Rakkautta vai hyväksikäyttöä?

Vierailija

Olen todella vaikeassa tilanteessa. Erosin jokin aika sitten poikaystävästäni vuoden seurustelun jälkeen, koska hän kokee olevansa liian nuori noin vakavaan suhteeseen: asuimme yhdessä, ikämme 20 v.
Eromme jälkeen minä muutin pois, ja näimme vain kavereina. Minä rakastan häntä edelleen todella syvästi, ja hänkin omien sanojensa mukaan minua, joten tapaamisemme olivat aika vaikeita.
Humalassa päädyimme lopulta sänkyyn, ja seuraavana päivänä kun kysyin, että muuttaako tämä meidän parisuhteemme tilannetta, vastaus oli että ei. Voimme kuulemma deittailla eli suomeksi sanottuna harrastaa seksiä, mutta parisuhdetta hän ei halua.

Tämä kaikki tekee minut todella surulliseksi. En voi ymmärtää, miksi seurustelu on muka niin hankalaa, jos me emme enää edes asu yhdessä. Mitä mies minusta haluaa: rakastaako hän minua, vai sanooko hän noin vain saadakseen minulta seksiä? Tilanne on niin outo, että itken kaiken aikaa, koska olen onneton. Toisaalta olen onnellinen että saan olla hänen kanssaan edes noin, mutta toisaalta olen TODELLA onneton, koska minusta tuntuu, että minua käytetään hyväksi. Seksi kelpaa, suhde ei. Ja rakastaako hän edes minua oikeasti?

Onko teillä jonkinlaista kokemusta samanlaisista tilanteista? Mitä minun kannattaisi miehen kanssa tehdä? Mitä ajattelette asiasta?

Kommentit (4)

Vierailija

Jotenkin vaikuttaa, että tilanne on miehen puolelta varsin selvä. Hän on tainnut sen sinullekin tehdä aika selväksi, et ehkä vaan haluaisi uskoa asian olevan niin. Kavereita varmaan eron jälkeen voitte olla, jos luulette oikeasti pystyvänne luonnollisesti siihen. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että seksi välillänne ei ollut, ainakaan sinun kannalta, kovinkaan hyvä juttu. Ne tuntemukset joita se sinussa herätti esim. että sinua käytetään hyväksi ja että vain seksi kanssasi kelpaa. Jos tulee tällaisia ajatuksia, niin silloin se ei ole hyvä juttu, ja sitä ei kannata tehdä. Miehellä on ilmeisesti erilainen ajatus tässä asiassa, ja hänelle sopii vapaa deittailu. Ei ehkä muutenkaan välttämättä ole hyvä juttu olla exän kanssa muuta, kuin vaan korkeintaan ystävä, sillä jokuhan silloin suhteessa on ilmeisesti mättänyt. Myös itselle sattunut vastaavaa menneisyydessä, enkä halua olla kyseisen henkilön kanssa enää missään tekemisissä!

Vierailija

(melkein) aina sitä harrastaa seksiä entisen kanssa kun on eronnut.. Semmosta se vaan on. Minäkin olin siinä tilanteessa, mies halusi vain seksiä. Lopuksi pystyin sanomaan EI, koska tiesin sen satuttavan minua ja se antoi minulle ns turhia toiveita... Kai se johtuu siitäkin että on vaikeaa päästää irti, ja saa läheisyyttä. On vaikeaa luopua tutusta ja turvallisesta.. Tsemppiä <3

Vierailija

Itellä on aikalailla sama tilanne. Olin jätkän kanssa yhdessä 1,2 v ja siinä kerkes tapahtua kaikenlaista, oltiin joka päivä yhteyksissä ja sitä rataa. No yhtäkkiä jätkä pamauttaa että ei ole valmis seurustelemaan ja oltiin sen jälkeen puoli vuotta mykkäkoulussa vaikka rakastin häntä valtavasti.Nyt sitten ollaan taas yhteyksissä mutta se on yhtäkkiä alkanut tekemään sitä mitä ennenki että ei saata vastata kahteen päivään puhelimeen ja yhteydenpito on lähinnä seksiä . Nyt en sitten tiedä hyväksikäyttääkö tämä jätkä mua vai haluaako oikeesti yrittää uudestaan niinkuin anto mun ymmärtää alussa. Voimia ja jaksamisia sulle sinne , tiedän tunteen ja se on KAMALA !

Vierailija

Luulen, että hänellä on vielä tunteita jäljellä sinua kohtaan ja tuntee olon tutuksi ja turvalliseksi sun kanssas, mutta ei sitten halua mitään sen syvempää enää. Ei mies varmaan vaan tajua, miten paha paikka se sulle on.

Suosittelisin ottamaan etäisyyttä. Jos mies sitten haluaakin jotain seksiä enemmän tai alkaa seurustelemaan, hän varmasti niin sanoo.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat