliit ne oli mutta hyvin on väri pysynyt :) Ja hiukset on todella hyväkuntoiset ja kiiltävät. Voin suositella!

Vierailija

Entisenä punapäänä huutelen, että mun luottotuote oli KC:n Color mask (pepper sävyltään). KC:n color maskeja voi myös sekoittaa keskenään ;)

Myös silloin tällöin shokkiväreillä pelleily auttoi.

Nyt palaamassa luonnolliseen takaisin ja on taas punainen tiukassa...

Aelyn
Seuraa 
Liittynyt1.10.2010

Aika hyviä tuotteita olen itsekin onnistunut jo löytämään ja värikin kestää paremmin. ^_^ Tigiltä taitavat omat suosikkini löytyä. Sitten kun vielä löytäisi hyvän sävytteen juurikasvun värjäämiseen, ettei aina tarvitsisi kampaajaan turvautua. Wellaan vaahtosävyt ovat toimineet, mutta niistä ei löydy niin sopivaa väriä, että on sitten aina laitettava koko päähän. Ja eiväthän ne tietenkään kovin kauaa kestä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat