Kysymyksiä klamydiaan liittyen

Vierailija

Olen epäillyt jo jonkin aikaa että minulla olisi klamydia, sillä virtsatulehduskierre on kestänyt viime talvesta saakka.
Aluksi epäilin että kyse on pelkästä virtsatietulehduksesta, sillä terveydenhoitajani sanoi että hänelläkin oli vuoden ajan uusinut tulehdus. Nyt olen kuitenkin lukenut asiasta hieman lisää ja huomannut että myös klamydiassa näyttää olevan samoja oireita. Mitä luulette, onko liian myöhäistä hoitaa klamydiaa?

Olen lukenut että klamydia aiheuttaisi lapsettomuutta ja olen siksi erityisen huolestunut. Kuinka kauan klamydian ns."kestää" olla hoitamaton ennenkuin se aiheuttaa pysyviä vaivoja?

Miten testi käytännössä tehdään? Rohkaiskaa minua menemään tekemään testi, pelkään että saan terveydenhoitajalta kamalan "moraalisaarnan" jne.

Kommentit (2)

Vierailija

Mene heti kun vaan pääset terveyskeskukseen tai jonnekin,missä voit tehdä sukupuolitautitestin. Testi tehdään joko virtsanäytteestä tai lääkäri voi tehdä sen tavallisella gyne-käynnillä. Klamydiaan määrätään 4kpl zhitromax-lääkettä, klamydian hoito tapahtuu kertahoitona. Eli ne 4kpl tabuja kerralla naamaan, sitten 2 vko ilman seksiä ja tadaa,klamydia on hoidettu!
klamydia on tosi yleinen nykyään ja helppo hoitaa koska siihen tarvitaan vain se kertalääkitys. älä jänskätä "moraalisaarnaa", tuskin ne alkaa saarnata :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat