Minipilleristit hohoi!

Vierailija

Haaveissa olisi piakkoin saada minipilleriresepti yhdistelmäehkäisypillerien ja e-renkaan jälkeen. Noista yhdistelmistä oli päästävä eroon, sillä nostivat verenpainetta ja sain jopa renkaan käytön aikaan migreenikohtauksen, joka oli vielä kaiken lisäksi aurallinen. (koskaan ennen ei ole migreeniä ollut) Eli pakkovaihto edessä.

Minua kiinnostaisi tietää muiden minipilleristien kokemuksia. Miksi saitte minit? Jos syynä kohonnut verenpaine yhdistelmien takia, laskiko verenpaine normaaliin, kun vaihdoitte? Vai vaikuttiko joku tietty merkki vielä paineisiin? Uskoisin, että myös mielialanvaihtelut, joita minulla oli yhdistelmien aikaan johtuvat juuri verenpaineesta. Tunteiden vaihtelu oli liian nopeaa normaaliin verrattuna, saatoin jopa "kuohahtaa" kun suutuin, mikä ei ole minulle normaalia.

Yhdistelmäehkäisypillerit aiheuttivat minulle myös pillerin oton jälkeen aivan järkyttävän hormonipiikin, jota seurasi todella huono olo, ei siis pahoinvoiva, vaan tuntui, että ei meinaa pysyä pystyssä. Onko tällaista ilmennyt kellään minipillereiden kanssa?

Ja sitten... Kun minipillereissä pitää olla tarkka sen ottamisen suhteen, max 3 h saa myöhästyä, niin mihin aikaan yleensä otatte sen, illalla vai aamulla?

Kommentit (2)

Vierailija

Ite käytin kans yhdistelmäpillereitä, mut jouduin keskeyttää ne aurallisen migreenin takia. Mitään muuta ongelmia niistä ei kyllä aiheutunu. Pakosta vaihdoin kans minipillereihin.
Minipillereiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, niiden täsmällisyys on tietenki ehkä vähän ikävää. Otan napin puoli 12, siihen mennessä oon heränny aina ja se on hyvä aika juuri ruokatunnilla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat