Mitä tehdä kun seksi ei suju?

Vierailija

Olen ollut yhdessä poikaystäväni kanssa noin 2 vuotta. Aloitimme seksielämän noin puolitoista vuotta sitten. Olemme kumpikin toistemme ensimmäiset.
Koko tämän puolitoista vuotta on makuuhuone puolemme ollut vähän niin ja näin. Mieheni saa erektion kiihottuessaan, mutta se ei usein kestä niin kauaa, jotta hän pääsisi "sisälle" asti. Joskus kuitenkin pääsemme itse asiaan mutta yleensä se ei kestä korkeintaan muutamaa minuuttia pidempään.
Mies sanoo kiihottuvansa minun koskettelemisesta ja katselemisesta, joten olen antanut hänen tehdä niin (tietysti pidän siitä itsekin) mutta tuntuu kuin tuo olisi yksi niistä harvoista asioista, jotka saavat hänet kiihottuneeksi. Esimerkiksi jos minä puolestaan koskettelen häntä, hän harvoin saa erektion (jollei sitten jo aiemman seksi yrityksen kiihottamana).

Olen ehdottanut itsetyydytyksen kokeilua, jotta mies osaisi kertoa minulle mitä tehdä paremmin ja mistä koskea. Hän kokeili sitä mutta sanoi ettei haluaisi koska sen seurauksena hän ei kuulemma pitäisi minun koskettelusta koska itsensä koskettelu olisi parempaa.
Olen myös kosketellut itseäni hänen katsellessa, mutta mikään ei tunnu auttavan.

Aluksi epäilin ongelman johtuvan kokemattomuudesta ja jännityksestä, mutta samaa on jatkunut jo puolisentoista vuotta niin luulisi siinä noiden ongelmien jo hävinneen..

Kondomit tuottavat myöskin suurta päänvaivaa. Seksin aikana sen pelkkä mainitseminenkin saa hommat lopahtamaan. Silloin harvoin kun saadaan itse kondomi ylle, lopahtavat hommat muutaman työnnön jälkeen.

Mikä neuvoksi? Tämä kaikki on johtanut (tai ainakin ollut osasyynä) haluttomuuteen minun osaltani ja nykyään mietin aina vain seksin loppumista siitä nauttimisen sijaan. Tunnen myöskin olevani riittämätön miehelleni, tunnen etten pysty tyydyttämään häntä kunnolla.

Mitä voisimme tehdä jotta saisimme makuuhuone hommat taas luistamaan?

Kommentit (6)

Vierailija

Tuosta kondomien hankaluudesta tuli mieleen, että oletko miettinyt hormonaalista ehkäisyä? En tietenkään sitä tuputa, jos tuntuu ettet sitä halua. Mietin vain, että se ainakin helpottaisi hommia hieman, kun miehesi tietää, ettei tarvitse kondomin kanssa söhrätä.

Eksän kanssa oli joskus samanlaisia ongelmia. Hänellä oli hieman henkisiä ongelmia ja kaiken lisäksi ennenaikainen siemensyöksy vaivasi niin, ettei hänellä jaksanut seisoa. Kuitenkin ajan ja kärsivällisyyden kanssa pikkuhiljaa akti alkoi onnistumaan. Heti kun kondomi jäi pois, oli mahdollista yrittää sisälle useasti. Ja jos lopahti niin eikun lämmitellään taas. Näin ollen mies pääsi nauttimaan itse yhdynnästä, ja paremmaltahan se tuntuu kun ei ole kumihuppua päällä. Kaiken lisäksi kun seksille antaa aikaa, niin useimmiten tilanne helpottuu, kun kumpikin on rento ja seksi on hauskaa, niin se onnistuu ja tyydyttää molempia. Aikoinaan tuli oltua montakin tuntia sängyssä yrittäen. Minua se ei haitannut, mielelläni opiskelin miehen miellyttämistä, varsinkin vaikeaa tapausta :) (Nykyinen mies taitaa kylläkin korjata sen parhaan sadon)

Onko miehelläsi masennusta tms? Masennus ja masennuslääkkeet nimittäin aiheuttavat haluttomuutta ja tunnottomuutta...

Suosittelen, että puhutte miehesi kanssa seksistä. Esim peloista, mitä toiselta tahtoisi, mikä tuntuu hyvältä. Kannattaa jakaa seksiunelmiaan toiselle, kokeilla vaikka jotain vähän uskaliaampaa. Seksistä puhuminen on suositeltavaa myös, vaikka seksi sujuisi.

Vierailija

Unohdin mainita tuossa tekstissä, mutta siis e pillerit ovat käytössä ja se on se pääehkäisy keino tällä hetkellä. Juuri noiden ongelmien takia ei kondomia käytetä suoraan sanottuna ikinä.

Eipä tuolla miehellä mitään masennusta pitäisi olla, tietysti normaalia stressiä mutta ongelma on kuitenkin niin pitkäaikainen, että luulisi stressin tasoittuneen mikäli se olisi ongelma.
Miehellä on kuitenkin tapana "laittaa ongelmat jonkin toisen asian piikkiin" esimerkiksi viime aikoina seksin sujumattomuuden syynä on ollut akne lääkkeet joita mies on ottanut jo useamman kuukauden aikana. Tietysti voisi olla että nuo lääkkeet lisäisivät haluttomuutta, mutta näin ei tunnu olevan, koska kyllä mies ehdottelee ihan entiseen tahtiin makuuhuonehommia.
Myöskin väsymystä ja muuta on tullut esille "syynä" ongelmiin. Kyllä sen ymmärtää jos väsyttää niin ei itsekään tee mieli, mutta jotenkin joskus rupeaa vaan kyllästyttämään nuo kaikki "selitykset". Yleensä kuitenkin makuuhuone puolella yritetään kerran ja kun ei hommat toimi niin mies toteaa jotain tyyliin "Ehkä mua vaan väsyttää niin ei nyt toimi, anteeks" ja siinä se. Eli varmaan voisi kokeilla yrittää pidempään ja ihan rauhassa.

Mutta nyt tuntuu kuitenkin että yhtenä suurimmista syistä toimimattomuuteen voisi olla miehen uskonpuute. Ehkä tässä tilanteessa ollaan oltu jo sen aikaa että ei enää hetkauta niin paljon vaikkei mikään onnistuisikaan, sitä vaan vetoaa sitten vanhoihin syihin ja siinä se...

Monesti olen unelmoinut miten ihanaa olisi harrastaa seksiä ongelmitta, kosketella rauhassa kunnes päästään itse asiaan. Tämä kuitenkin tuntuu niin kaukaiselta haaveelta tässä vaiheessa.. Vaikka kaikki muu on suhteessa kunnossa, mies on muuten niin ihana, tunnen jääväni vaille "täydellistä tyydytystä" koska suhteen makuuhuone puoli on vakan alla ja pölyn peitossa. Tiedostan sen olevan vain yksi osa suhdetta, mutta välillä mietityttää kuinka paljon arvoa tuolle osalle kuuluisikaan antaa..

Kiitos vastauksesta Jiia! :)

Vierailija

Hei, minusta on hämmentävää miten miehesi itse kestää seisomis yms. ongelmiaan. Ehdottaisin kuitenkin vakavasti keskustelua miehesi kanssa, jotta hän tietää kuinka isoksi ongelmaksi asia koet (kokeeko hän sen ongelmaksi?).

Lisäksi mielestäni voisi olla myös paikallaan kääntyä ammattiavun pariin. Ihminen psykofyysinen kokonaisuus, joten paikallaan voisi olla psykologi sekä/tai urologi. Urologi kyllä tietää jos fysiikassa joku mättää, psykologi osaa henkisen puolen. Seisomisongelmat voi olla myös pitkälti henkisiä; mies on jäänyt siihen uskoon, että hänellä seisoo vaivoin jos ollenkaan. Oma mieheni ainakin sanoo, että jos joskus ei onnistu siitä jää helposti pelko, että seuraavallakaan kerralla ei suju. Ja joillakin tämä voi jäädä loputtamaksi kierteeksi.

Joka tapauksessa sinun tulee saada miehesi yhdessä kanssasi ratkomaan tätä ongelmaa. Sillä uskon itse vakaasti, että seksitön tai seksiltään aivan liian riittämätön suhde päätyy lopulta eroon.

Vierailija

Kyllä mies itsekin tietää että jokin ei nyt toimi oikein, mutta suhtautuu ongelmaan enemmänkin asenteella "ei se nyt toimi kun ei nähdä niin usein (asutaan samalla paikkakunnalla mutta ei vielä yhteisessä asunnossa) niin ei ole mahdollisuutta yrittää, kyllä se sitten sujuu ihan normaalisti kun muutetaan yhteen ja saa hommailla sillon kun hyvittaa".

Pyysin miestä käymään varmuuden vuoksi lääkärillä jo jonkin aikaa sitten, ehkä vajaa vuosi ja lääkäri sanoi että syy voi olla juurikin psyykkinen.

Ja tosiaan ongelmat ilmenivät ihan alussa (saattoi jopa olla myös ihan ensimäisellä kerralla) ja minusta tuntuu että ongelma voi hyvinkin olla juurtunbut syvälle syvälle psyykkiselle puolelle, kuten Eleanoora mainitsit.

Ongelmana on sen ratkaiseminen. Miten voin auttaa miestäni selviämään tästä?

Pikku hiljaa rupeaa tuo koko juttu painamaan enemmän ja enemmän myös minun harteilla ja uskon Eleanoora mitä sanoit seksin merkityksestä suhteessa olevan täysin totta. Jotta suhde kestäisi, täytyy kaikki puolet olla kunnossa.

Kiitos Eleanoora! Pitää keskustella miehen kanssa tuosta psyykkisen puolen työstämisestä.

Vierailija

Hei, miehelläni oli myös erektiohäiriöitä, ja lääkäri vain käski kuntoilemaan ja tarkkailemaan ruokavaliota, vaikka harrastaakin puulaaki jalkapalloa. Mieheni tilasi erektio tabletteja, ja pikkuhiljaa alkoi myös rakkauselämämme saamaan uusia käänteitä positiivisessä mielessä.Suosittelen kyllä kokeilemaan noita tabletteja http://menpower.omasivu.fi/

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat