1,5 Vuoden suhde ohi. Tyttöni petti mua :(

Vierailija

Moi mun nimi on Jaakko.
Olin yli 1,5 vuotta mun unelmien tytön kanssa ja se jätti mut pari päivää sitten. Mulla on ollu tosi vaikeeta viime aikoina ja tarvitsin hänen tukeansa. Samaan aikaan kun mulla on paha olla ja itken suunnilleen joka päivä niin se on jonkun toisen kanssa(kuulin 9päivää sitten et se oli ollu toisen kanssa "läheinen"). Kaikki muuttui ton jälkeen. Kun puhuin hänen kanssaa niin tuntui kun hän ei edes huomaisi mua. Se lopetti puhumasta mulle. Se oikeesti unohti mut 1kk ajaksi. Tuntui kun hän olisi niin kaukana musta. Se sano mulle et oon niin tylsä. Mut sitten se sen uus kundi tuli puhumaan mulle ja sain tietää että mun tyttö oli valehdellu sille ja ei ollu kertonu et mä ja mun tyttö oltiin vielä yhessä kun ne tapasivat. Se tyyppi jätti mun tytön ja nyt...

Mun rakas haluaisi palata takaisin mun kanssa. Se satutti mua niin paljon, että viiltelin itteäni viime viikolla (en ole ikinä ennen tehnyt mitään itsetuhoista) ja jouduin käymään sairaalassa, koska toi ei ollu mikään pikkunaarmu. Nyt mä oon itkeny yli viikon. En pysty nukkumaan enkä syömään. Tuntuu et kaikki on nyt ohi.

Nyt mun pitää oikeesti miettiä et mitä mä teen, koska mä rakastan mun tyttöä NIIN paljon, mutta pelkään et se tekee sen uudestaan. Mä avasin mun sydämen sille ja kerroin mun kaikki salaisuudet. Annoin mun sydämen sille ja se murskas sen omilla valheillaan ja teoillaan. Rakastan häntä kuitenkin vaikka hän satutti mua sillon kun olisin tarvinnut häntä eniten.

Eihän toi voi olla hyvä merkki et se ekana sanoo sille toiselle "mä rakastan sua" jne. ja sitkun se jättää sen niin se luulee et me voidaan taas olla yhessä ja olla kuin mitään ei olis tapahtunu! nyt se sanoo mulle taas "mä rakastan sua" ja muuta.

Mun ongelma on että näen mun tytön virheet mutta olen niin sokeasti rakastunu siihen niin kiellän ne. Onhan sillä 100000 hyvää puoltakin, mutta noi virheet on TODELLA isoja ja ongelmallisia.

Jos joku voi auttaa niin kiitos :)

Kommentit (13)

Vierailija

Noh.

Mun mielestä sun täytyis nyt ottaa asiaan joksikin aikaa etäisyyttä. Sanot sille tytölles, että tarvitset miettimisaikaa. Hänen täytyy sinua ymmärtää, kun on kerran tuollaisen tempun tehnyt.

Jos olet siinä henkisessä tilassa, että viiltelet itseäs, et voi tehdä järkeviä päätöksiä just nyt. Joko jättäisit tyttös lopullisesti ja olisit vuositolkulla onneton ja epävärma ratkaisustasi, tai sitten ottaisit hänet heti takaisin tietämättä, voitko enää luottaa häneen.

Ei. Nyt otat vaikka kuukauden miettimisaikaa, ja keskityt itsees. Uskotko voivas luottaa häneen enää ikinä? Voiko häneen luottaa? Jos vastaat kieltävästi edes toiseen noista kysymyksistä, ei suhteestanne varmaankaan voi tulla enää mitään. Mieti mitä haluat elämältä. Turvaudu läheisiis ja yritä puhua avoimesti heidän kanssaan. Jos pidät kaiken sisälläs, paisuttelet asiaa päässäs ja valvot öitäs ja heikkenet entisestään. Anna muiden jakaa sun huoles ja puhua sun kanssa. Elämä alkaa varmasti näyttää pian taas edes hieman valoisammalta.

Mutta ennenkaikkea sun on nyt otettava itseäs niskasta kiinni. Viiltely ei ole mitään muuta kuin avunhuutokeino. Se ei ole kovin hyvä avunhuutokeino, koska satutat siinä itseäs etkä todellakaan hyödy koko hommasta yhtään mitään. Nyt ryhti kuntoon ja menet vaikka koulun terkkarin puheille ja kerrot huoles. Häneltä saat takuulla paremman avun kuin ranteitas auki vetämällä. Älä jää rypemään! On luonnollista, että olet surullinen, mutta älä jää rypemään, vaan nosta katse kohti tulevaisuutta. Tää ajanjakso on tuskallinen, mutta kuitenkin vain ehkä prosentti sun koko elämästäs. Panosta siis tulevaisuuteen ja vahvistumiseen.

Rakastat selvästi tyttöäs ja on tärkeää, että selvitätte kaikki asiat, palasitte yhteen tai ette. Ota nyt aikaa itselles, mutta jonkun ajan päästä juttelet tyttös kanssa vakavasti. Sulla on oikeus saada vastauksia, miksi tyttö toimi niin kuin toimi. Jutelkaa pitkän aikaa, niin kauan, että olet mielestäsi kuullut kaiken tarpeellisen. Sitten otat taas aikaa ja mietit, haluatko jatkaa hänen kanssaan.

Älä tee hätäisiä päätöksiä, vaikka ehkä haluaisitkin hänet pian takaisin syliisi. Mieti tarkkaan, mitä elämältä haluat ja voitko enää luottaa häneen. En sano, ettetkö voisi. Itse en usko siihen mantraan, että "kerran pettäjä on aina pettäjä". Nyt olisin kuitenkin tavallista skeptisempi, koska tyttö melko selkeästi palasi sun luokse vain, koska tää toinen kundi jätti hänet.

Tsemppiä sulle. Et viiltele niitä ranteitas enää etkä jää siihen rypemään. Nosta itses suosta ja jatka eteenpäin, niin tuska helpottaa paljon tehokkaammin kuin viiltelemällä ja itkemällä.

Vierailija

Nyt tosta mun viestistä on 3 päivää ja olo on vieläkin ihan hirvee. Se sano mulle et tarvitsee aikaa ja haluaa olla yksin nyt. En vaa oikeesti pääse siitä eroon. Mietin vaan sitä 24h. Kaikki mitä näen, kuulen ja tunnen muistuttaa mua siitä. Se on oikeesti maailman kaunein nainen, mutta noi ongelmat ei kyllä ikinä katoa. Se on kasvatettu niin, että sen pitää olla aina vahva. Eli se ei siis voi muuttua tai ainakin luulen niin. Mä aion nyt laittaa mun elämän raiteilleen ja ottaa niskasta kiinni. Olen nyt kohta 2 vuotta aina laittanut sen tarpeet mun edelle, joten alan ajattelemaan itseäni.

Mutta mitä mun pitäis tehdä silloin kun ajattelen häntä?

Vierailija

Radalle.

Tai erästä lainatakseni: paras apu eroon on paneminen, paneminen ja paneminen.

Vaikka olisit kuinka maassa, olen varma että tunnet edelleenkin vetoa tyttöihin. Saatat ajatella, että et ehkä uskaltaisi lähestyä heitä tällä hetkellä, mutta juuri nyt jos koskaan kannattaa takoa kuumaa rautaa. Olet herkässä tunnetilassa ja tytöt vaistoavat sen. Menet vain rohkeasti juttelemaan tytölle jota pidät viehättävänä ja voit mainita ohimennen, että olet juuri eronnut tyttöystävästäsi eikä seura olisi pahitteeksi. Mistään uskollisuudesta ei kannata nyt välittää, lennät vain kukkasta kukkaan ja olet takaisin jaloillasi ennen kuin huomaatkaan.

Vierailija

No just.

Kannatan kyl ajattelemaan ihan itse, ennemmin ainakin kuin kuuntelemaan edellisen kirjoittajan neuvoja.

Sukupuolitaudin hankkiminen on pahinta mitä tuossa vaiheessa nyt enää voi tehdä.

Vierailija

No höpö höpö, kondomitkin on nykyään keksitty. Jokainen valitsee sen neuvon ja tien minkä itselleen parhaaksi kokee. Se on todellista vapautta - sekä nimenomaan vastuun ottamista omasta itsestään.

Tee itsellesi kysymys: haluatko tutustua muihin tyttöihin nyt, sen jälkeen mitä tyttöystäväsi on tehnyt sinulle? Jos vastaus on myönteinen, go for it! Et ole kenellekään mitään velkaa, varsinkaan tyttöystävällesi, jos et häneen voi enää luottaa.

Vierailija

Erossa on menetetty jotain tärkeää elämästä, jotain sellaista joka on määritellyt identiteettiä hyvinkin paljon. Paneminen auttaa panettamiseen, ei se auta korvaamaan puuttuvaa ihmistä ja puuttuvaa osaa elämästä. Sillä saa vain hetkeksi ajatukset muualle. Sen sijaan kannattaa keskittyä töihin/opiskeluihin, harrastuksiin, ystäviin ja perheeseen, johonkin pysyvään. Se on tietenkin totta, ettei SadJaakko ole mitään velkaa eksälleen. Rankan eron jälkeen kannattaa opetella olemaan ja pärjäämään yksin, eikä kehittää riippuvuutta muihin ihmisiin vaikka sitten seksin kautta. Koska parisuhteessa osapuolten onnellisuus ja tyytyväisyys elämään on aina jonkin verran, usein paljonkin, riippuvainen toisesta osapuolesta ja parisuhteen tilasta, on typerää etsiä
"onnellisuusriippuvuudelle" uusi kohde (kuten irtosuhteet tai vaikka juominen) sen sijaan että hankkiutuisi riippuvuudesta eroon ja koittaisi olla tyytyväinen ihan vain itseensä.

Itse asiaan, mielestäni tuo on jo todella törkeää että feidaa seurustelukumppaninsa ja seurustelee sillä aikaa jonkun toisen kanssa. Miten niin voi muka tehdä ihmiselle, josta välittää?

Silloin kun tekee mieli ajatella häntä, ajattele vaikka sitä mitä se teki sulle, ja mistä se kertoo... Ajattele että nyt sulla on tilaisuus päästä siitä yli ja löytää joku joka ei kohtele toisia ihmisiä tolla tavalla. Yritä keksiä itelles mahdollisimman paljon tekemistä ja sosiaalisia menoja. Äläkä ajattele että toipumisella on jokin aikataulu. Nukkumaanmenosta tekee oman kokemuksen mukaan helpompaa se, että on väsyttänyt itsensä töillä/opiskelulla, harrastuksilla, liikunnalla ym. eikä yksinkertaisesti jaksa murehtia menneitä. Tsemppiä :)

Vierailija

Joo-o, en tarkoita panemisella sitä, että se tulisi olla normaalitila, johon pyritään, vaan että erotilanteissa tilapäinen promiskuiteetti (suomeksi sukupuolinen holtittomuus) on eräs keino auttaa palauttamaan kadonnutta itsetuntoa. Ei se suinkaan ainoa keino ole, mutta hyvin yleinen ja siihen liittyvästä käyttäytymisestä löytyy enemmän kuin runsaasti tutkimuskertomuksia sekä psykologian että seksologian alueelta. Ero aiheuttaa kaikissa ihmissä tuskaa ja tietynlaista agressiivisuutta - joillekin enemmän ja joillekin vähemmän tilanteesta ja ihmistyypistä riippuen - ja nämä tunteet kannattaa mieluummin pyrkiä kääntäämään tekemisen kautta ulos itsestä kuin jäädä hautomaan niitä päätyen masennukseen ja tuhoamaan itseään.

Eron jälkeisessä promiskuiteetissa on varmasti painotuseroja sukupuolten suhteen, mutta ei se naisillakaan mitenkään tavatonta ole. Turha sitä on mitenkään moralisoida, aivan luonnollista käyttäytymistä ihmislajille.

Vierailija

Jos itkettää - itke.

Tyhjyyden tunne on aina järjettömän suuri. Ero on epätodellinen ja unenomainen tunne. Eroa pitää työstää.

Itsekin erosin äskettäin, välilla alan miettii miestä tosi paljon vaikken haluaisikaan. Minä annan ajatuksien tulla, ja jos siltä tuntuu itken silmät päästäni. Jos pystyt, älä ole yhteyksissä tyttöön, yhteydenpito tuossa vaiheessa aiheuttaa vain mielipahaa.

Mutta jos hänet takaisin haluaisitkin, olisitko valmis siihen että sama kuvio voisi toistua uudelleen? Tehtyä ei saa tekemättömäksi, pystyisitkö enään luottamaan? Eikö aina olisi pieni epäilys milloin hän uudestaan jättäisi? Kaikki yhteisit unelmat ja haaveet särkyy kun tulee ero, on pakko rakentaa elämä uudestaan.

Mieti millaista olisi jos sinulla oikeasti olisi rakastava tyttö joka antaisi sinulle kaiken? Itse en tilanteessasi palaisi entiselle takaisin. Vaikka kuinka rakastaisin ja haluaisin, en usko että loppu peleissä pystyisin siihen. Anna itsellesi niin paljon aikaa kun haluat, jos tyttö oikeasti haluaa olla sinun kanssa, hän odottaa. Ja kun olet antanut aikaa, näet itsekin asiat aivan eri tavalla. Noinkin pitkään suhteen jälkeen on aivan normaalia surra pitkään, vaikka se tuntuukin ikuisuudelta juuri nyt. Kirjoita aina kun siltä tuntuu, äläkä jää yksin. Voimia sinulle! <3

Vierailija

Sanoisin et noi tyttöjen neuvot on parempia kuin cosmonautin :)

En mä todellakaan halua mitään irtosuhteita. Mä oon oikeesti aina tosi mielellä liikkeellä. Toivon vaan että mulla käy nyt parempi tuuri ja löydän jonkun ihanan tytön joka oikeesti rakastaa mua. Mä en halua löytää mitään bilehilettä vaan kiltin normaalin tytön.

Vierailija

Hyvä että osaat laittaa omat tavoitteesi tärkeysjärjestykseen. Yritin antaa hieman toisenlaista näkökulmaa asiaan, mutta jos se ei omalla kohdallasi tunnu oikealta, niin ei se sitten sitä myöskään ole. Mitään kaikille soveltuvaa kaavaa ihmissuhteissa ei ole vaan jokainen joutuu etsimään oman tiensä. Onnea etsintöihin yhtä opettavaa kokemusta rikkaampana : )

Vierailija
Cosmonautti

Hyvä että osaat laittaa omat tavoitteesi tärkeysjärjestykseen. Yritin antaa hieman toisenlaista näkökulmaa asiaan, mutta jos se ei omalla kohdallasi tunnu oikealta, niin ei se sitten sitä myöskään ole. Mitään kaikille soveltuvaa kaavaa ihmissuhteissa ei ole vaan jokainen joutuu etsimään oman tiensä. Onnea etsintöihin yhtä opettavaa kokemusta rikkaampana : )

Kiitos :)

Vierailija

En mä pääse siitä yli. Viime viikolla meni vielä ihan hyvin, mutta nyt haluan sen vaa takas.
Tiedän kyllä etten palaa enää sen kanssa yhteen, mutta mulla on nyt vain niin yksinäinen ja surullinen fiilis :(

Vierailija

Tottakai sulla on yksinäinen ja surullinen fiilis. Eron jälkeen vaan on. Mutta tottakai sä myös pääset siitä yli. On hyvä, että olet jo päättänyt olla palaamatta hänen kanssaan yhteen. Se on tärkeä päätös eteenpäin pääsemiseksi. Onhan sulla perhettä ja kavereita, kenen kanssa voit jutella ja viettää aikaa? Yksinäisiä koti-iltoja sun ei kannattais nyt harrastaa, koska alat vaan vatvomaan asioita päässäs. Baanallekaan ei tarvitse lähteä, mutta oo nyt läheistes kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat