Au pair

Vierailija

Olen viimeistä vuotta lukiossa opiskeleva tyttö ja rekisteröidyn muutamia viikkoja sitten erääseen au paireja ja host perheitä yhdistävään palveluun. Olen jutellut jo monien erittäin mukavien perheiden kanssa, mutta en ole vielä tehnyt lopullista valintaa. Mukavin perhe kuitenkin vaikuttaisi olevan kahden lapsen perhe Berliinin keskustassa, sain niiltä sähköpostiini jopa sopimuspohjankin, josta siis puuttuvat enää vain allekirjoitukset :) Muuttaisin heinäkuun lopussa/elokuun alussa, riippuen miten saan yliopistoon hakemiset ja paikan vastaanottamiset hoidettua.

Nyt haluaisinkin sitten kuulla, onko täällä Cosmon lukijoiden joukossa au paireja tai tulevia sellaisia? Missä päin maailmaa olitte tai tulette olemaan? Kokemuksia olisi mahtava kuulla, ja varsinkin jos täällä on Saksassa olleita au paireja. Olen jo googlettanut tosin suht paljon käytännön asioita ja siinä aupparin sopimuksessakin on kaikki käyty läpi, mutta tietysti olisi hauska vaihtaa kuulumisia jonkun jo aupparina olleen/olevan kanssa! :)

Kommentit (7)

Vierailija

Mä olen nyt lukion tokalla ja viime aikoina olen ihan tosissani ruvennut harkitsemaan au pairiksi lähtöä. Mä en oikeestaan muita kieliä kuin englanita ole opiskellut eli lähtö olisi siis Jenkkeihin, Australiaan tai Briteihin. Tällä hetkellä olen todella lähdön kannalla, sillä olen jo monta vuotta halunnut lähteä ulkomaille ja tämä on ns. halpa vaihtoehto. Ainut asia mikä jarruttaa on ne kaikki kauhutarinat mitä olen netissä lukenut, enkä tiedä onko toi lastenhoitokaan ihan mun juttu. Mulla on vaan niin kova tahto pois Suomesta että au pairina olo tuntuisi kivalta idealta :)

Vierailija

Täältä löytyy tuleva auppari! Jos en nyt kesäks pääse minnekään niin viimestään lukion jälkeen sitten. Kesäpaikalla ei oo niin hirveesti väliä, mieluiten kuitenkin Eurooppaan jäisin, niin ei tarvi mitään hirveetä paperisotaa. Mut sitte ku vuodeks lähen ni eiköhän se oo tonne rapakon taakse! Onneks tässä on ihan kivasti aikaa tuohon, kun pitäis hommata se 200 tuntia lastenhoitokokemusta, ajokortti, lukio kunnialla läpi...

Vierailija

Nostampa tämän, jos sattuisi vaikka löytymään niitä auppareita!

Itse olen siis ollut nyt pari kuukautta jenkeissä ja tykkään kovastikin. Vaikkakin väliin mahtui perheenvaihto ja kamala alku, mutta nyt oikeasti nautin tästä. Rakastan mun perhettä ja alan pikkuhiljaa löytää sen kaveriporukankin.

Vierailija

Hoiii jossu. koitin laittaa sulle yksaria mutta ei jostain syysta onnistunu. Oon tallahetkella kans jenkeissa aupairina. Kuukauden oon ollu ja viela olis pari edessa! Laita ihmeessa mulle pain tuleen viestia, olis kiva vaihtaa vahan kokemuksia yms (=

Vierailija

Olen ollut nyt lukion jälkeen aupairina pari kuukautta Saksassa. Itselleni kävi tosi hyvä tuuri perheen kanssa ja viihdyn hyvin! Tarkoituksena oli lähteä jenkkeihin, mutta järjestöjen vaatimat maksut, viisumit yms. olisivat tulleet siinä kohtaa liian kalliksii, Saksaan lähdin oikeastaan ihan rahattomana ilman mitään kuluja.
Suosittelen alle 5 vuotiaiden lasten au pairiksi lähtemistä miettimään erittäin kauan, mutta yli 5v lapset ovat helppoja hoitaa :)
Perheet yleensä suosii niitä, jotka voivat olla ainakin 6kk, sillä esim. 3 kuukaudessa ei tutustu perheeseen niin hyvin eikä arjesta ehdi tulla rutiinia, vaan 3kk on oikeastaan mielestäni totuttelu vaihe.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat