Väljähtynyt suhde

Vierailija

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa pian 4 vuotta, jonka aikana erosimme hetkeksi tahdostani. Seksielämämme ei ole koskaan ollut järisyttävää,ensimmäisen vuoden kaikki oli tietenkin uutta ja jännittävää joten halusin häntä. Aloimme serustelemaan todella nuorina. Ongelma on, etten juuri enää halua poikaystävääni sillä tavalla. Kipinä ja jännitys puuttuu mikä on varmasti tavallista pitkässä suhteessa. Poikaystäväni on tyytymätön ja hänen itsetuntonsa laskee aina kun torjun hänet uudestaan. Tilanne ei ole muuttunut enkä syö pillereitä, ja uskon että haluaisin jotain toista. Rakastan häntä ja hän on paras ystäväni, ja hellyyttä riittää. Onko ero hyvä ratkaisu?

Kommentit (3)

Vierailija

Mä luulisin että tossa vaiheessa kannattaisi alkaa vähän tutkia suhteen rajoja. En osaa sanoa mitään tiettyä tapaa tai menetelmää mutta yksi voisi olla avoin suhtautuminen kolmansiin pyöriin tai muihin epätavanomaisiin seksuaalisiin kokeiluihin - sellaisiin joista ei voi olla täysin varma pystyykö toinen osapuoli, tai ehkä vielä tärkeämpää, pystyykö itse niitä suvaitsemaan. Annat vaikka miehellesi luvan tapailla muita naisia ja katsot, tuletko mustasukkaiseksi ja palaavatko halusi, tai jotain muuta mikä aiheuttaisi sinussa tai molemmissa pientä levottomuutta.

Joskus täytyy ottaa riskejä jos vaihtoehtona on suhteen täydellinen hiipuminen pakkasen puolelle. Mutta, jokainen omalla tavallaan ja vastuullaan...

Vierailija

"Rakastan häntä ja hän on paras ystäväni, ja hellyyttä riittää. Onko ero hyvä ratkaisu?"
miksi erota? oletteko kokeilleet seksileikkejä, esim. huivi silmien eteen-ilman puhetta? pitkän historian vuoksi minusta kyllä kannattaisi ehdottomasti yrittää, kaikkia keinoja. parisuhdeterapiasta ja seksuaalisuutta käsittelevistä kirjoistakin voisi olla apua. parisuhdeterapia eil oe ainoastaan vanhoille aviopareille tarkoitettua.

Vierailija

Oon samaa mieltä edellisen vastaajan kanssa. Jos rakastatte toisianne ja hellyyttä riittää, en näe syytä erota.

On ymmärrettävää, että jos olette alkaneet seurustella varsin nuorena, niin sinusta varmasti helposti tuntuu, että ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella. Voin kuitenkin kertoa, että ei se oikeasti ole. Jos on onnistunut löytämään itselleen helmen, joka on hellä ja rakastava ja jota itse rakastat, sinuna en päästäisi hänestä irti vaan löytäisin jonkun muun ratkaisun seksiongelmiin.

Kes jo ehdottikin seksileikkejä. Voisitte myös kokeilla katsoa vaikka porkkaa yhdessä. Porkkasivustoilta löytyy myös opetusvideoita, joista oikeasti oppii hyviä niksejä jotka lisäävät nautintoa!

Mielestäni tärkeintä kuitenkin olisi, että sinä menisit hetkeksi pääsi sisään ja miettisit, miksi ajatus seksistä hänen kanssaan ei innosta. Voisiko ongelma olla siinä, että olet niin tottunut ajattelemaan, ettet halua? Ehkäpä torjut hänet jo tottumuksesta, sen enempää asiaa ajattelematta. Sitä latausta, joka suhteiden alussa aina on, on oikeastaan mahdotonta säilyttää. Toiseen tottuu vuosien aikana niin, että uutuudenjännitys katoaa väkisinkin. Mutta seksistä voi silti nauttia, kun siihen asennoituu oikein. Ottakaapa itsellenne yhteistä aikaa ja opetelkaa tuntemaan ja koskemaan toisianne uudestaan. Ihan rauhassa, ilman paineita, peiton alla. Kokeilkaa eri juttuja ja kertokaa toisillenne, mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei.

Opettele säilyttämään avoin mieli silloinkin, kun poikaystäväsi lähestyy sinua. Älä torju häntä tottumuksesta, vaan ota seksi seikkailuna, katso mihin se johtaa ja mitä uutta kivaa tällä kertaa opitte.

Näin joulun alla moni pariskunta antaa toisilleen seksilahjakortteja (tai ainakin näistä keskustelupalstoista päätellen ne ovat suosiossa joulusta toiseen!) Ehkä tekin voisitte kokeilla niitä. Tee vaikka kymmenen korttia, viisi itsellesi ja viisi miehellesi. Miehelle antamissasi korteissa hän antaa sinulle tyydytystä, ja itse pitämissäsi korteissa sinä annat sitä hänelle. Tällaiset kortit, joissa tehtävälle on selkeät rajat ja määritelmät, voivat tuoda seksielämäänne uuden näkökulman ja tehdä kaikesta hauskempaa.

Muistathan, että seksissä on kyse yhdessäolosta, luottamuksesta ja rakkaudesta, ei suorituksesta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat