Facebookista

Vierailija

Niin. Elikkä mikä on tämän yhteisön tarkoitus? No siis, pitää yhteyttä kavereihin, sukulaisiin tuttuihin ym. Mut miten teillä on? Onx teillä paljon "tuntemattomia" kavereita, ihmisiä, joita te ette oo ees nähny? ootteko te lähetelly paljon kaveripyyntöjä ventovieraille ihmisille? Onko teille lähetelty? Ku aika monella on yli sata kaveria, joillaki jopa yli tuhat, nii ei kai se oo mahollista, että tuntee kaikki tyypit sieltä? Eihän se tietenkää oo pakko ees hyväksyy niitä, mut ajattelin vaan.

Kommentit (8)

Vierailija

Noh, mä pidän facella yhteyttä sukulaisiin ja kavereihin. Mulla ei oo kun ehkä pari kaverii jota en oo nähny, ketkä on lähettäny kaveripyynnön. Itte en lähetä tuntemattomille, mulle on kylläkin lähetetty. Itte en kyl pidä siitä et joku ihan ventovieras tulee kauheesti pyytelee kaveriks. Tai no ei siinä mitää jos oon jotenki tutustunu mut jos en oo ees nähny?
:D

Vierailija

Mulla on hiukka yli 100 kaveria ja tunnen kaikki. Määrä johtuu lähinnä siitä että laulan kuorossa jossa on 45 henkilöä suunnilleen, joita tapaan viikottain. Ei mulla ole ketään tuntematonta ihmistä kaverina, kaikkien kanssa olen jutellut myös livenä. En lähetä kaveripyyntöjä ventovieraille enkä kellekään ala-asteen luokkakaverille joiden kanssa oon jutellu viimeks jotain 10 vuotta sitten. Olen itse lähettänyt kolmen vuoden aikana yhteensä ehkä 10 kaveripyyntöä kun ei kiinnosta jakaa elämääni ventovieraiden kanssa tai sellaisten kanssa jotka tunsin joskus vuonna miekka ja kirves:D

Minulle on lähettänyt pari kertaa ventovieraat kaveripyyntöjä, en hyväksynyt. Olen tosin hyväksynyt esimerkiksi kahden serkkuni pyynnöt vaikken ole heitä nähny 15 vuoteen.

Vierailija

Minulla taitaa olla facebookissa kavereita 230 muistaakseni. Tunnen kyllä kaikki, ja en kyllä ole pyytänyt ketään tuntematonta kaveriksi. Minusta on kiva lukea ja olla yhteydessä vanhoihin kavereihin ja nähdä heidän kuulumisiaan, koska tuskin tulisi muuten otettua yhteyttä. :) Minulle on aika moni tuntematon laitellut pyyntöjä, mutta en ole hyväksynyt.

Vierailija

Itellä n. 400 kaveria. En pyydä kavereiksi kuin niitä jotka oikeasti TUNNEN. Pyyntöjä kuitenkin tulee etätutuilta, kaverin kavereilta ja randomeilta ja useimmiten hyväksyn... jälkeenpäin karsin niitä, joiden kanssa en ole tekemisissä.

taylor chanel
Seuraa 
Liittynyt15.11.2010

Itselläni kavereita on n. 450 ja tunnen lähes kaikki tai ainakin olen kaikkien kanssa ollut jollain tapaa tekemisissä. En tuntemattomille lähetä kaveripyyntöjä, mutta tutuille kyllä. Kyllähän se on mahdollista että jollain on monta kaveria mutta eihän sitä voi koskaan tietää miten asiat todellisuudessa on paitsi selvittämällä.

Vierailija

Ite en hyväksy tuntemattomien kaveripyyntöjä ollenkaan.. mulla on vain kavereissa ihmisiä jotka olen edes kerran nähnyt, tai tiedän heistä jotakin. :--)

Vierailija

En lähettele tai hyväksy ventovieraiden pyyntöjä. Oma kaverilista koostuu näistä perustutuista ja toiselta sivustolta tutuiksi tulleista kavereista.

Mutta kyllä näitäkin on nähty, että tyyliin keräillään kavereita jotta saadaan se kaverimäärä mahdollisimman isoksi - hyväksytään jokaikinen ja jos satut jossain jonkun näkemään vilaukselta, niin johan pyydellän fb kamuksi.... huoh, jokainen tallaa tyylillään :'D

Vierailija

Minulla on takana melko vilkas nettielämä monissa sosiaalisissa medioissa ennen kuin päädyin facebookkiin. Monissa muissa sivustoissa on todella erilainen sosiaalinen kulttuuri kuin facebookissa. Itse olen omaksunut tuon toisenlaisen käyttäytymismallin facebookkiinkin jota suuri osa ehkä pitää todella säälittävänä :D

Ymmärrän ettei facebookissa tarvitsisi toimia näin mutta tavat on pinttyneet syvälle: tuntuu että olisi todella loukkaavana jos en hyväksyisi jokaista kaveripyyntöä. Monissa medioissa se olisikin mielestäni hiukan loukkaavaa. Joillain suljetuimmissa yhteisöissä esimerkiksi kavereita ei poisteta miltein ikinä ellei kyseessä ole joku hirveä ahdistelija =) silloinkaan en kovin heppoisin perustein

itse en lähetä miltein ikinä kaveripyyntöjä facebookissa, puolet tunnen puolet en. Minusta on ihan luonnollista jutella täysin tuntemattomille joita ei koskaan oikeasti tapaa, "tapaa" erikoisia värikkäitä milenkiintoisia ja vähän hullujakin ihmisiä joihin oikeassa elämässä ei tutustuisi.:D Oma maailmankatsomuskin avartuu kun ei kaikki ole aina sitä tylsää ja harmaata sakkia. Niistä jotka tunnen ihan oikeasti juttelen vain niille muutamille oikeille ystäville, ei vaan löydä kiinnostusta jutella joillekkin ala-asteen tutuille joiden kanssa ei ole mitään yhteistä :D Sitten on toki kavereita pitkä liuta täysin tuntemattomia jotka pelaavat jotain samaa facebook peliä kuin minä :D >___<

Jos siis on kavereina paljon tuntemattomia ei automaattisesti tarkoita että yrittäisi vain kerätä jotain pisteitä että yrittää saada mahdollisimman ison kaveripiirin :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat