raskauden epäilys ja e-pillerit

Vierailija

nyt tartteen neuvoja! epäilen olevani raskaana koska painoni alkaa lähestyä vauhdilla 50 kiloa, mitä en ole koskaan ennen ollut lähelläkään (painan siis noin 45 kg) ja olen syönyt entistä vähemmän.... Käytän yasmin e-pillereitä ja nyt mietityttää että kannattaako minun jatkaa niiden syöntiä koska en tahtoisi vielä raskaaksi mutta jos olen raskaana en aio tehdä aborttiakaan. olen vasta 16 vuotias. en haluasi lopettaa e-pillerien syöntiä koska sitten on taas vaarana että tulen paksuksi. Miten minun pitäisi tehdä, ehdotuksia?

Kommentit (2)

Vierailija

Jos olet syönyt noita Yasmin- pillereitä aivan ohjeen mukaan, niin on erittäin pieni todennäköisyys, että olisit raskaana. Nyt sinun täytyisi ensimmäiseksi ostaa raskaustesti, joka kertoo sinulle oletko todella raskaana. Sitten sinun on pakko lopettaa nuo e- pillerit myös, jos olet raskaana. Ei tuo pelkkä painonnousu nimittäin välttämättä kerro siitä, että olet raskaana. Raskaana ollessa ei nimittäin yleensä ole kuukautisia, sen aika usein huomaa siitä. Elämästä ei tule kovin helppoa, jos tulet äidiksi tuon ikäisenä. Sinulla olisi parasta olla hyvä tukiverkosto ja poikaystävä myös tukena. Sillä apua todella tarvitaan tuossa tilanteessa. En kyllä suosittele äiteyttä, jos noita edellämainittuja asioita ei ole. Tiedän aika hyvin, mitä äiteys on ja mitä se vaatii, koska olen myös itse äiti ja minusta tuli kanssa nuorena äiti eli 20- vuotiaana. Aina ollaan pärjätty, mutta ei se silti ole aina ollut pelkästään helppoakaan. Sinun täytyy sitten tietysti ottaa yhteyttä neuvolaan, jos olet raskaana ja päätät pitää lapsen. Toivottavasti vastauksestani oli sinulle apua! Tsemppiä sinulle hirveästi!!!

Vierailija

Jos olet noin nuori, saattaa paino nousta ihan muuten vaan. Minä lopetin pituuskasvun ollessani noin 13, mutta kiloja sain vielä 17-vuotiaana neljä lisää lyhyen ajan sisällä(eikä kyse ollut rintojen kasvamisesta). Painoni nousi 47kg-> 51. Oletan, että tämä johtui siitä, että murrosikäisen aineenvaihdunta alkoi tasaantua ja energiantarve väheni. Samoihin aikoihin myös unentarpeeni väheni.

Tee raskaustesti kuitenkin mahdollisimman nopeasti varmuuden vuoksi. Pillereilläkin on se olematon mahdollisuus tulla raskaaksi. Testin tekeminen on melko helppoa kotonakin, jos apteekista ostaa testin(maksoi jotain 6-9 euroa, en muista tarkkaan).

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat