PAPA-koe

Vierailija

Olen varannut ensi viikolle ajan PAPA-koetta varten ja nyt haluaisin kuulla teiltä rakkaat cosmottajat vastauksia kysymyksiini.
-Sattuuko se?
-Kuinka kauan se kestää?
-Minkä ikäsenä varasitte ensimmäisen ajan?
-Oletteko käyneet ottamassa PAPA-kokeen monesti?
Voitte myös kertoa jotain mielipiteitä tai vastaavaa mitä minulle ei tullut nyt mieleen kysyä. Kiitos jo etukäteen vastauksistanne! :-)

Kommentit (6)

Vierailija

Papa ei oo ainakaan mulla muuta kuin nipistänyt se viimeisen näytteen otto, ja siis mulla se on otettu yleensä samalla kun on muutenkin gyne tutkinut, eikä siis kestä pitkään kun näytteet otetaan.
Ensimmäinen papa taisi olla silloin kun alotin pillerit, eli joskus 18v (nyt 23)
Papa on otettu kolmesti kun tokalla kerralla löydettiin tulehdus (tuolloin koski näytteenotto aivan järjettömästi, syy selvisikin sitten itse näytteestä) Antibioottikuurin jälkeen sit uudestaan papa, jolla tarkistettiin että ettei oo enää tulehdusta. Mut 2-3 vuoden välein suositellaan että kävis papassa, varsinkin jos on pillerien käyttäjä. Itseasias pitäis itsekin varata aika.

Vierailija

-Sattuuko se?

Ei. Korkeintaan hieman nipistää.

-Kuinka kauan se kestää?

En oo ikinä kellosta kattonut mutta nopea toimenpide se on! :)

-Minkä ikäsenä varasitte ensimmäisen ajan?

- Hmm, eka papa-koe oli varmaan joskus 18-vuotiaana?! (ei kyl mitään varmoja muistikuvia, siitä on kuitenkin niin kauan..)

-Oletteko käyneet ottamassa PAPA-kokeen monesti?

- Ehkä 4 kertaa..(?)

Voitte myös kertoa jotain mielipiteitä tai vastaavaa mitä minulle ei tullut nyt mieleen kysyä. Kiitos jo etukäteen vastauksistanne! :-)

- Ei sitä ainakaan tarvitse mitenkään jännittää tai pelätä! :) Ja jos testin oton jälkeen emättimestä tulee hieman verta, niin se on ihan normaalia! : )

Gimli
Seuraa 
Liittynyt29.8.2010

Vähän nipistää. Jälkeen päin kyllä tulee minulla ainakin maha tosi kipeäksi :( Ei kestä kauaa, sen aikaa, kun se vaan sieltä ottaa sen näytteen. Ensimmäisen kerran kävin 14-vuotiaana ja nyt olen käynyt 2 kertaa :)

Kävin papa testissä viikko sitten ja vuodan vieläkin sen takia verta :o normaalia ? minulla oli menkat silloin loppumassa kun papa otettiin, mutta ne ovat kestäneet nyt siis yhteensä 13 päivää! :oo

Mutta tsemiä sulle, mun eka kerta meni ainaki tosi hyvin :)

Vierailija

Multa otettiin tänä syksynä, kävin uusimassa ja vielä vaihtamassa pilleri merkkiä niin siinä samalla se otettiin. Ei se kyllä kivalta tuntunut, alavatsassa aivan ku lievänä menkkakipuna. Eihän siihen mene ku minuutti-kaksi.

Vierailija

:D just kävin ekaa kertaa viime viikolla! (ja typeryyksissäni etsin kaikkia kauhu tarinoita täältä -.- ni pelotti kauheasti!)

mutta! Ei sattunut, tuntui vain aika epämiellyttävältä, mutta ei kestänyt kuin 5 min jos sitäkään (koko lääkäriaika oli ohi 10min ja höpistiin aluksi jotain) joten kyllä sen hyvällä tuurilla kerran 3 vuodessa kestää :D

Olen 21 ja alotin pillerit vähän päälle vuosi sitten, joten nyt kävin testissä

se oli oikeasti tosi nopea toimenpide, se ankannokka tekee koko tapahtumasta epämieluisan ja vielä jos jännittää ni se pahentaa.. eli muista rentoutua ja höpötä vaikka jotain turhaa sen lääkärin kans :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat