Luottamuspulaako?

Vierailija

Heips.

Olen seurustellut nykyisen poikaystäväni kanssa nyt reilun vuoden. Aloin jokin aika sitten syömään e-pillereitä, aikaisemmin käytimme pelkästään kumia. Ongelmana on, että poikaystävä on haluton luopumaan kumin käytöstä. Itse pidän seksistä paljon enemmän ilman, ja muutenkin tuntuu turhalta syödä hormoneja jos se kumihuppu kuitenkin on välissä joka kerta. Muistan että suhteen alkuvaiheessa mieskin sanoi olevansa mieluummin ilman kumia, joten tuntuu oudolta että hän ei enää halua.

Muutaman kerran mies on suostunut olemaan ilman, mutta sillonkaan hän ei halua tulla sisälle, vaan lopettaa heti kun minä tulen ja vetoaa sitten kramppiin tai muuhun. Läpinäkyvää, todella.

Olen yrittänyt keskustella aiheesta, kysyä syitä, mutta tuppisuu äijäni ei saa sanottua muuta kuin että hän vain haluaa hoitaa sen näin. Eikö mies luota minuun niin että jättäisi ehkäisyn minun vastuulleni? En tiedä onko hänellä aiheesta aiempia huonoja kokemuksia, koska näitäkin kysymyksiä äijä välttelee. Tuskastuttaa.

Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? Onko teillä vastaavia kokemuksia ja miten tilanne on ratkennut? En haluaisi aina vain olla tekemisissä kumisen kaverin kanssa.

Kommentit (12)

Vierailija

Toi on kyl outoa,koska oikein käytettynä pillerithän ovat tosi luotettava ehkäisykeino. Varmasti turhauttavaa maksaa tosi paljon ilman periaatteessa mitään hyötyä:/ En osaa oikein sanoa mikä auttais,paitsi puhuminen. Yritä viel saada miehes kertomaan onko kyse tosta ettei luota sun ottavan pillereitä. Jos kyse on siitä,niin voithan näyttää sen liuskan.. Vaikeeta mut toivottavasti ongelma ratkeaa:)

Gimli
Seuraa 
Liittynyt29.8.2010

Luulisin, että mies todella epäilee, ettet ota kaikkia pillereitä. Pystyisitkö ottamaan pillerit miehen nähden, niin hän omin silmin näkisi sinun syövän pillerit ? :)

Vierailija

No, se ei oikeastaan onnistu sillä emme asu vakituisesti yhdessä kun opiskelut ovat eri paikkakunnilla. Kun yhdessä olemme, hän yleensä kyllä näkee minun ottavan pillerit, mutta kun puolet viikosta vietämme erillämme, niin eihän se riitä. Ja kyllähän hän näkee liuskatkin, kun ne siinä näkyvillä lojuvat koko ajan.
Voi olla että hän ei luota minun muistavan, koska muistini nyt on jokseenkin huono. Mutta miksi sitä ei sitten voi kertoa minulle? Enemmän haittaa siitä näin on kun joutuu yksikseen asiaa ihmettelemään ja vatvomaan.

Vierailija

Käy huviksesi vilkaisemassa tuo minun aloittamani "pakotettu isäksi" -ketju.

Minun ystäväni luotti tyttöystäväänsä niinkuin parisuhteessa pitäisi voida toiseen luottaa ja katuu sitä nyt katkerasti. Sympatiaa hän ei juurikaan ole saanut, vaan pelkkää jeesustelua siitä että oma vikansa kun uskoi naisen syövän pillereitä ja että tottakai miehen olisi pitänyt tajuta käyttää kondomia. Ja nyt hänen (pian toivottavasti ex)tyttöystävänsä on aika määrätietoisesti pilaamassa kaverini elämää kiitokseksi luottamuksesta.

Tämän näkökulman jälkeen minä en ainakaan tuomitse yhtään ainoata miestä joka haluaa olla ehdottoman varma ehkäisystä. Voit ottaa sen loukkauksena ja luottamuspulana, mutta mieluummin niin kuin että kukaan joutuisi kokemaan sen minkä minun kaverini joutuu nyt kokemaan, voimatta itse enää tilanteelle yhtään mitään.

Vierailija

mä en usko että se ei luota suhun vaan ehkä ennemminkin niiiden pillereiden "varmuuteen". koska tuskin moni poika on perehtynyt niihin yhtä hyvin kuin moni tyttö. ainakin muistan ku oma poikaystävä kysy muutaman kerran ku olin alottanu syömää pillereitä että onhan tää nyt varmaa touhuu jne. Koska onhan se helpompaa uskoa mitä näkee, eli tässä tilantees kumia !

Ehkä sun pitäis yrittää (vielä) perehdyttää poikaystävääs pillereiden käyttöön ja tehoihin. pojat on poikia, välillä niille pitää vääntää asiat rautalangasta, kirjaimellisesti !!

Vierailija

Mulle tuli heti mieleen tällanen, että olisikohan poikaystävälläsi jokin sukupuolitauti ja hän ei halua tartuttaa sinua? Toivottavasti näin ei ole...

Vierailija
Perhosprinsessa

Mulle tuli heti mieleen tällanen, että olisikohan poikaystävälläsi jokin sukupuolitauti ja hän ei halua tartuttaa sinua? Toivottavasti näin ei ole...

mäkin mietin eka tota mut sit jos se on pari kertaa suostunut siihen ilman kumia, mutta on lopettanut ku tyttö on tullu eli ei oo halunnu ite tulla niin sit kumosin sen ajatuksen...

Vierailija

Miehenä sanon että ilmeisesti kumppanisi pelkää että 1.) Tulet raskaaksi, pillereistä huolimatta. 2.) Jos sinulal on ollut muitakin seksikumppaneita ja ette ole ehkäisyä käyttäneet; Sukupuolitauti. 3.) Pelkää että jätät "vahingossa" pillerit syömättä ja hakeudut raskaaksi. 4.) Mies kärsii huonosta itsetunnosta, ja pelkää laukeavansa paljaalla nopeammin. (Itse olen huomannut että kondomilla touhaaminen on erittäin epämiellyttävää ja siemensyöksy ei tule nopeampaa, päinvastoin.) 5.) Hänellä on itsellään sukupuolitauti ja pelkää kertovansa siitä.

Vierailija

Sukupuolitautia ei kummallakaan ole, testit tehtiin ennen pillerien aloittamista. Ellei sitten mies ole sen jälkeen käynyt vieraissa, mutta tuskin.

Chu

Tämän näkökulman jälkeen minä en ainakaan tuomitse yhtään ainoata miestä joka haluaa olla ehdottoman varma ehkäisystä. Voit ottaa sen loukkauksena ja luottamuspulana, mutta mieluummin niin kuin että kukaan joutuisi kokemaan sen minkä minun kaverini joutuu nyt kokemaan, voimatta itse enää tilanteelle yhtään mitään.

Olen lukenut ketjun, ja olen samaa mieltä. Kuitenkin, jo tämä on miehellä syynä, en voi ymmärtää miksi hän ei voi suoraan kertoa siitä. Tai syystä ylipäätään.
Olemme kuitenkin molemmat aikuisia ihmisiä ja tulevaisuudesta ja lapsenhankinnasta on keskusteltu ja oltu yksimielisiä siitä että ei vielä. Toisinaan arvelen että minä olen meistä se jolla on enemmän kiinnostusta nyt keskittyä opiskeluun ennen vakiintumista. Kaiketi hän sitten ei kuitenkaan luota tai ole varma, mutta jälleen, miksi aiheesta ei voi keskustella?

Mestare

Mies kärsii huonosta itsetunnosta, ja pelkää laukeavansa paljaalla nopeammin. (Itse olen huomannut että kondomilla touhaaminen on erittäin epämiellyttävää ja siemensyöksy ei tule nopeampaa, päinvastoin.)

No, miehen kestävyydessä ei kyllä koskaan ole ollut mitään valittamista, itse en ainakaan näkisi haittana vaikka hän laukeaisikin hieman nopeammin. Voihan tämäkin tietty olla syy, mutta en näe tässä mitään järkeä...

Turhauttavaa kun ei tiedä että pitäisikö sitä sitten suosiolla lopettaa se kalliiden hormonien syöminen vai mitä pitäisi tehdä.

Vierailija

Voi olla että miehelläsi on aiemmin jonkun muun naisen kanssa käynyt vahinko e-pillereistä huolimatta ja ovat mahdollisesti joutuneet abortin tekemään ja ei halua kyseistä vahinkoa toistamaan kenenkään kanssa. Tämä ei myöskään välttämättä ole asia jonka haluaa uudelle tyttöystävälleen kertoa vaikka tämä kyselisi.

Vierailija

Mä olen niin vainoharhainen ehkäisyn suhteen, että kumi+pillerit ehkäisy vois olla mun juttu xD

Mutta tosiaan. Ootko tehnyt jätkälle tarpeeksi selväksi, ettet halua tulla raskaaksi ainakaan nyt? Oletteko keskustelleet siitä, mitä tehtäisiin, jos tapahtuisikin vahinko..?

Vierailija

Asia on nyt sitten selvitetty. Tuli avauduttua oikein olan takaa viikonloppuna (alkujaan toisesta aiheesta, mutta samahan se oli kaivaa kaikki hampaankolosta kerralla) ja mies sai viimein kakisteltua että kun niin pitkään käytimme kumia, hän ehti tottua siihen. Nyt sitten ilman on vain niin "turvaton" olo. Että näin. Mies parka ihan säikähti kun tenttasin että onko tässä kyse siitä ettei hän luota minuun vai mistä. Sovimme että pidämme pienen siirtymäkauden ja kumia käytetään jos siltä tuntuu, mutta pyritään olemaan ilman. Ja niin, tulihan sitä sovintoseksiäkin harrastettua ihan onnistuneesti ilman. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat