Petetäänkö mua?

Vierailija

- poikaystävälläni on jokin ehdoton tarve päästä kaverinsa TYTTÖYSTÄVÄN juhliin, mihin minua ei ole kutsuttu?
- Juhlat ovat kaikenlisäksi laivalla, jossa nyt liikkuu ties minkälaisia naisia.
- Olen sanonut etten luota häneen vielä niin paljoa, että antaa aikaa minulle,muttei hän kuuntele. Hän sanoo että lähtee joka tapauksessa? Olen sanonut että minua se asia todellakin haittaa että minun mieheni lähtee juhlimaan laivalle ihmisten kanssa jotka inhoavat minua.
- hän on muuten hyvin rakastava ja ottaa minut huomioon aina, on ilmeisesti kyllästynyt mustasukkaisuuteeni

Minua pelottaa todella, mitä tämä oikein on?

Sivut

Kommentit (28)

Gimli
Seuraa 
Liittynyt29.8.2010

No minä sinuna suuttuisin tuollaisesta. Kysy miksi hän haluaa mennä juhliin ja vielä ilman sinua ? Itselläni oli aluksi sama ongelma, en luottanut poikaystävääni yhtään enkä antanut hänen mennä mihinkään. Nykyään olen päässyt siitä eroon ja luotan poikaystävääni ja annan hänen mennä :) tietty välillä haluan viettää aikaa ihan kahdelleen.

Mutta sanoisin että yritä opetella luottamaan poikaystävääsi, sillä hän voi kyllästyä mustasukkaisuuteesi.

megara
Seuraa 
Liittynyt21.11.2010

minulla oli suunnilleen sama tilanne. olin mustis kun poikkikseni halusi mennä baariin monia kertoja ilman minua porukan kanssa missä oli myös tyttöjä, yhteisiä tuttuja. joskus on hyvä päästää jätkä tekemään mitä haluaa, mutta omassa tapauksessani hän ei ollut kovin sitoutunut minuun minkä aistin ja ahdistuin ja olin mustasukkainen. nykyään hän on exäni ja sille on hyvät syyt.

Vierailija

Lainaus:
- poikaystävälläni on jokin ehdoton tarve päästä kaverinsa TYTTÖYSTÄVÄN juhliin, mihin minua ei ole kutsuttu?

En koskaan nähnyt ex-muijani kavereita eikä muija myöskään päästänyt minua koskaan "tyttöjen iltoihin" mukaan, vaikka niissä kävi muita miehiä
--> jälkeenpäin selvisi, että akka alotti uuden suhteen 5kk ennen omamme loppumista.
Lainaus:
- Juhlat ovat kaikenlisäksi laivalla, jossa nyt liikkuu ties minkälaisia naisia.

Varattuna ollessani sain laivareissuilla varsin suoria ehdotuksia, jouduin kuitenkin passaamaan kaikki, joten ei välttämättä ole syytä huoleen.
Lainaus:
- Olen sanonut etten luota häneen vielä niin paljoa, että antaa aikaa minulle,muttei hän kuuntele. Hän sanoo että lähtee joka tapauksessa? Olen sanonut että minua se asia todellakin haittaa että minun mieheni lähtee juhlimaan laivalle ihmisten kanssa jotka inhoavat minua.

Olisitko ollut onnellisempi jos eläisit vieläkin siinä harhaluulossa, että poikaystäväsi kaverit pitäisi sinusta? Onko inhoamiselle jokin sinun aiheuttama syy? Omat vanhempani, sukulaiseni sekä kaveripiirini vihasivat entistä muijaani, mutta esittivät kuitenkin ystävällistä suhteemme ajan. Karu totuus on kuitenkin se, että erilaisten tutkimusten mukaan läheskään kaikki henkilön x kaverit eivät pidä kumppanista y, mutta sen kanssa on vain elettävä. Oletko ukkosi kanssa yhdessä sen ukon vai ukon kavereiden takia?
Lainaus:
- hän on muuten hyvin rakastava ja ottaa minut huomioon aina, on ilmeisesti kyllästynyt mustasukkaisuuteeni

Varsin mielenkiintoinen reaktio, jos hän on kyllästynyt mustasukkaisuutesi. Luulisi, että silloin hän olisi vittumainen sulle, kenties päästäisi paineitaan ja ehkä jopa juttelisi aiheesta, sen sijaan että ottaa sut huomioon.

Vierailija

Tilanne sen kun pahenee. Olen joutunut esimerkiksi erilaisten uhkausten kohteeksi kuten "valitse että joko lähden laivalle tai ei nähdä muutamiin kuukausiin" ja sitten myöhemmin mies sanoo ettei pystyisi olemaan näkemättä. Miksi laivalle meno on tärkeämpää kuin minun hyvinvointini, kärsin huonosta itsetunnosta ja mielestäni ensin minun pitäisi luottaa itseeni ja sitten voin luottaa muihin. Minut on monesti hylätty ja jätetty yksin. (koulukiusaaminen, suhteiden loppuminen yhtäkkiä ilman selvää syytä)

Olen sanonut etten ole vielä valmis luottamaan niin paljon että hän voisi mennä laivalle missä on tyttöjä paljon, hän perustelee että on vain tämän synttärisankarin miehen kanssa laivalla. Miksei hän voi viettää muutoin aikaansa tämän kaverinsa kanssa kuin laivalla?

Olen kysynyt missä hän mahdollisesti yöpyisi laivalla. Hän sanoo että synttärisankarin ja tämän miehen eli hänen kaverinsa kanssa. Sitten näin hänen puhelimestaan viestin, missä mainittiin jostain neljännestä joka majoittuisi samaan hyttiin. Mieheni siis antoi lukea viestin. No mieheni selitti että sekin olisi hänen mies puoleinen kaverinsa joka tulisi samaan hyttiin. Minusta tuo kuulostaa epilyttävältä, miksi synttärisankari haluaisi että hänen poikaystävänsä kaverit ovat samassa hytissä? Eikös sitten minun mieheni ja neljäs majoittuja voisi majoittua samaan hyttiin? Vai onkohan mahdollisesti kyse jostakin naisesta?

Minkä takia poikaystäväni ei välitä miltä minusta tuntuu?

Vierailija

Tilanne on tosi hankala kannaltasi.

Poikaystäväsi tahtoisi kovasti lähteä kavereidensa kanssa, mutta uskon, että hän ymmärtää myös sen kuinka pahalta se sinusta tuntuu. Mutta kun on päästävä niin on päästävä. Suosittelen kokeilemaan, josko kyseinen laivareissu olisikin teidän suhteenne ns. "koetinkivi". Sekoitat päätäsi etukäteen mustasukkaisuudellasi turhaan, jos laivalla meinaa tapahtua jotain, niin se tapahtuu. Jos poikaystäväsi on pettävää sorttia yhtään, onnistuu se pettäminen myös muuallakin, nimittäin tyttöjä on kaupungilla enemmän kuin laivalla, vaikkakin laivalla se meno on hieman villimpää.
Suosittelen kuitenkin päästämään poikaystäväsi reissulle. Jos jotain tapahtuu, niin eipä tarvitse miestä katsoa enää. Se sattuu, mutta voi olla, että se olisi jossain vaiheessa siltikin tapahtunut. Sitäpaitsi, nyt kun olette keskustelleet luottamuksesta niin paljon, niin en usko, että miehesi on niin pipipää, että menisi pettämään.

Voi myös olla, että jos laivareissu jää takiasi väliin, ja poikaystäväsi joutuu sen jälkeen kavereiltaan jatkuvasti kuuntelemaan sitä, kuinka huippua siellä oli, kostautuu se kaikki sinulle. Pää kylmäksi ja anna miehen mennä, ahdistaa, tiedän, ja sillä välin kun istut kotona yksin, ja miehesi on laivalla niin varmasti tuntuu siltä, että haluaisit hyppiä seinille ja repiä hiukset päästäsi ;D (kokemusta on) Älä kuitenkaan niin tee. Yritä luottaa... jos mies ei ole luottamuksesi arvoinen, niin varmasti löydät tulevaisuudessa jonkun, joka on.

Vierailija

Tulin itseasiassa juuri laivalta kotia:) Ekana voisin sanoa tuohon hyttijärjestelyyn sen verran, että on yksinkertaisesti halvempaa varata yksi hytti kuin kaksi hyttiä. Toisekseen voisin sanoa, että laivoilla on yllättävän paljon keski-ikäistä porukkaa, eikä siellä ole pelkästään kauniita ja vähäpukeisia naisia.

Jos oletetaan, että nuo ihmiset oikeasti muka inhoavat sinua, niin arveletko että he ihastuisivat sinuun enemmän jos et "päästäisi" poikakaveriasi sinne juhliin? Näyttäisit heidän silmissään ikävältä tossuttajalta. Valitettavasti sun poikakaveris varmaan kokisi myös että hänen vapauttaan koitetaan rajoittaa. Jiialla on hyviä pointteja. Mies voisi ihan helposti pettää sinua myös maissa, ihan milloin vaan jos haluaisi. Sun on pakko opetella luottamaan häneen, ja se luottamus syntyy vain tämän kaltaisista kokemuksista.

Vierailija

Minusta tuntuu kyllä todella pahalle. Tuntuu että minun pitäisi kostaa miehelleni jotenkin tämä kaikki henkinen kipu ja suru mitä hän aiheuttaa. Välillä mietin että olisiko maailmassa sellaista miestä joka ottaisi minut huomioon, mielestäni on typerää etten voisi tulla mukaan. Kuitenkin kyse on tytön synttäreistä ja minun jos kenen pitäisi olla poikaystäväni kanssa.

En vain halua hyväksyä sitä vaihtoehtoa että hän lähtee, tekisin ihan mitä vain että hän huomaisi kuinka paljon minuun koskee se että hän ei välitä tässä asiassa muusta kuin itsestään ja juhlimisesta.

Vierailija

Lainaus:

Minusta tuntuu kyllä todella pahalle. Tuntuu että minun pitäisi kostaa miehelleni jotenkin tämä kaikki henkinen kipu ja suru mitä hän aiheuttaa. Välillä mietin että olisiko maailmassa sellaista miestä joka ottaisi minut huomioon, mielestäni on typerää etten voisi tulla mukaan. Kuitenkin kyse on tytön synttäreistä ja minun jos kenen pitäisi olla poikaystäväni kanssa.

Jos meinaat kostaa, niin kannattaa varmistua siitä, että on itse saanut paremman käden pokerissa kuin vastapuoli. Huonolla kostamisella saat todennäköisesti vain naurut päällesi ja kunnollisesti toteutettu paskamyrsky taas aiheuttaa teille eron. Isot pojat on tosin kertonut, että tuon paskamyrskyn voi aiheuttaa myös eron jälkeen, mikäli vastapuoli on vain antanut suhteen aikana sulle tarpeeks ässiä käteen ja kohdellut sua sen verran paskasti, että siihen kannattaa ryhtyä.

Onko bileporukka menossa Siljalla vai Viikkarilla? Mikäli Siljalla, niin ei tarvitse huolestua, koska siellä on lähes aina enemmän eläkeläisiä ja manneja, kuin Viikkarilla.

Lainaus:
En vain halua hyväksyä sitä vaihtoehtoa että hän lähtee, tekisin ihan mitä vain että hän huomaisi kuinka paljon minuun koskee se että hän ei välitä tässä asiassa muusta kuin itsestään ja juhlimisesta.

Joskus on vain jätettävä oma haavemaailma taakse ja kohdattava karu todellisuus, elämä ei pyöri sun nuottien mukaan vaikka kovasti niin haluaisit. Tai sitten sun miehes ei halua elää sun tossun alla ja ainoana vaihtoehtona on hankkia mies, jonka suusta ei kuule muuta kuin "Kyllä kulta"

Lainaus:
Minusta tuo kuulostaa epilyttävältä, miksi synttärisankari haluaisi että hänen poikaystävänsä kaverit ovat samassa hytissä? Eikös sitten minun mieheni ja neljäs majoittuja voisi majoittua samaan hyttiin?

Oltiin exäni kanssa kerran risteilyllä ja 4 hengen hytissä oli meiän lisäksi 4 muuta miestä :D Hyvin mahtui ja jos osaa hoitaa hommat hiljaa, niin kukaan muu seurueesta ei huomaa mitään, vaikka peiton alla tapahtuisikin jotain. Samassa hytissä oleilu helpottaa myös elämää laivalla, kun ei tarvitse miettiä kenen hytissä alottelee ja porukka pysyy paremmin kasassa.

Vierailija

Tarvitsisin kyllä häntä, varsinkin koska olen masentunut ja olen joutunut kestämään rankkoja asioita ihan tässä lähiaikoina. Haluaisin vain että mies olisi rinnallani eikä vain juhlimassa, tarvitsisin nimenomaan hänen apuaan mutta tuntuu ettei häntä kiinnosta.

Vierailija

Oletko sinä kertonut kaiken tämän hänelle, mitä olet täällä kertonut, paitsi tietysti tuota kostoasiaa? Älä ainakaan lähde kostamaan. Pahimmassa tapauksessa miehesi ei edes ymmärrä, että kostat hänelle ja luulee että olet muuten vaan kettumainen. Toisekseen, jos sinä olet masentunut, niin sen täytyy olla raskasta sun miehelle. Hän tarvitsee lomaa ja muuta ajateltavaa. Tiedän tämän, koska oma mieheni on sairastanut vaihtelevasti masennusta useiden vuosien ajan. Tarttee sellaista omaa aikaa, että jaksaa tukea sitten toista ja tarvitsee sellasia hetkiä jolloin saa hengittää rauhassa.

Ei risteily kestä kauaa, pari yötä korkeintaan. Etkö voisi viettää hauskaa iltaa kavereiden kanssa tai muuta mukavaa sillä aikaa kun hän on siellä laivalla? Kunhan et yksin märehdi kotona tuota asiaa, koska mielikuvitus tuottaa kauheita skenaarioita tapahtumista.

Vierailija

Huh huh...

Itse en kykenisi olemaan suhteessa jossa toinen osapuoli on noin sairaalloisen mustasukkainen ja rajoittava.

Olen sanonut tämän jossain toisessa vastaavassa ketjussa aikaisemmin ja sanon vielä täällä, tajuatko että sahaat poikki oksaa jolla istut? Tuollainen käytös ja marttyyriasenteen ottaminen saa todennäköisesti miehesi vain ärsyyntymään ja tuntemaan halua kapinoida.

Ehkä miehesi haluaa omaa aikaa kavereidensa kanssa. Ehkä laivamatkasta on tullut hänelle periaatekysymys nimenomaan siksi koska sinä vastustat sitä niin kovasti. Anna miehelle tilaa hengittää. Ja miten voit edes luulla olevasi hyvässä parisuhteessa, jos sinun ensioletuksesi on että miehesi pettää sinua jos annat siihen tilaisuuden? Luottamuspulaa on turha selitellä menneillä suhteilla tai omalla huonolla itsetunnolla, se on silti toista osapuolta kohtaan todellä väärin ja epäreilua jos toinen ei ole luottamustasi menettänyt.

Ja pisti suorastaan inhottamaan se miten viesteistäsi huokuu se että miehelläsi ei saa olla hauskaa jollei sinulla ole hauskaa. Ja tuo syyllistäminen että jos miehesi haluaa juhlia tai irrotella niin se muka aiheuttaa sinulle ahdistusta ja pahaamieltä. Oikeasti aiheutat nämä tuntemukset ihan itse itsellesi, vaikka yritätkin vierittää syytä niistä miehesi niskoille.

Vierailija

En saisi kuitenkaan ikinä tietää mitä laivalla on tapahtunut. Miten voin luottaa, jos minulle ei selviä mitä hän tekee kun en ole hänen kanssaan. Minusta on törkeää miten mustasukkaiset ihmiset pyritään jättämään yksin, tämä vain lisää mustasukkaisuutta. Kumppanin tuki helpottaisi, huomaisin että itse olen tärkein eikä mikään muu. Olkoon ystäviensä kanssa muualla kuin missään laivalla jossa on kamalasti itseään tyrkyttäviä naisia.

Vierailija

Ei tässä sinua olla yksin jättämässä, sen verran on jo viestejä tullut. Jokainen meistä on pyrkinyt antamaan neuvoja, kuinka tilanteesta selviäisi. Nyt sinun on itse käytävä asioita hieman läpi. Mustasukkaisuutta käsittelevässä topiikissa olit myös pyytänyt apua mustasukkaisuuteesi. Valitettavasti se ei helpota, ellei kuuntele muiden neuvoja ja sitä omaa miestä. Anna miehellesi mahdollisuus näyttää, että häneen voi luottaa. Jos nimittäin laivalla jotain tapahtuu niin harvoin ne jäävät tunnustamatta, "parhaimmassa" tapauksessa asiaa selviää heti kun hän tulee kotiin. Jos hän on muuten rakastava ja huomaavainen niin enpä usko, että hän pettää. Järki käteen nainen! Aina ei tarvitse tietää toisen jokaista liikettä, muutoin suhteesta loppuu happi ja se on sen suhteen loppu myös.

Oletko koskaan itse mahtanut käydä laivalla? Mistä ihmeestä olet saanut sellaisen käsityksen, että siellä ovat naiset jonossa suoraan tyrkyttämässä itseään ja vain ja ainoastaan sinun poikaystävällesi? Suurin osa naisista, jotka siellä suorastaan tyrkyttävät itseään, ovat parasta ennen -päiväyksensä nähneet, joten eivät varmaan ole aivan miehesi ihannenaisia. Niin, ja laivalla aika usein porukka on täysin päissään, ja sekös hehkeää on kun umpitunnelissa oleva nainen tulee ehdottelemaan, ja vaikka ehdottelisikin, niin ei se tarkoita, että sänkyyn nyt ja heti. Miehesi varmaan osaa sanoa ei, ja ajatella muullakin kuin kepillään, jos on kerta parisuhteessa. Todennäköisesti myös miehesi on sen verta kännissä, ettei mitään mistään välttämättä tulisikaan. Hänhän on pitämässä hauskaa kavereidensa kanssa, ei hakemassa laivaheilaa. Hänellä on jo nainen, sinä siellä!

Ja yksi asia vielä. Jos todella haluat, että olet kumppanillesi tärkein, anna hänen olla onnellinen. Anna tilaa elää myös omaa elämää. Kukaan ei pysty siihen, että olisi koko ajan kumppaninsa kanssa, hehkuttaisi rakkauttaan ja tanssisi toisen pillin tahtiin. Kukaan ei rakasta pakottamalla. Kukaan ei myöskään jaksa hehkuttaa omaa rakkauttaan, jos toinen ei sitä myös näytä. Näytä itse, että rakastat häntä. Tällä hetkellä tuntuu, että rakastat itseäsi enemmän. Hetkittäin rakkaus on "uhrautumista" toisen puolesta. Voisin kuvitella, että miehesi on jättänyt jo aika monet juhlat väliin sinun mustasukkaisuutesi takia.

Uskoisin, että olet miehellesi se tärkein, vaikka hän ei koko ajan sinun pillisi mukaan tanssikaan. Jos kuitenkin pakotat siihen, että kaikki tehdään yhdessä ja omaa elämää ei saa olla, voit piakkoin sanoa miehellesi hyvästit.

Vierailija

Olen hyvin kateellinen muutamille tutuilleni joiden miehet eivät lähde jos pyydetään ja pysyvät naisiensa kanssa. Minulle tämä on iso asia, minkä ihmeen takia jos minä olen uhrannut koko elämäni odottaen ensirakkauttani joka on hän niin en voi saada häneltä sellaista turvaa ja läheisyyttä mitä tarvitsen. Muutenkin näemme suhteellisen vähän, koska hän asuu eri paikkakunnalla ja minulle on jo ihan tarpeeksi stressia luottaa häneen ne päivät jolloin emme näe.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat