Kuivat limakalvot - ohtalotovereita

Vierailija

Olen vasta 21 vuotias ja minulla on gynen mukaan poikkeuksellisen kuivat limakalvot, yhdyntä tekee kipeää, välillä on emätintulehduksia ja hiivaa sekä virtsatieoireita. Onko kellään samaa vaivaa vai olenko ihan yksin?

Lääkäri suositteli minulle Ovestin emätinvoidetta, joka on tarkoitettu vaihdevuosi-ikäisille, mutta nuoretkin voivat käyttää sitä poikkeustapauksissa. Oletteko kokeilleet ja auttaako se? Kävin ostamassa, mutta en ole vielä aloittanut kuuria.

Kommentit (3)

Vierailija

Mulla on kanssa kuivat limakalvot, olen 23 vee. Itse käytän Ceridal intime öljyä päivittäin, se on auttanut mulla. Siitä huolimatta välillä on ollut kamalaa kirvelyä etenkin sillon, kun on menkat.

Tällä hetkellä on parempi kausi meneillään, ei oo kirvelly paljookaan, kun nivelpsorin vuoksi mulla on pieni annos kortisonia suun kautta meneillään. Minulla limakalvojen kuivuus liittyy vissiin tohon nivelpsoriin, mutta mulla ei oo muita merkittäviä iho-oireita silti.

Vois harkita kokeilla tota Ovestinia ehkä joskus :)

Niin ja mulla on ollut kusitulehuksia monta puolen vuoden aikana, tulee helpommin kun on kuivat limakalvot. Kivasti kuivattaa myös seksielämää noi tulehukset :( kun ovat tulleet aina seksin jälkeen, vittujee. Vaikka huolehdin hygieniasta, juon paljon ja käyn tiheään pissalla jne. Mutta nyt on ollu vähän aikaa kausi ettei oo ollu tulehuksia, toivotaan et pysyvät poissa :D

Vierailija

Mulla on ihan sama ongelma eikä siihen vielä ole apua löytynyt! Gyne antoi kolmea eri lääkettä ja voiteita yms jolla läträtä mutta silti limakalvot halkeilee ja sattuu... Joten ilmoitelkaa jos joku juttu autta teitä! :D

Vierailija

Mulla on ollut aivan sama ongelma, kivaa tietää että on muitakin :)

Mutta nyt limakaivoni voi paremmin. Osittain Ceridal öljyn ansiosta mutta enimmäkseen tyrnimarjan ansiosta! Syön nykyään joka päivä tyrnikapseleita ja limakalvoni voi paremmin ja voin jopa harrastaa seksiä ilman että sattuu. Tyrnimarjankapseleita saa luontaistuotekaupoista ja ovat aika kallisia muttan sen arvoisia. Voin lämpimästi suositella!
Syön myös zinkkiä mitä myös auttaa.

Sitten tauko e-pillereiden syömisessä voi myös auttaa. Lääkäri suositteli minulle pitämään taukoa ja pidän tauon puol vuoden ja nyt vaikka olen aloittanut syömään niitä taas limakalvojeni voi paremmin.

Toivottavasti pääsette vaivostanne eroon! Tsemppiä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat