Ystävyyttä, rakkautta vai mitä?

Vierailija

Olisi kiva kuulla mielipiteitänne suhdesotkustani :).

Olen tuntenut miehen vuoden ajan ja alussa tapailimme, mutta mies tuli siihen tulokseen, ettei ole valmis vakavampaan suhteeseen, koska oli juuri käynyt läpi vaikean eron. Emme koskaan harrastaneet seksiä. Pysyimme tämän jälkeen ystävinä, vaikka ilmassa oli jotain muutakin koko ajan. Muutaman kerran päädyimme suutelemaan, mutta emme edenneet pidemmälle. Olemme viime aikoina viettäneet paljon aikaa yhdessä ja lähentyneet, mutta pari viikkoa sitten hän vielä sanoi haluavansa pysyä vain ystävinä. Olen aika kokematon miesten ja seksin suhteen (neitsyys mennyt mutta ei paljon muuta kokemusta). Eilen mies tuli käymään luonani ja päädyimme suutelemaan, ja melkein harrastamaan seksiä, jota ei tapahtunut koska minä en lopulta halunnut. Syynä oli etten ollut kiihottunut ollenkaan, vaikka tavallaan halusinkin seksiä hänen kanssaan. Mies loukkaantui, kun kieltäydyin ja lähti saman tein eikä vastaa puheluihin tai viesteihin. Ymmärrän häntä, koska itse rohkaisin häntä seksiin, vaikka oli sovittu toisin, ja sitten itse kieltäydyin. Hän ei tietääkseni ole ollut kenenkään kanssa yli vuoteen, joten ymmärrettävästi halut olivat kovat. Nyt ajattelen, että olisi vain pitänyt antaa sen tapahtua, ehkä se lopulta olisikin ollut hyvä kokemus.

Omat tunteeni miestä kohtaan ovat aika sekavat. En tiedä miksi en kiihotu hänen seurassaan, vaikka kuinka haluaisinkin. Meillä on hauskaa yhdessä, hän on hyvännäköinen ja todella ihana, ns. hyvää poikaystävämateriaalia. Tiedän, että moni muukin olisi kiinnostunut hänestä. En tiedä onko kyse sittenkin vain ystävyydestä hänen kanssaan. Asiaa sekoittaa, että tapasin toisen miehen viime viikolla. Jo samana iltana päädyimme sänkyyn. Olin erittäin kiihottunut, en koskaan ole halunnut miestä niin paljon, mutta sain kieltäydyttyä seksistä koska ajattelin pilaavani suhteeni tähän toiseen mieheen. Tämän miehen kanssa minulla ei kuitenkaan olisi tulevaisuutta, koska hän on varattu ja varmasti halusi vain yhden illan juttua. Emme edes vaihtaneet numeroita tms.

Miehestä on tullut todella tärkeä ihminen elämässäni ja en halua menettää häntä, mutta en tiedä mitä tekisin. Juuri kun asiat olivat välillämme erittäin hyvin, onnistuin pilaamaan kaiken ja tilannetta on erittäin vaikea selittää hänelle.

Kommentit (4)

Vierailija

Voi Cristie, taas minä olen sinua "neuvomassa", toivottavasti myös muutkin! Jos todella olet sitä mieltä, että haluat teidän olevan vaan ystäviä ilman näitä intiimihetkiä, niin sitten sinun täytyy ehdottomasti kertoa se tuolle miehelle. Ilmeisesti mieskin ajattelee teidän enemmän olevan ystäviä, mutta on ilmeisesti valmis myös muuhunkin, mikä kuitenkin tämänkin tyyppisiin suhteisiin silti voi kuulua, jos molemmat niin haluavat. Toinen mikä tuli mieleen on se, että onko sinulla hirmu kovat paineet itsesi suhteen harrastaa seksiä? Jos on vähän kokemuksia, niin sekin voisi olla yksi syy, miksi olisi mielummin harrastamatta sitä, kun tilanne siihen tulee. Vai onko se tosiaan niin, että tyypit on siinä mielessä vääriä eikä sytytä? Tätä asiaa mielestäni voisit erityisesti miettiä. Toki se varmaan vähän on tuo ikäkin.Onhan se toki aivan erilaista noilla nuoremmilla, sen huomaa monessakin mielessä. Olen minä itsekin hyvin valikoiva, mutta sitten kyllä en halua "painaa jarrua", jos mies todella minua kiinnostaa. Väliäkö sitten sillä vaikka olisikin seksin suhteen vähän Aatamin aikainen! Ehkä ne miehetkin minulla taitavat olla enemmän jo sieltä Aatamin ajalta, niin että sovitaan hyvin toisillemme!

Vierailija

Luulen itsekin, että kokemuksen puute on yksi suuri syy tähän ongelmaan. Mieleeni tulevat kauhukuvat, ettei seksi onnistu ja kaikki loppuu nolosti. Mies kun ei tosiaan tiedä kokemattomuudestani. Ehkä tulevaisuudessa (jos näitä tilanteita nyt hänen kanssaan enää tulee) voisin vihjata, että tarvitsen vähän enemmän lämmittelyä, kun nyt on siirrytty aika suoraan asiaan.

Yritin saada miestä edes tapaamaan ja puhumaan tapahtuneesta, hän ilmoitti jyrkästi ettei ole mitään keskusteltavaa. Tosin tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun näin tapahtuu riidan jälkeen ja silti välimme ovat palanneet ennalleen. Yritän vakuuttaa hänelle, ettei tämän tapahtuman takia kannattaisi heittää hukkaan "ystävyyttämme" tai mikä suhteemme ikinä onkaan. En vain uskalla luottaa että hän tulee järkiinsä.

Vierailija

Vaikutat tässä suhdeasiassa vähän epävarmalta. Olisi hyvä asia, jos voisit luottaa itseesi edes jonkun verran enemmän. Joskus turha epävarmuus voi vaan mutkistaa entisestään asioita. Mitä tuohon seksiin tulee, niin sen todellakaan ei tarvitse olla mitenkään täydellistä. En usko, että tämä mieskään siltä mitään sellaista odottaa. Se on oikeastaan vaan inhimillistä, jos jotain sattuu tai menee pieleen. Epäonnistuneet kerratkin ehkä enemmän vaan lähentävät ja lujittavat suhdetta, kuin päinvastoin! Jos sinä "epäonnistut" jotenkin seksiä harrastaessasi, niin seuraavalla kerralla se voikin jo olla se mies, ei se ole sen kummempaa. Toivottavasti pystyt vielä korjaamaan tuon tilanteen ja suhteenne ei nyt sentään tähän pääty. Olisi sekin kyllä minusta vähän hassua, varsinkin jos enemmän tähän asti olette olleet vaan ystäviä. Kovin tasaiseltahan tuo teidän suhde ei kyllä vaikuta. Teille ilmeisesti tulee melko usein riitoja jostain syystä nimen omaan tästä suhteen laadusta, joten nyt mielestäni on aika todella teidän päättää, mikä se tulee sitten olemaan? Nimittäin tuollainen "vuoristorata" on varmasti molemmille raskasta. Ehkä minä näkisin, että ainakin tällä hetkellä, olisitte vaan ystäviä, mutta ajan kanssa suhde toki voi muuttuakin. Sinä ainakin näytät tarvitsevan lisää aikaa tuon seksin suhteen, mutta eihän voi tietenkään olla varma, sopiiko se tuolle miehelle? Suhdetta kun ei tietenkään voi rakentaa vaan omien toiveiden mukaiseksi. Onko teidän toiveet sittenkään samanlaiset? Mutta toivon todella, että voitte olla jatkossa edes sitten ystäviä jos ei muuta! Toivon todella myös, että tilanne teillä nyt selkiytyisi huomattavasti nykyisestä! Tsemppiä sinulle!

Vierailija

Piti tulla taas tänne avautumaan joulun kunniaksi. En ole tavannut miestä kyseisen tapahtuman jälkeen, mutta olemme lähetelleet jonkun verran viestejä ja olin siinä käsityksessä, että välimme olivat kunnossa. Tänään sitten lähetin miehelle viestin hieman flirttailevaan sävyyn, näitä on aikaisemmin lähetelty puolin ja toisin (siis ennen tätä kriisiä). Vastaukseksi sain: "Voisitko lopettaa tollaisten viestin lähettelyn". Tulipa tosi hyvä joulufiilis :(. Vastasin hänelle, että luulin meidän edelleen olevan ystäviä. Varmaan pitäisi katkaista välit kokonaan, kun onnistun vaan satuttamaan itseäni ja suhde tuntuu aiheuttavan enemmän mielipahaa kuin -hyvää :(. Tuntuu vaan mahdottomalta päästää irti...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat