Blogit - kysely

Vierailija

Hei (:

Teen kirjallisuudessa tutkielmaa blogeista. Kysyisin vähän teidän ajatuksia, kokemuksia ja tietoa blogeista. Olisi kiva jos joku vastaisi (: Kaikkeen ei ole pakko vastata, ja myös anonyymina saa tietenkin vastata.
KIITOS! (:

1. Luetko blogeja? Jos, niin millaisia?
2. Kirjoitatko itse blogia? Jos, niin millaista, kuinka usein, kauan olet kirjoittanut?
3. Millaisia blogeja on eniten? Mitkä kiinnostavat eniten?
4. Mikä tekee sivusta blogin? Millainen on huono/hyvä blogi?
5. Pitääkö mielestäsi blogiin kirjoittaa päivittäin?
6. Jos blogissa on lähes pelkästään kuvia, onko se blogi?
7. Kiinnostavatko toisten "päiväkirjablogit"?
8. Kiinnostavatko tavallisten ihmisten blogit enemmän kuin julkkisten? Mitä eroa niillä on?
9. Pidätkö Twitteriä blogina? Entä Facebook?
10. Jos et kirjoita blogia nyt, oletko joskus kirjoittanut tai harkinnut kirjoittavasi? Miksi olet lopettanut/et ole aloittanutkaan?
11. Jos äidinkielesi on suomi, jaksatko lukea myös muun kielisiä blogeja? Vai kirjoitatko äidinkielestäsi huolimatta toisella kielellä?
12. Haluatko sanoa jotain muuta?

Kiitos vielä kerran, jos joku vastaa (:

Kommentit (5)

Vierailija

1. en
2. en
3. en osaa sanoa
4. siellä kirjottelee jostakin tietystä aiheesta, esim muodista, tai päivän kulumisesta. se, että se on kiinnostava tekee siitä hyvän. huonon taas se jos kirjoittaja itse vaikuttaa "aivottomalta"
5. ei välttämättä
6. ei
7. eniten vaikka en niitäkään lue oikein
8. kyllä. julkkisten elämä on niin erilaista kuin oma
9. twitteristä en edes tiedä mitään ja fb taas ei minun mielestäni kyllä ole
10. en, elämässäni ei tapahdu sellaista että se ketään kiinnostaisi/en jaksaisi muutenkaan kirjoittaa
11. en

Vierailija

1. Luen, lähinnä toisten nuorten naisten blogeja jotka käsittelevät esimerkiksi parisuhteita ja arkea... Samoja asioita, joista itsekin bloggaan.

2. Olen pitänyt omaa blogia elokuusta saakka. Kirjoitan tekstejä 1-5 kertaa viikossa. Käsittelen arkeani, kotia, käsitöitä, parisuhdetta jne.

3. Tuntuu, että vähintään kahdeksan blogia kymmenestä on jonkinlaisia muotiblogeja, joissa on loputtomia postauksia päivän asuista, vaateostoksista ja kynsilakoista. Itseäni ainakaan sellaiset eivät jaksa kiinnostaa. Minua kiinnostavat monipuoliset ja taitavasti toteutetut blogit: siisti ulkonäkö ja selkeä kielenkäyttö/kirjoitustapa ovat suurta plussaa.

4. Blogi on blogi jos se on jonkin ihmisen kirjoitus hänen elämästään, vaikka aihealue olisi rajattu esimerkiksi pelkkään muotiin.
- Hyvä blogi on ulkonäöltään selkeä. Kirjoittaja ei jaarittele eikä söherrä kaikkia ajatuksiaan tekstiksi, vaan tekstit ovat huoliteltuja ja asiapitoisia. Kuvat ovat hyviä ja tarkkaan valittuja, ja niissä on kuvatekstit. Bloggarilla on omia näkemyksiä ja postauksilla on kullakin selkeä teema.
-Huono blogi on tyyliltään haparoiva ja ulkonäöltään suttuinen ja sekainen. Bloggari kirjoittaa velvollisuudentunteesta, ei siksi, että hänellä olisi jotain asiaa. Ketään kiinnosta lukea loputtomia anteeksipyyntöjä siitä, miksi bloggari ei ole ehtinyt postata mitään moneen päivään.

5. Ei. Muutaman kerran viikossa olisi mielestäni hyvä kirjoittaa, jotta lukijoiden mielenkiinto pysyy yllä. Tärkeintä kuitenkin olisi, että bloggari kirjoittaisi omasta halustaan, ei siksi, että kokee sen velvollisuudekseen.

6. Silloin se on kuvablogi. Kai joku sellaisiakin jaksaa katsella. Itse en, ellei bloggari ole taitava kuvaaja ja kuvat siten varsin laadukkaita.

7. Riippuu, millaisella tyylillä ne on tehty. Ei minua kiinnosta lukea, mitä joku on syönyt aamupalaksi ja montako kaloria hän on kuluttanut lenkillä. Mutta jos bloggari kirjoittaa syvällisemmin aiheista, joihin on arjessaan törmännyt, niin sellaista lukee mielellään. Mutta jälleen, tekstin olisi oltava huoliteltua, ei sekavaa jaarittelua.

8. En ole lukenut julkkisten blogeja. Ne eivät juuri kiinnosta minua, koska ne vaikuttavat olevan aikamoista peeärrää. Ja julkkiksilla on julkisuutta jo muutenkin, mutta tavallisten ihmisten kanssa löytää helpommin yhteisen sävelen.

9. En ole twitterissä enkä facebookissa, eli en osaa sanoa...

10. -

11. En ole tullut lukeneeksi muita kuin suomenkielisiä blogeja, mutta voisin hyvin kuvitella lukevani blogeja myös englanniksi tai ranskaksi. Kunhan ulkoasu ja asiasisältö miellyttävät.

Vierailija

1. Luen blogeja silloin tällöin, eniten sellaisia jotka liittyvät sisustukeen, käsitöihin tai esim. askarteluun!

2. En kirjoita itse blogia, mutta olen kovasti harkinnut aloittavani! Minulla olisi paljon ideoita ja aatteita! =)

3. Tuntuu että noita muotiblogeja on melko paljon ja ne ei minua oikein kiinnosta.

4. Blogi on jonkun henkilön julkinen "päiväkirja" tavallaan, mutta teema saattaa vaihdella! Hyvän blogin pitää olla selkeä ja tekstin helposti luettavaa. Ei liikaa hymiöitä ja muita turhamaisuuksia.

5. Ei täydy! Riippuu tietenkin millaisesta asiasta kirjoittaa. Itse päivittäisin noin kerran/kaksi viikossa ja silloin panostaisin vähän enemmän!

6. Ei ole. Blogiin kuuluu myös teksti, ajatukset ja mielipiteet.

7. Jos henkilö on mielenkiintoinen niin miksi ei.

8. Kyllä, en ole koskaan ollut kiinnostunut julkkisten asioista. Tärkeimmät juorut näkee iltalehdestä!

9. Niitä ei saa sekoittaa blogiin. Ne kuuluu kyllä johonkin ihan omaan kategoriaansa, en nyt keksi mikä se voisi olla hahah

10. Olen harkinnut niin kuin aikaisemmin mainitsinki, aloittaminen tuntuu niin vaikealta, on niin monta aihetta mistä haluaisin kirjoittaa.. Myös se itse blogin tekeminen tuntuu työläältä!

11. Kyllä, ruotsin- ja englanninkieliset blogit kuuluvat myös listoilleni. Itse ehkä kirjoittaisin blogini englanniksi!

12. Ei kai muuta kun onnee tutkielman tekoon! Mielenkiintoinen aihe sinulla, ja ajankohtainen! =)

Vierailija

1. Luen. Muoti, sisustus ja kaikenmaan hömppä blogit ovat mieleeni.
2. En kirjoita mutta ajatuksena olisi aloittaa blogi kunhan kiireiltäni kerkeän.
3. Blogejahan löytyy joka lähtöön, itse luen blogeja ihmisiltä joilla on kiva tyyli ja jotka ovat erikoisia persoonia.
4. Hienot taustat/modaukset ja sivu on hyvin suunniteltu, tekstiä ja kuvia pitää löytyä.
5. Pari kertaa viikossa ainakin.
6. Ei.
7. Kyllä, riippuu henkilöstä, jos henkilön elämässä ei tapahdu juuri mitään, ei sitä kiinnosta lukea.
8. Julkkiksen elämäähän on paljon kivempi seurata mutta kyllä normi-ihmisten blogeja lukee mielellään.
9. En pidä.
10. Kyllä, en vain ole saanut aikaiseksi.
11. Luen myös saksan, ruotsin ja englanninkielisiä blogeja.
12. ei täs kai muut? :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat