Saunominen

Vierailija

Voinko kieltää avomiestäni osallistumasta sekasaunaan luokkansa pikkujouluissa? Hänen mielestään porukassa saunomisessa " ei oo mitään pahaa, jos kaikki käyttää uikkareita..". Minusta se tuntuisi silti kurjalta. Oon mustis joo, mut paremmalla mielellä sen päästäisin juhlimaan, jos tietäisin et se ei sauno toisten tyttöjen kaa.

Kommentit (9)

Vierailija

Ei kai sitä nyt toista kieltämään voi lähteä. Kerrot hänelle että olet mustasukkainen ja sinusta tuntuu kurjalta, ja mies saa itse päättää haluaako sinua loukata tai pahoittaa mielesi. Kun asian esittää rauhallisesti ja niin että toinen oikeasti käsittää miltä se sinusta tuntuu, ei yleensä ole tarvetta kieltää.

Sinuna kuitenkin koittaisin ajatella asian niin, että olisiko sinusta paha jos mies on kesällä uimarannalla niin että sielä on muita tyttöjä? Samassa asussahan sitä ollaan. Perinteisesti saunomiskulttuuri on hyvin epäseksikäs, itse harrastan sekasaunomista harrastuksen puitteissa useinkin, ja alasti, enkä kyllä ole koskaan kokenut mitään tarvetta katsoa ketään sillä silmällä. Ja miehekkeeni pyörii saman harrastuksen parissa, enpä kyllä ole ollut mustasukkainen vaikka meitä on ollut saunomassa minä, hän ja kymmenen muuta tyttöä. Se ei vain ole paikka mustasukkaisuudelle, minusta. :D

Vierailija

Aikuista ihmistä ei voi kieltää tai ei ainakaan pitäisi kieltää. Jos kaikki käyttää uikkareita niin mikset antaisi hänen mennä sinne? Onhan kesälläkin uimarannoilla ihmisillä uikkarit päällä ja jotkut ovat yläosattomissa. Saunassa naiset eivät edes ole niin kauniita kuin rannalla, he ovat punanaamaisia ja hiestä märkiä ja hiukset ovat sekaisin jne.

Päästä miehesi pitämään hauskaa, ei tuossa ole mitään syytä miksi pitäisi olla mustasukkainen. Sun mustasukkaisuuskin helpottaa kun huomaat bileiden jälkeen, että miehesi palasikin kotiin eikä esim. pettänyt sinua. Ensi kerralla uskallat jo helpommin päästää hänet sekasaunaan.

Vierailija

Mieti, miten kivalle sun poikaystävästäsikin tuntuu, kun luotat siihen nuin paljon ja haluat et se pitää kivaa ja näin, sillä tavalla tein suhteeseen tullee mun mielestä enemmän luottamusta ja sellasta et oikeesti haluaa toisen parasta. Jos tein suhde on muuten tosi kunnossa ja näin, niin en nää mitään syytä miksi miestäsi kieltäisit. Sille tulee vaan hirmu hyvä mieli ja varmasti myös paaljonpaljon kivempi ilta, kun istuskella siellä ulkopuolella muitten saunoessa ja käydessä uimassa ja pitäessä hauskaa.
Jos teillä ei koskaan ole ollut mitään pettämis// luotto-ongelmia, niin nään ton vaan positiivisena juttuna. Sillä tavala opit itekki noppeemmin pois jos koet yhtään mustasukkasuutta. Mää piän itteeni vähä sellasena mustasukkasena (en kyl loppujenlopuksi ole, mut joskus tunnen vähä turhasta..) mut joo, kyllä poikakaverini käy iha sekasaunoissa, kaikki ilman vaatteita silleenki, että en oo ite saunomassa. no problem:)

Cik
Seuraa 
Liittynyt13.9.2010

ja on siinä sekin että jos poikaystäväsi olisi ainut joka ei osallistuisi siihen sekasaunaan...tuntuisi hänestä varmaan vähän hölmöltä "en mä voi tulla teiän kans saunaan kun tyttöystävä kielsi..." mieti jos olisit itse samassa tilanteessa...

Vierailija

Eipä siinä sit olis niin mitään jos ite olisin siellä saunassa mukana ja kaikilla olis uikkarit.. :P Kun en oo ikinä ees tavannut niitä luokkakavereita, paitsi yhden pojan, joka onkin sit ainoa poika luokalla mun miehen lisäksi. En oo edes ihan varma, et onko mieheni sekasaunomaan menossa, mut pitää varmaan muistuttaa sitä ottamaan uikkarit mukaan kun se lähtee sinne pikkujouluihin.. :D En oo halunnu puhuu siitä vielä mitään, ettei se pahoita mieltään. Mulla on ongelmana kun se on alkanut puhumaan enemmän yhdestä tytöstä ja ne juttelee joskus fb:ssä, niin oon alkanut huolehtimaan et jos se ihastuukin siihen ja sit ne vielä kännissä saunoo samassa porukassa. Mut sain kuitenkin yleisesti kerrottua miehelleni tänään epävarmuudestani; et pelkään sen ihastuvan toiseen, kun sen luokalla on niin kivoja tyttöjä tai et se tekee humalassa vaan jotain tyhmää. Se sanoi et on onnellinen mun kanssa, meillä on kaikki hyvin, se rakastaa mua, eikä ne sen luokkalaiset oo kivempia kuin mä... :) Eli ehkä mun pitäisi vaan yrittää olla miettimättä koko asiaa. Ja keskittyy nauttimaan siitä, et mulla on oikeesti hyvä mies.. Oma epävarmuus on vaan niin raskas taakka. Sekä se surullisen kuuluisa vainoharhaisuus... :P

Vierailija

oletko myös kieltänyt mieheltäsi uimassa käynnin, auringonoton ja kaiken, jossa ollaan vähissä vaatteissa? ethän varmasti itsekään käy uimassa taikka rannoilla?
yleensä miehet pitävät saunomisesta paljonkin, varsinkin yhteisissä saunailloissa. siellä ovat sitten varmaan kaikki muut miehet saunomassa, ja sinun miehesi jääkin sitten yksin naisten kanssa. ja luokkakaverit kyselevät, miksi miehesi ei tule saunaan; "tyttöystävä kielsi". joo-o.

Vierailija

En oo kyl ikinä kieltänyt saunomasti miesten kanssa..! :D Enkä oo ikinä kieltänyt mitään muutakaan. Omassa mielessäni sitä mietin ja tulin lopputulokseen ettei tarvii kieltää mitään. Selvisi, ettei mitään muita ihastuksia oo, eikä mun tarvii olla mustasukkainen mistään. Ja onhan se uimassa ja rannalla olo pikkasen eri juttu ku istua kankut toisessa kiinni saunassa.. :P "Kaikki muut miehet..", joo tasan se yks mies mun mieheni lisäks.. :D Juhlat oli ja meni jo, eikä ne pojat sit ees halunnut lopulta saunoa ees tyttöjen kanssa, (ilman että olin sanonut halaistua sanaa asiasta!!!) joten hätäilin jo etukäteen. Kivaa väittää että mä kiellän jotain asioita, vaik en oo niin tehnyt.

Vierailija

Hyvä Hemmuli et kaikki meni sit parhain päin. Oon itsekin ollut todella mustasukkainen ja nytkin vielä opettelen siitä pois, joten tiedän tasan tarkkaan, mitä sun päässäs liikkui. Ala työstämään mustasukkaisuuden tunteitas ennen, kuin ne vahvistuu. Usko pois, niistä voi päästä eroon melkein kokonaan, vaikka se aluksi tuntuu ihan mahdottomalta.

Ensimmäinen askel on, että kun seuraavaksi koet mustasukkaisuutta, pidä se sisälläs. Tiedät syvällä sydämessäs itsekin, että mitään todellista syytä ei mustasukkaisuuteen ole. Tiedän, se on todella vaikeaa, mutta yritä. Kun et puhu siitä, et voi aiheuttaa myöskään riitaa ja pahaa mieltä poikaystävälles. Kun asiasta ei synny kohtausta, se on paljon helpompi unohtaa. Lisäksi poikaystäväs - joka ehkä jo odotti räjähdystäsi - yllättyy positiivisesti, kun annat asian olla.

Muista, että jos poikaystäväs ei haluais olla sun kanssa, niin ei se sit olis. Jos se olis lähteäkseen, niin ei se siihen mitään sekasaunailtaa tarvitsis, vaan se vois sit lähteä ihan koska vaan. Jos järjestät jatkuvasti kinaa mustasukkaisuudesta, asetat poikaystäväsi aika ikävään asemaan ja joka kerta ajat häntä tavallaan pois. Ja sitähän et halua tehdä.

Keskity suhteessa rakastamiseen ja positiivisiin asioihin. Kun muutaman kerran onnistut olemaan nostamatta mustasukkaisuudesta keskustelua, huomaat, että alat suhtautumaan vaikeisiin tilanteisiin pian eri tavalla. Alat huomaamaan, että elämään kuuluu kaikenlaisia tilanteita ilman, että niistä on syytä olla mustasukkainen.

Mulla itsellä mustasukkaisuuteen auttoi myös se, että sain kaveripoikia. Silloin huomasin, että mies ja nainen voivat olla ystäviä ilman minkäänlaista seksuaalista latausta (ja kyllä, me myös saunoimme paljon yhdessä!)

Tsemppiä sulle. Kannattaa ottaa härkää sarvista nyt, kun härkä on vielä pieni. Tee härkäsestä kärpänen.

Vierailija

Kiitos jonna88! Mulla alkoi mustasukkaisuus hiipiä sen jälkeen kun muutettiin yhteen, ja osittain se oli yksi syy, miksi meille meinasi tulla kesällä ero. Ollaan hyvin saatu juteltua mun mustasukkaisuudesta.

Välillä mies huomaa, et mua vaivaa jokin vaikken sanois mitään, ja yrittääkin mut saada kertomaan. Lopulta saan sanottua ja se helpottaa. Tosi hyvin ollaan nyt saatu mun päätä rauhoittamaan, syksyllä olin vielä niin sekaisin, että mun työt kärsi.. :( Mut tuossakaan tilanteessa en sanonut,"etten haluu sun saunovan muitten kaa", vaan vähän kerroin epävarmuudesta ja muista peloistani, ja mies sai mut uskomaan, että saan olla rauhassa.

Vähän oon ollut kireenä aamuisin miehelleni yleensä reissujen jälkeen. Nytkin oli sellainen olo, mut onneks kainaloon päästyä se haihtui heti, enkä usko miehen ehtineen huomata sitä.. :D

Sillon kun kirjoitin tänne tuosta saunomisesta, olin pyörittänyt päässäni kaikkea ja olin kovasti flippaamassa. Kirjoitin saadakseni tukea rankkoihin tunteisiini.Tilanne on ollut oikeasti kovin paha, mut helpottunut. Pitää vaan kovasti psyykata itteensä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat