Diane Novasta Yasminelleihin.

Vierailija

Hei,

olen käyttänyt Diane Nova ehkäisypillereitä -09 syyskuusta lähtien ja vaihdoin ne nyt jatkuvan masistelun, pääkivun ja itkeskelyn takia Yasminelleihin. Kysymykseni kuuluukin millaisia sivuoireita Yasminelleen vaihdosta on tullut? Olisi mukavaa kuulla vastauksia etenkin niiltä, jotka ovat siirtyneet paljon hormoneja sisältävistä pillereistä pillereisiin, joissa on vähemmän hormoneja. :---)

Olin myös melko hämmästynyt kun akneani hoitamaan tarkoitetut Yasminellet aiheuttavatkin haittavaikutusten mukaan aknea. Mitä tämä on? :---D

Tiedän kyllä, että vaikutukset ovat yksilöllisiä, mutta olisi mukava kuulla muidenkin kokemuksia! Omat ystäväni kyllä kehuivat Yasminelleja, mutta netissä seikkailessani törmäsin pelottaviin vaikutuksiin, joten halua tietoa muiltakin.

Kiitos ! :)

Kommentit (6)

Vierailija

Itse aloitin Yasminelleillä joskus pari vuotta sitten; EIVÄT SOPINEET OLLENKAAN mulle. Tuli tosi nopeasti niin paha akne et oli lopetettava kahen laatan jälkeen. Vaihdoin diane novaan. Aloin masistella, itkeskellä, sain raivokohtauksia, HALUTTOAMUUTTA, päänsärkyä (lista on loputon...) Käskettiin vaihtamaan takaisin Yasminelleen. Aknea ei enää tullut, mutta muut oireet pysyivät suht ennallaan. Tämän vuoden elokuussa vaihdoin Yaz-merkkiseen pilleriin jonka pitäisi olla tosi matalahormoninen. Nojaa, eipä mitään suurta muutosta.. Nyt joulukuussa meneillään vika laatta ja joulukuun lopussa soittoa lääkärille et miten jatketaan. Ite alan olla sitä mieltä, että ei vaan sovi mulle nää pillerit..

Vierailija

Kyllä nuo Yasminellet joka tapauksessa varsin matalahormoniset ovat, varsinkin Diane Novaan verrattuna. Niissä on muutenkin aivan erilainen koostumus. Tietenkään silti Yasminelletkaan yms eivät sovi kaikille. Aika usein silti kuulee, että e-pillereistä tulee monenlaisia ongelmia. Tuota Diane Novaa hirmu usein suositellaan, jos on iho- ongelmia. Ne ilmeisesti auttavat tosi hyvin siihen. Myös itsellä kokemusta, mutta matalahormonisemmat pillerit silti sopivat itsellenikin huomattavasti paremmin, tosin juuri tuosta Yasminellesta ei ole kokemusta. Jos sinulle nämäkään pillerit eivät sovi, joudut todennäköisesti siirtymään vain ihoon tarkoitettuihin lääkkeisiin, ja käyttämään tarvittaessa jotain muuta ehkäisyä. Ei minulla ainakaan nuo matalahormonisemmat pillerit ole vaikuttaneet haitallisesti lisäten ihon rasvoittumista. Toivottavasti Yasminellet sopivat sinulle hyvin ja ihosi niillä tulee paremmaksi. Nimittäin onhan noissa pelkkään ihoon tarkoitetuissa lääkkeissäkin paljon haittavaikutuksia eikä aina niin vähäisiä!

Vierailija

mä söin ennen yasminellea, mut nykyään syön diane novaa, oon syöny pari laattaa niitä akneeni mut en oo viel mitään vaikutusta huomannu. yasminellet autto akneen iha hyvin, diane nova on meinannu aiheuttaa haluttomuuttaki. :)

Vierailija

Yasminelle ei sopinut minulle yhtään!
Sain kauheita itku-potku-raivareita ja olin koko ajan todella pahalla päällä. Ensin voisin nauraa, pian suuttua ja paiskia tavaroita.. :/ Haluuttomuutta oli myös, niin että poikaystävälläkin alkoi mennä hermot! :D
Heti kun lopetin ne, kaikki oli taas hyvin.

Minä en suosittelisi kenellekkään tutulle.

Vierailija

Jenna-michaela: Kun lopetit pillerit, palautuivatko halusi ja suurinpiirtein missä ajassa? Itse olen koko 4 vuotta kestäneen suhteeni ajan syönyt pillereitä ja nyt alan todellakin hermostua etenkin tähän haluttomuuteen, kuten myös kihlattuni..
Olen menossa ehkäisyneuvolaan keskustelemaan vaihtoehtoisesta ehkäisystä (vaikka vauvakuumetta pukkaakin...) koska kolmas pillerimerkki nyt menossa ja ei vain toimi..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat