Nuoria kuumeilijoita/yrittäjiä? :)

Seuraa 
Liittynyt30.11.2010

Eli näin aluksi en tiedä sopiiko tää keskustelun aihe just tähän palstalle mutta katotaan löytyykö täältä nuoria kuumeilijoita :)

Itselläni ollut vauvakuume niin kauan kun muistan.. Ja nyt olis ihan hyvä hetki alkaa yrittämään, vaikka ehtishän sitä paljon myöhemminkin kun ikää vasta 18 mutta minkäs sille mahtaa kun vauvakuume pukkaa päälle! Elikkäs olen parisuhteessa, ei vielä asuta saman katon alla, asuntohakemukset on kyllä jo laitettu eli tarkotus laittaa hynttyyt yhteen piakkoin. Vaikka oonhan mä jo tuolla miehen luona majaillut että enemmän siellä vietän aikaa kun kotonani. :D Eli minä 18, mies 24.

Pillerit lopetin 9/10, ja ensimmäiset luomumenkat tulikin jo lokakuussa. Kiertopäivistä en mene takuuseen, mutta jos mun menkat nyt noudattais tota samaa linjaa niin ne olis nyt 2 päivää myöhässä. Vaikka en kyllä vielä epäile tippaakaan että ois tärpännyt, ei mun kuukautiset ennen pillereitten popsimistakaan ollut ikinä montaa kuukautta peräkkäin säännölliset. Käytin siis pillereitä vain reilu 11kk.

Vauvakuume sen kun kasvaa kasvamistaa..olis kiva saada juttuseuraa samassa tilanteessa olevien kanssa, ja miksei jo plussaneidenkin kanssa ! :)

Kommentit (15)

Vierailija

Pistä nyt jäitä hattuun herran jestas!

Kai oot sen jampan kanssa edes keskustellut aiheesta.
18 ja 24, siitä ei hyvää seuraa kun kakarat tekee kakaroita.
Mieti vakavasti miten jatkaisit elämääsi yksinhuoltajana.

Yohanna1
Seuraa 
Liittynyt30.11.2010
Rasputin

Me ollaan miesystäväni kanssa suunniteltu yhteistä tulevaisuutta aika pitkälle ja ollaan molemmat vakavissamme vauvasta. Enkä tunne itseäni kakaraksi. Ei ne numerot, vaan se henkinen ikä. :) En tuomitsisi ketään pelkän iän perusteella huonoksi äidiksi.
Yksinhuoltajana? Miksi näin? Kihloihin olis tarkotus mennä jouluna ja yhteistä historiaa on sen verran takana että ihan vakavissamme ollaan ja tunnemme toisemme läpikotaisin. Toki parit voivat erota, jotkut jo parin vuoden seurustelun jälkeen jotkut vasta 10 vuoden avioliiton jälkeen.
Enkä menisi edes tuomitsemaan nuoria yksinhuoltajia. Tiedän muutaman ikäiseni tytön jolla on jo yli 1 vuotias lapsi, toisella mies, toinen yh. Ja hyvin ovat pärjänneet. :)

Vierailija
Yohanna1

Rasputin

Me ollaan miesystäväni kanssa suunniteltu yhteistä tulevaisuutta aika pitkälle ja ollaan molemmat vakavissamme vauvasta. Enkä tunne itseäni kakaraksi. Ei ne numerot, vaan se henkinen ikä. :) En tuomitsisi ketään pelkän iän perusteella huonoksi äidiksi.
Yksinhuoltajana? Miksi näin? Kihloihin olis tarkotus mennä jouluna ja yhteistä historiaa on sen verran takana että ihan vakavissamme ollaan ja tunnemme toisemme läpikotaisin. Toki parit voivat erota, jotkut jo parin vuoden seurustelun jälkeen jotkut vasta 10 vuoden avioliiton jälkeen.
Enkä menisi edes tuomitsemaan nuoria yksinhuoltajia. Tiedän muutaman ikäiseni tytön jolla on jo yli 1 vuotias lapsi, toisella mies, toinen yh. Ja hyvin ovat pärjänneet. :)

Ei tarkoitus ole tuomita.
Itseasiassa bilogisesti olet parhaassa iässä tekemään lapsia.
Jos todellisuuspohja, realismi ja taloudelliset asiat mätsää niin en näe mitään estettä sille. Harmittavaa olisi kuitenkin jos äiti alkaa jossain vaiheessa itkemään "menetettyä" nuoruutta ja alkaa ottamaan sitä takaisin tai isä karkaa. Lasten teko on vastuuta.
No, ehkäpä sinä tiedät mitä olet tekemässä. Ainakin toivon niin.
Aivan ilman sarvia ja hampaita.

- Raspu

Yohanna1
Seuraa 
Liittynyt30.11.2010

Rasputin : "Nuoruutta eläminen", onko se nyt se baareissa roikkuminen ja muu biletys yms.. Se ei mua paljon innosta. Jos baareissa käyn, niin yleensä on ollut ystävän synttärijuhlat yms. Mä oon tämmönen kotihiiri, vietän viikonloput oman kullan kainalossa. Ja eihän lapsi tarkoita sitä, ettet ikinä voi käydä ulkona ystäviesi kanssa, ja sinun elämäsi tulee olemaan PELKKÄÄ vauvaa. Toki, se tulee olemaan suurimmalta osaltaan vauvvaa/lasta, mutta kyllä sinne mahtuu muutakin :)

Vierailija
Yohanna1

Rasputin : "Nuoruutta eläminen", onko se nyt se baareissa roikkuminen ja muu biletys yms.. Se ei mua paljon innosta. Jos baareissa käyn, niin yleensä on ollut ystävän synttärijuhlat yms. Mä oon tämmönen kotihiiri, vietän viikonloput oman kullan kainalossa. Ja eihän lapsi tarkoita sitä, ettet ikinä voi käydä ulkona ystäviesi kanssa, ja sinun elämäsi tulee olemaan PELKKÄÄ vauvaa. Toki, se tulee olemaan suurimmalta osaltaan vauvvaa/lasta, mutta kyllä sinne mahtuu muutakin :)

No, jos noin koet niin toivotan sydämestäni onnea.
En halua pilata fiilistäsi.

Usein kuitenkin naiset tuntevat että se "eka kalu" ei pitkässä juoksussa kuitenkaan jostain syystä mätsää ja tarve tulee kokea enemmän.
Ehkä sinä kuitenkin tiedät mitä haluat ja olet varma.

Vierailija

Täällä yksi yrittäjä! :) Alettiin n. 2kk sitten yrittämään kaikessa rauhassa. Ei siis lasketa ovulaatioita vaan ihan omalla painollaan annetaan mennä. Vähän kyllä jänskättää kun itsellä on kystaiset munasarjat ja lääkäri joskus sanoi, että se voi hieman hankaloittaa raskautta, muttei kuitenkaan tee siitä mahdotonta. Olemme seurustelleet piakkoin 3 vuotta ja kihloissa ollaan ja ensi syksyksi on häät suunniteltu. Itsellä ikää 22 ja mies on 27.

Yohanna1
Seuraa 
Liittynyt30.11.2010

No kiva että löytyi edes yksi kuumeilija :) Joo en mäkään ovulaatio tikuta, lasken vaan suht koht että millon se vois olla. Ei jaksa ottaa turhaa stressiä, kun nuoria tässä ollaan ja monet vuodet aikaa vielä lasta yrittää. :)
Meillä on just toinen yrityskierros menossa.. menkkoja ei oo vielä kuulunu, mutta todnäkösesti johtuu vaan tosta pillereitten lopettamisesta että kierto vielä vähän hukassa.. huomenna pitäis tulla postissa rtestejä... jos vaikka uskaltais sitten jo heti testata.. :P

Vierailija

Joo mulla on ihan sama juttu, kun lopetin laastarin käytön, niin on kierto ihan sekasin vielä, että on hankala pysyä laskuissa. Myöhässä on menkat nytkin vähän, mutta luulen kanssa että johtuu lähinnä juuri tuosta kierrosta. Toki koskaan ei voi tietää, mutta parempi ettei ole liian toiveikas :) Onnea teille testaamiseen, toivottavasti näyttäis positiivista! :)

Vierailija

Olen itse sitä mieltä että tuolle suhde pohjalle ei kannattaisi edes alkaa suunnitella lasten hankkimista. Ette ilmeisesti kovin kauaa ole seurustelleet koska teillä on niin paljon ikä eroa ja olet vasta 18-vuotias. Ette ole asuneet vielä yhdessä ja senkin takia kannattaisi odottaa vaikkapa puoli vuotta yhedessä asumisen jälkeen, sillä ette kumpikaan tiedä millaista juuri teidän on yhdessä asumisesta tulee. Se ei ole samanlaista kun toisen luona jatkuva majailu. Puhun kokemuksesta.

Vierailija

HEI HERÄTYS !
Olet vasta 18, SEURUSTELET etkä asu poikaystäväsi kanssa yhdessä? Joo ei ne numerot, mutta silti, oot vasta 18.
Lapset yleensä hankitaan sitten kun eletään avioliitossa............. TAI vähintäänkin yhdessä?? Ja lapsia harkitaan pitkään, eikä niitä aleta tekemään heti vauvakuumeen iskiessä.

Vierailija

No jokainen tietysti silti tekee omat ratkaisunsa tässä elämässä. Ehkä kuitenkin silti minäkin esitän asiasta oman näkemykseni. Kokemusta tästä asiasta nimittäin on, sillä myös minusta on tullut nuorena äiti, ei tosin 18- vuotiaana! Minä ainakin erityisesti painottaisin tuota suhteen laatua, nimittäin sen kyllä pitäisi olla varsin varmalla pohjalla. Tuossa iässä on nimittäin aika kurjaa, jos sitten jääkin yksinhuoltajaksi. Se voi olla taloudellisestikin hirmu vaikeaa ja epäilen, että tuossa iässä koulutkin ovat vielä kesken. Itse olen silti aina pärjännyt, mutta toki se oli suuri pettymys, että huomattavasti itseä vanhemmasta lapsen isästä ei sitten ollutkaan yhtään mihinkään! Lapsi ei edes ollut mikään yllätys. Sinä olet vielä niin nuori, että aikaa tehdä lapsia vielä on. En ainakaan minä halua, että sinusta tulee yksinhuoltaja!!! Nimittäin lain mukaan isän ei edes tarvitse eron jälkeen lasta tavata, jos hän ei sitä itse halua. Vauvat on toki hirmu söpöjä, tiedän sen. Ja itsekin olin pitkään halunnut sellaisen, mutta ei se silti ole aina niin kovin helppoa pelkästään. Toivon, että saatte yhteisen lapsen, mutta EI EHKÄ HIRVEÄLLÄ KIIREELLÄ!

Yohanna1
Seuraa 
Liittynyt30.11.2010

Ollaan seurustelu kaksi vuotta, ja vakavissamme ollaan. Se ero voi tulla ihan helposti kahden vuoden kun kymmenen avioliitto vuoden jälkeen. Elämässä pitää ottaa riskejä, ja elämää eletään niinkuin itse haluaa vai mitä. Ja huolellisesti ollaan suunniteltu ja suunnitellaan edelleen jos meille vauva suodaan että miten jatkossa yms. :) Eli mieskin ihan ajan tasalla mukana. Eikä sitä vauvaa vielä ole, tulee jos on tullakseen. :)
Ja ens kuussa muutto tuli vauva tai ei :) Jos sinun lapsen isäsi lähti lätkimään, niin se ei todellakaan päde kaikkien kohdalla. Tietenkin mitä vain voi tapahtua.

"Vauvaa harkitaan pitkään" Miten pitkään, 8 avioliitto vuotta? Mä olen aina jauhanut mun poikaystävälle vauvakuumeestani, ja edellinen vuosi on mennyt molempien puhuessi vakavissaan vauvasta. Ja nyt olis paras sauma tähän asti kun saisin opiskeluni valmiiksi kevääseen mennessä.
Se on vaan sitten ihme että niitä 30vuotiaita naisia ei niinkään kritisoida vaikka he olisivat hankkimassa lasta yksin. Joo, 30 vuotiaalla todnäköisesti on paljon enemmän elämänkokemusta yms verrattuna 18vuotiaaseen. Mutta en nää että 30 olisi yhtään sen parempi ja huolehtivainen äiti kuin 18 vuotiaskaan.

Vierailija

Oli kiva lukea sinun kokemuksesi Mirabella :) Me ollaan miehen kanssa pohdittu tätä asiaa pitkään ja hartaasti, nimittäin itseäni pelottaa juurikin tuo taloudellinen puoli. Meillä on nyt todella hyvässä kunnossa talous, mutta pelkään että suistuuko se täysin raiteiltaan lapsen saannin myötä? Tarvitsemme nimittäin sitten myöhemmin isomman asunnon lapselle, heti alkuunhan lapsi ei omaa huonetta tarvi, mutta myöhemmin haluan hänelle sellaisen. Meillä on nyt omistusasunto ja seruaavankin asunnon haluan omistusmuotoon, niin pelottaa suurempien asuntojen hinnat, muutenhan talous varmaan pysyisikin kunnossa lapsenkin myötä, mutta joutuu vaan ottamaan vieläkin isomman asuntolainan.
Olisi kiva kuulla tästä aiheesta enemmän kokemuksiasi, sillä tämä on nyt ainut jota hieman stressaan. Sukulaiseni kylläkin sanovat jatkuvasti, että jos aina yritän keksiä jonkun syyn lapsensaamisen siirtoon, niin koskaan ei tule hyvää saumaa sille. Muuten olemme siis täysin valmiita. Kumpikaan meistä ei niinkään pode vauva-kuumetta, itse olen enemmin aina potenut "lapsikuumetta", mutta vauvavaihe on käytävä läpi, ja odotan sitäkin kyllä mielenkiinnolla :)

Vierailija

Teillä näyttää todella hyvältä tuo tilanne Adelina, joten ei mitään syytä huoleen! Kaksi aikuista, varsinkin työssäkäyvää, selviää taloudellisesta puolesta varmasti vallan mainiosti. En usko, että voi tulla sen suhteen mitään suuria ylipääsemättömiä vaikeuksia. Sillä vaikka minäkin olen ollut yksin, niin on silti meilläkin omistusasunto ja vielä kunnon perheasunto.Ei teidän missään tapauksessa kannata siirtää lapsen hankintaa tämän asian takia, vaan toivotan todella onnea teidän yritykselle! Myöskin Yohanna 1:sen tilanne on hyvää vauhtia menemässä siihen suuntaan, että lapsen todellakin lähiaikoina voi hankkia, joten toivotan myöskin onnea teidän yritykselle!Nuoria innokkaita äitejä toki tarvitaan!Ei tosiaan kannata liikaa miettiä kaikkia mahdollisia murheita, mutta mielestäni silti alle 20- vuotiaan yh- äidin, jolla koulutkin kesken, asema on silti valitettavan heikko, joten sitä tilannetta tosiaan kannattaa kaikin keinoin välttää!!! Eiköhän sen tämmöinen minun kaltainen henkilö aika hyvin tiedä?

Vierailija

Kiitos kommentistasi Mirabelle! Se on vaan rohkeesti otettava härkää sarvista ja mietittävä niin että rahatilanne sujuu hyvin silti :) Loit lisää vielä uskoa, kiitos tästä :) Meinasin siirtää jo asiaa ko. tilanteen vuoksia,(ja siirsinkin parilla kuukaudella) mutta tulin kai sitten järkiini viimein. Mies on kovi innoissaan asiasta ja harmitteli kun laitoin jo laastarin takaisin paikalleen aiemmin. Mutta nyt sitten vain yritystä :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat