Kaveri huonossa parisuhteessa

Vierailija

Ystäväni poikaystävä jätti hänet tässä kesän aikana. Parisuhteen aikana poika petti tyttöä, läpsi ja töni häntä pariin otteeseen ja haukkui hänet melkeinpä ihan viikoittain varsinkin kun oli juonut, ja siis joi ihan joka viikonloppu.

Ystäväni on viettänyt säännöllisesti aikaa pojan kanssa eron jälkeenkin ''ystävinä'' kuitenkin satunnaisesti seksiä harrastaen ja toistensa luona öitä viettäen. Hän on väittänyt päässeensä pojasta yli, mikä ei siis ilmiselvästikään ole totta pitkän suhteen jälkeen. Vihdoin ystäväni hetki sitten suostui myöntämään että elättelee toiveita yhteenpaluusta, mutta ei uskalla koska miettii mitä me ystävät ja hänen perheensä suhtautuu asiaan.

Nyt kuitenkin hän on aina vain lähempänä yhteenpaluuta pojan kanssa. Poika ei siedä ystävältäni yhtään poikkipuolista sanaa vaan aiheuttaa hirveän kohtauksen joka kuitataan EHKÄ seuraavana päivänä anteeksipyynnöllä. itsehän saa siis kuitenkin käydä painamassa ja liehittelemässä muita tyttöjä.

Ystäväni on todella sinisilmäinen tän pojan suhteen ja uskoo vilpittömästi että tämä muuttuu. Itse en tähän usko, sillä ihminen ei mielestäni voi muuttua vain miellyttääkseen toista vaan halun muuttua pitäisi lähteä itsestä.

Olen sanonut ystävälle suoraan ettei hänen kannata enää palata yhteen pojan kanssa. Tiedän että hän on kuitenkin jo päätöksensä tehnyt. Mitä voin tehdä? Pitääkö mun puuttua tähän asiaan vielä? En tiedä edes mitä sanoa kun ystäväni tulee seuraavan kerran kertomaan miten poika sai hänet taas itkemään. Ja seuraava kerta tulee.

Onko kokemuksia miten itse olette päässeet pois huonosta suhteesta tai auttaneet ystäväänne pääsemään?

Tiedän että tämä liittyy enemmänki suhteisiin mutta olin vaan niin laiska etten jaksanut tehdä tänne mitään nimimerkkejä. :)

Kommentit (2)

Vierailija

Kauhee tilanne :I Itekin oon joutunu aikoinani kattomaan kun ystäväni oli huonossa suhteessa, jossa mies käytti henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja pahoinpiteli ystäväni useasti. Yritin tietysti saada ystävääni lähtemään suhteesta, mutta vaikeaahan se on kun jokainen kuitenkin tekee omat ratkaisunsa ja päätöksensä. Lopulta ystäväni sai tarpeeksi ja jätti miehen. Luojan kiitos. Mut tosiaankin, se on vaikeeta alkaa puuttumaan toisten suhteisiin, munkin ystävä aina vähätteli miehensä tekemisiä ja uskotteli itelleen et mies voi muuttuu ja "suojeli" miestä. En uskaltanu kauheesti siis puuttuu suhteeseen, vaik ois enemmänki pitäny, koska pelkäsin et ystäväni ois suuttunu mulle siitä, vaikka kyllä itekki ties et ois pitäny jättää mies. Enimmäkseen siis vaan kuuntelin ja yritin auttaa häntä lähtee suhteesta ja hakee ammattiapuu. Okei selitin taas liikaa :p Mut siis tarkotin vaan sitä et, jos et pysty avaa ystäväs silmiä, niin yritä olla vaan tukena! Ehkä ystäväs jossain vaiheessa tajuu lähteä suhteesta, toivottavasti! Voisko ystäväs päästä esim terapiaan tai juttelemaan jollekkin ammattilaiselle? Varsinkin jos poika on käyttänyt fyysistäkin väkivaltaa ystävääs kohtaan, niin ehkä ammattiapu vois olla tarpeen?

Tsemppiä sulle! Oot vaikeessa tilanteessa, mut hienoo et jaksat olla noin hyvä ystävä.

Vierailija

Itse olen ollut huonossa suhteessa ja en osaa sanoa muuta totuutta tähän kuin että vain kaverisi voi päättää, jatkaako vai ei. Nimittäin tuossa tilanteessa kenenkään puheet eivät saa päätä kääntymään. Kaverisi on vain saatava tarpeekseen kipua ymmärtääkseen erota jätkästä lopullisesti. Kuulostaa pahalta, mutta niin se vain on. Epätoivoisesti rakastunut sulkee silmänsä ja korvansa muiden puheilta ja uskoo, että kyllä hän vielä saa miehen muuttumaan. Tarpeeksi saatuaan sitä sitten viimein tajuaa tilanteen ja suhde loppuu. Olen pahoillani kaverisi puolesta, sillä julmasti sanottuna häneen täytyy vain sattua liikaa, jotta hän tajuaa tilanteen ja miehen oikean, muuttumattoman luonteen. Mutta aika parantaa useimmat haavat ja kaveristasi tulee paljon fiksumpi miesten suhteen. Näin kävi minullekin, vaikka menneisyyden haamut vielä silloin tällöin kummittelevatkin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat