Canon / Nikon

Vierailija

Niin otsikko kertoo kaiken, mitäs sanotte? Ja mikä olisi hyvä malli aloittelijalle (Canon EOS 1000 ja Nikon D3000?), ja onko esim. Canon EOS 1000 ja Canon D500 välilä isoa eroa? :) Kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija

Olen kuullut Nikonin olevan helpompi käyttää ja pidän itse enemmän Nikonilla otetuista kuvista, suosittelen siis sitä! Itsellä tosin on Canon ja siihen hankittu kaikki optiikat, jonka vuoksi vielä tällä setillä mennään - ehkä jossain vaiheessa vaihdan merkkiä.

Näissä uusissa ns. helpoissa järkkäreissä ei ole merkittäviä eroja, ota se joka tuntuu käteen (ja kukkarolle) parhaalta :). Käyttäjä ja objektiivi ovat se joka ratkaisee.

Vierailija

Mulle on tulossa joululahjaksi tollanen Canon D500 ja toivottavasti valitsin oikein ko kans pohdiskelin noitten välillä, olen siis ostanut ensimmäisen järjestelmäkameran eli aloittelijana mennään :D ^^. Ehdoton ero Canon D1000 ja D500 välillä on megapikseli määrä, D1000 10 mpx ja D500 15 mpx. Itellä toi Canon jotenki sopi kätee paremmin ko Nikon mutta kauppiaan mukaan ei niissä kovin suuri eroja ole, kummatki hänen mukaan hyviä ! :D

Vierailija

Itse kannatan ehdottomasti Canonia! Kuitenkaan en suosittele ostamaan Canon EOS 500D:tä ensimmäiseksi kameraksi, vaan kannattaa ensin ostaa esim EOS 1000. Itselläni on ensin ollut kompaktikamera ja nykyään kuvailen Canon EOS 500D : llä. Yhdellä tutulla on Nikon, ja olen todennut että Canonit ovat paljon loogisempia, mukavempia ja helpompia.

EOS 1000 ja EOS 500D:n välillä on aika suurikin ero. Vaikka megapikseli määrä ei ole kaikki kaikessa, niin itse otan sen aina huomioon ja 500D:ssä se on isompi. 500D:ssä on myös videokuvaus, mikä on itselleni tärkeä, eikä se syö järjestelmäkameran "hyvyyttä".

Jos olet ensimmäistä järkkäriä tai ylipäätään isompaa kameraa hankkimassa, niin suosittelen Canon EOS 1000:tta. Sillä on hyvä harjoitella ja päästä alkuun, rahaakin jää enemmän objektiiveihin. EOS 1000 on hyvä kamera, varsinkin ensimmäiseksi järkkäriksi.

"With Canon you can" Toivottavasti päädyt Canonin hankintaan, EOS 1000 mielestäni paras aloittelijalle.

Muista että kamera ei ole kaikki kaikessa, vaan kuvaajan oma näkemys.

Vierailija

Selvä :) Katotaanpa nyt vielä :D Onko asia muuten niin, että Nikon D3000 ei ole enää myynnissä? :O Kaikissa mainoksissa viime aikoina olen vain nähnyt Nikon D3100, mitä eroa näiden välillä taas on?
Ja kiitos vinkeistä! :) Mulla on siis ollut aikasemmin vaan pieni "tavallinen" digikamera....

Vierailija

Multa löytyy toi Canon EOS 1000D ja ihan tajuttoman hyvä kamera tälleen alottelijalle :) Saa otettua peruskuvia ja siitä ku kuvausinto kasvaa ni hommaa sitte parempaa kameraa. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat