Tarvitsisin kipeästi apua, mielipiteitä!

Vierailija

Minä ja poikaystäväni olemme 17v, seurustelleet yli 3v. Veljeni, joka on poikkikseni parhaimpia kavereita, on 18v.

Tiedän, että veljeni on poltellut pilveä ainakin silloin tällöin. Nyt kuulin poikaystävältäni, että veljeni oli ostanutkin pilveä. Tämä tuntuu pahalle, en vain hyväksy pilveä.

Poikaystäväni sanoi minulle että jos kerron tästä, hän jättää minut. Tuskin hän nyt sitä tekisi, uhkailee vaan, mutta varmasti suuttuisi eikä enää luottaisi. Olen kertonut poikaystävänikin äidille että poikkikseni itsekin on poltellut, koska siitä minä vasta en pidäkkään, eikä poikkikseni siitä oikeen suuttunut.

Mietin että voinko pitää tämän asian itselläni, onhan kyseessä veljeni, niin nuori, ennen niin fiksu (ennen 18 ikävuotta sanoi ettei koskaan koske tupakkaan, nyt kyllä jo polttaa..) enkä tahdo hänen pilaavan elämäänsä. Ja tällöin myös poikaystäväni saisi pilveä entistä paremmin, kun veljeni varmasti tarjoaisi sitä.. Mielestäni äidillämme olisi oikeus tietää.

Pitäisikö kertoa asiasta äidillemme vai pitää huoli vain omista asioista?
Kertominen olisi väärin poikaystävääni kohtaan, mutta kertomatta jättäminen väärin äitiäni kohtaan..
Mutta auttaisiko äidille kertominen mitään?
Ei veljeni sen takia lopettaisi että äiti käskee, mutta kun niin tyhmiä touhuaa niin varmasti voisin kertoa..
Teistä tämä tuntuu varmaan kyllä ihan mitättömältä jutulta..
..tai lapselliselta.

Kommentit (6)

Vierailija

Kyllä mä kertoisin. Mun mielestä toi on perheen sisäinen asia eikä sun poikaystävällä ole mitään oikeutta kieltää sua kertomasta äidille, vaikka kuinka olisi veljes paras kaveri.

Sitäpaitsi jos hän oikeasti välittää, ei hän olisi lähtenyt tuollaiseen leikkiin mukaan alunperinkään, vaan olisi heti yrittänyt estää veljeäs ostamasta pilveä.

Mun mielestä kannattaa kertoa äidille. Moni asia ratkeaa loppujen lopuksi parhain päin, kun pyytää apua ihan oikealta aikuiselta.

Vierailija

Mun poikaystävä poltti pilveä, mutta lopetti sillon kun me alettiin seurustella eli 2 vuotta sitten. Nyt sen kaverit on taas alkanut polttamaan pilveä ja ne on kokeillut vahvempiakin ja ne koittavat saada poikaystäväni siihen mukaan. Poikkikseni on sanonu ettei koskisi mihinkään ilman mun lupaa, mut välil mun on vaikee luottaa siihen. mä olen jutellut asiasta sen äitin kanssa ja sen äiti ymmärsi mua tosi hyvin ja antoin neuvoja mitä mun kannattais tehä, koska mun poikaystävä ei kuuntele ketään muuta kun mua. Suosittelen kertomista äidille!

Vierailija

Mikäli luulet ettei äidin maailma tuosta uutisesta ihan täysin kaadu ja hajoa niin kannattaa kertoa mielestäni ehkä äidille jos siltä tuntuu. Jos siis äiti osaa suhtautua uutiseen oikein eikä turhan paljon hätäänny ja huolestu. Kyseessähän ei ole mikään kovinkaan vaarallinen päihde =)

mielestäni ei siis kannata kuitenkaan tehdä kärpäsestä härkästä =) http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/07/669288 eipä löytynyt tuotakaan tutkimusta mistään virallisesta yhteydestä joten pahoittelen hömppä- lähdettä =) mutta varmaan oletkin kuullut tuosta tutkimuksesta. Eli kannabis olisi viinaa ja jopa tupakkaa vaarattomampi päihde.

Jos itse haluan nuppini sekaisin turvaudun kyllä vanhaan kunnon kossupullon, kas henki-kullankin saa tarvittaessa viinalla pois kannabiksella ei XD nuppikaan ei mene samalla tavalla sekaisin kuin viinalla eikä persoona muutu esim väkivaltaiseksi kuten usein saatta käydä viinan kanssa

Toki on noita ikäviä puolia, kannabis kun on laitonta toistaiseksi niin joutuu tekemisiin ns. vääränlaisen porukan kanssa josta syystä se joillain ehkä saattaisi toimia porttihuumeena vahvempiin aineisiin.(tätäkään ongelmaa tuskin olisi jos kannabis ei olisi laitonta) eikä viinan kanssa pitäisi sekoittaa. Ja pössyttelyt tietysti pitää jättää muille jos on taipuvaisuutta skitsofreniaan =) Muusta en niinkään olisi huolissani =)

Vierailija

Kiitos paljon teillekin! Uskon ettei äitimme tästä mitään kauheaa kohtausta saisi.. Ja totta tuo että kannabis on vaarattomampi, mutta juuri se laittomuus tekee siitä kamalemman tuntuista.. Ja mielestäni alkoholin ja tupakan pitäisi riittää. Ja toivoisin niin ettei pilvi olisi portti huumemaailmaan, niinkuin yleensä sanotaan..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat