Poikaystävä petti, valehteli ja käänsi minut ystäviäni vastaan. Voinko antaa anteeksi?

Vierailija

Olen seurustellut nyt yli 9kk tämän pojan kanssa kutsun häntä nyt vaikka Ressuksi.

Ennen kesää yksi ystäväni tuli sanomaan minulle koulussa että ressu on pettänyt minua entisen tyttöystävänsä kanssa. Kysyin asiasta ressulta ja hän sanoi että tämä ei ole totta ja soitti tälle tytölle ja kysyi että onko tämä totta tyttö sanoi että ei ja sitten he jotain haukkuivat ystävääni joka oli tullut minulle tästä kertomaan
Suutuin ystävälleni ja en enään puhunut hänelle koska hän koko ajan siitä muistutti.

No noin viikko sitten poika ressu kertoi että on pettänyt minua 2 tytön kanssa yhteensä 3kertaa. Minä en tiedä mitä teen. Rakastan ressu todella paljon ja olemme olleet ennen suhdetta jo yli neljä vuotta yhdessä säädön merkeissä... Tuntuu niin pirun heikolta mutta en tiedä voinko ikinä enään luottaa häneen tai että voiko suhteestame enään tullat mitää.

ressu kyllä sanoi ettei enään tee niin, mutta voinko luottaa kun hän on jo minulle valehdellut jo parikin kertaa..

Auttakaa minua! :(

Kommentit (15)

Vierailija

Jos se on pettäny sua jo kolme kertaa ni en antais anteeks. Edes sitä ensimmäistä pettämistä. Plus tuo että se valehteli. Vaikka kuinka rakastat sitä, pystytkö sä enää luottaa samalla tavalla siihen ku alussa, ku tiedät mitä se on tehny?

Vierailija

Koitan luottaa vaikka nyt en luota ollenkaa ja se on sitä tietonen.. mut ku tuntuu vaa niin vaikealta.
kylhä ressu suunnittelee yhteen muuttamista ja kaikkea ja sano mulle että kattuu sitä mut ei voi sitä tekemättömäks tehdä..
ja se sano että viime kerrasta on jo monia kuukausia

ja hän kerto ton pettämisen mulle päin naamaa

Vierailija

Mikä sillä on ollu edes syynä pettämiseen ja onko ollu kännissä? Jos se todella rakastais sua, se ei pettäis sua.
Sun äijäs on säälittävä paskiainen ku on tehny tollasta ja sä kehtaat vielä antaa anteeksi...

Vierailija

Älä anna anteeksi. Tiedän kokemuksesta että on vaikea erota mutta vielä vaikeampaa on antaa anteeksi ja jatkaa suhdetta. Myös kokemuksesta voin sanoa että harvemmin tuollainen pettäjä oikeasti muuttuu. Se voi jonkun aikaa olla pettämättä mutta loppujen lopuksi palaa aina siihen samaan vanhaan kuvioon ja pettää uudestaan. Tsemppiä !

Vierailija

Minäkin seurustelin pettäjän kanssa ja myös meillä oli sitä ennen pitkään säätöä, joku kaksi vuotta ainakin. Mun ex petti minua aina humalassa. Kuulin tästä mun kavereilta, ja ex kyllä pari kertaa koitti väittää että mun kaverit valehtelee, mutta uskoin silti kavereita. Pakotin myös exän kertomaan totuuden. En jaksanut uskoa ystävistäni sellaista, koska heistä pari olin tuntenut ihan pienestä asti. Kolme kertaa ex jäi pettämisestä kiinni, ja vaikka erostamme on jo yli 5 vuotta, joskus yön tunteina mietin että montako kertaa hän oikeasti petti ja mitkä kerrat hän vain jätti kertomatta. Hän petti minua kolmesti alle 11 kuukaudessa.

Voin omasta kokemuksesta sanoa, että erittäin usein henkilö, jolla on taipumusta pettämiseen, tekee niin aina uudestaan ja uudestaan. Mulle luvattiin myös, että niin ei käy enää koskaan. No, kolmannen pettämisen jälkeen ei käynytkään, koska pari kuukautta sen jälkeen jätin hänet lopullisesti. Se oli elämäni paras päätös. Kehotan sinua samaan eli jätä petollinen mies oman onnensa nojaan. Se luottamus ei palaa enää ikinä. Mulla ei ainakaan palannut, kun pettämiset tapahtui niin lyhyellä aikavälillä parin kuukauden välein. Pettämisten välillä toki olin jotenkin onnellinen, mutta samalla pelkäsin sairaan paljon, että koska kuulen seuraavat huonot uutiset.

Anuski
Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Oikeesti, se on elämäs paras päätös kun jätät sen. Helvetin vaikeeta se tulee olemaan, kun kertomas mukaan rakastat niin paljon. Mut luottamus on yks tärkeimmistä asioista mikä suhteessa pitää olla. Voitko vilpittömästi sanoo et voisit oppii luottaan siihen? Ja olisko se luottamuksen arvoinen?

Muutamat viikot ja kuukaudet eron jälkeen on vaikeita, mut sit sä joku päivä tapaat kunnon miehen joka ei petä sua :) Sit tajuut et hyvin sä teit :) Tsemppiä!

Vierailija

kannattaa jättää se.. tiedän kokemuksesta että jos jatkat suhdetta niin et tule silti ikinä unohtaan pettämistä ja luottamus on suhteessa kaikki kaikessa. Tollasen jälkeen on vaikea luottaa enää mieheen.. uskon että pääset helpoiten eroamalla, tajuat myöhemmin, että teit oikein vaikke se on vaikeata.

Vierailija

Anteeksiantohan kannattaa aina, koska sillä saat rauhan omaan mielees ja sydämees ja pystyt jatkamaan elämää katkeroitumatta.

Sen sijaan on ihan toinen kysymys, että kannattaako sun jatkaa tän jätkän kanssa. Se sun täytyy miettiä ihan itsekses, ei sitä voi kukaan muu päättää. Sinuna kuitenkin miettisin tarkkaan, että oletko valmis viettämään koko loppuelämäs tällaisen ihmisen kanssa ja että onko sulla oikeasti mitään perusteita luottaa häneen. Jos ei, niin nosta kytkintä. Turha tuhlata aikaa.

Vierailija

Tää on nyt vaan mun mielipide, saattaa kuulostaa ilkeältä mutta mun mielestä pettäminen on osoitus siitä ettei arvosta toista ollenkaan.
Tiedän että kun toista rakastaa niin ei haluaisi päästää irti.. mutta muista että jos tää mies ei osaa arvostaa sua, löydät aivan varmasti vielä ajan kanssa jonkun ihanan miehen joka omistautuu vain ja ainoastaan sulle, älä alistu pettäjä miehen touhuihin, ansaitset parempaa! tsemppiä

molenys_94
Seuraa 
Liittynyt14.12.2010

yhtä tuttua petti sen puoliso seurusteluaikana 3 kertaa, valehteli kaikista, kunnes tuli muualta ilmi.. Kaveri anto anteeks, viimesestä pettämisestä puol vuotta ja sitte naimisii. Puoliso petti taas, mutta nii vaa anto taas anteeks.. käsittämätöntä.. ite en pystys, enkä tuossa sinunkaan tilanteessa...

Vierailija

ehdottomasti jätä! pettäjät tuskin muuttuvat, eikä luottamusta saa nuin vain takaisin.

"ja se sano että viime kerrasta on jo monia kuukausia

ja hän kerto ton pettämisen mulle päin naamaa"

jos viime pettämisestä oli aikaa useita kuukausia, miksi hän ei kertonut aiemmin?
tulet olemaan varmasti onnellisempi ilman miestä, jonka menoja pitäisi kokoajan miettiä ja arvuutella, kenenhän kanssa hän on missäkin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat