E-pillereistä masennusta

Seuraa 
Liittynyt29.8.2010

Olen syönyt monen merkkisiä ehkäisypillereitä ja käyttänyt ehkäisyrengasta jo 1,5 vuotta, puolen vuoden tauon kanssa kylläkin. Ongelmana on, että kun kaksi kertaa olen aloittanut niitä syömään kesällä, syksyllä masennun. Pillereiden lopettaminen auttaa. Keväät olen aina ollut syömättä niitä. Niin voisiko olla, että keväällä pystyisin niitä syömään ? Vuodenajat ovat aina vaikuttaneet mielialaani todella paljon.
Minulla on vakituinen poikaystävä ja pillerit olisivat helpot, kortsujen käytöstä en tykkää, sillä ne jotenkin latistavat tunnelmaa..
Niin että oisko täällä yhtään kohtalo toveria tai joku, joka osais auttaa ? :)

Kommentit (6)

Vierailija

Kokeilit siis jo minipilleritkin? Jos nekään eivät sovi, niin sitten se täytyy siirtyä hormonittomiin ehkäisymenetelmiin. Jos ette halua käyttää kondomeita, niin sitten on enää vain kuparikierukka jäljellä. Se saattaa lisätä vuotoa, mutta ilmeisesti voi silloinkin käyttää muutakin kuin siteitä. Tietysti lääkäri tietää nämä asiat aivan varmasti ja osaa sanoa.

Vierailija

Kyllä kierukan voi laittaa myös naiselle kuka ei ole synnyttänyt. Sinun pitää kysyä sinun lääkäriltä, voidaanko sinulle laittaa kuparikierukka? Se voi olla vähän hankalaa ja ehkä kivuliastakin laittaa,mutta onhan sitten monen vuoden ehkäisykin kunnossa. Kuparikierukka on helpompi asettaa kuin hormonikierukka, sillä siinä se "putki" on ohuempi. Poistaminen on sitten paljon helpompi toimenpide. Kysy ihmeessä asiaa, josko se sulle vaikka kävisikin!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat