jatkaako vai ei...........?

Vierailija

Olen seurustellut poikayhtäväni kanssa melkein vuoden ja yhdessä olemme asuneet syyskuusta lähtien. Tää syksy on ollut meille molemmille ihan järkyttävän rankka. Mä alotin opinnot yliopistossa ja muutin 300 km päähän kotipaikastani tuntematta oikeestaan ketään. Poikaystäväni sai sitten ihan puun takaa syyskuun alussa työpaikan opiskelukaupungistani ja vähän jopa olosuhteiden pakosta yhteen, minun vuokraamaani 28 neliöiseen yksiöön. jo toi uusi elämäntilanne uudet asiat ja se tosiasia että poikaystävälläni ei ole opiskelukaupungissani kuin minut on ollut tosi stressaavaa, ja stressiä, ahdistusta ja huolta on vaan lisännyt se että poikaystäväni läheinen kuoli syksyllä. kaikki on ollu tänä syksynä niiiiiiin rankkaa ja mennyt niin ei odotusten mukaan että meinaan seota. Nyt oon sitte alkanu pohtimaan sitäkin että jaksanko jatkaa tota suhdetta koska oon vaan niin väsyny kaikkeen stressiin. Tiedän et ei kannata tehä hätäsiä päätöksiä, mut haluisin vaan olla, mennä ja tulla ihan rauhassa välittämättä yhtään kenenkään muun tunteista ja tutustua uusiin ihmisiin, ilman mitään estoja.. kuulostaa ihan kamalalta olosuhteet huomioon ottaen, tiedän!

kommentteja, haukkuja, ihan mitä vaan saa laittaa.....

Kommentit (5)

Vierailija

Heips.

Anna ajan kulöua kuukauden verran ja katso mitä sitten haluat. Ainakin luulisi tilanteen helpottuvan ja kaikki kovat koettelemukset vain vahvistavat suhdettanne. Jos teillä ei ole suhteessa oikeastaan muita ongelmia en näkisi järkevänä laittaa sitä poikki. Ja mikä toisessa rajoittaa tutustumaan uusiin ihmisiin ihan rauhassa vai haluatko samalla kerralla uuden miehen?
Ei ole tarkoitus mitenkään arvostella tekemisiäsi, teet omat päätöksesi ja toivon että olet tyytyväinen niihin.

Hyvää joulun odotusta :)

Vierailija

Jos uskot, että poikaystäväsi voisi olla elämäsi mies, niin ei ole mielestäni mitään syytä laittaa suhdetta poikki. Koska mietipä tarkkaan: kaikki stressin aiheet, josta puhuit, ovat johtuneet jostain muusta kuin poikaystävästäsi: uusi opiskelupaikka, vieras kaupunki, ystävän kuolema... Mikään ei ole ollut poikaystäväsi vika. On ihan normaalia olla toisinaan todella väsynyt kaikkeen, mutta suhdetta siitä ei kannata syyttää, jos vika ei kerran ole suhteessa. Rehellisesti sanottuna en usko, että ero ratkaisisi sinun tilanteessasi mitään.

Sinuna miettisin loogisempia vastauksia ongelmaan. Nyt kun teitä on kaksi ja ainakin toisella on jopa työpaikka, niin miksi ette muuttaisi isompaan asuntoon? On täysin ymmärrettävää, että 30 neliön luukussa alkaa ahdistamaan, etenkin jos siellä asuu kaksi ihmistä! Siinä tulee väkisinkin tuskaa ja kiristystä, koska vaikka kuinka toisesta pitäisikin, niin jokainen tarvitsee silti omaakin tilaa. Etsikää siis isompi asunto!

Jokaisessa suhteessa tulee rankkoja aikoja, ja koettelemuksia tulee sekä suhteen sisä- että ulkopuolelta. Mutta tällaiset jaksot ovat tavallisesti ohimeneviä ja riittää, että niistä haluaa päästä yhdessä yli, niin asiat kyllä järjestyvät parhain päin. Jokaisessa suhteessa on koettelemuksia, mutta niille ei kannata antaa periksi!

Toivottavasti tästä oli apua!

Vierailija

kiitos teille molemmille kommenteistanne!!! Nyt kun lähden asiaa miettimään en todellakaan ole valmis heittämään tota suhdetta hukkaan, vaan haluan todellakin olla poikaystäväni kanssa :) vaikka nyt on ollut tosi vaikeeta niin meillä on ollu niin hyviä ja ihania hetkiä ja muutenkin meillä menee hyvin, niin ei ois kyllä mitään järkeä lähteä tosta suhteesta kävelemään.

tota isompaan asuntoon muuttamista ollaan todellakin mietitty, mutta tohon nykyiseen asuntoon on 1 vuoden vuokrasopimus ja jos irtisanotaan se ennen sitä menetetään takuuvuokrat, mikä on tosi iso summa rahaa (lähes 1000 euroa). mutta kyllä me tohon asumisjuttuunkin varmasti saadaan joku ratkasu :)

kiitos vielä tosi paljon kommenteista! nyt asiat tuntuu paljon selkeemmiltä :)

Vierailija

Vuokranantajan kanssa kannattaa yrittää neuvotella niin, että etsitte itse uuden vuokralaisen ilman takuuvuokran menettämistä, jos irtisanotte sopimuksen ennen aikojaan. Liian pieni asunto vaikuttaa todellakin tossa tilanteessa olevan ainakin yksi tekijä mistä kenkä puristaa.

Vierailija

Oon onnellinen sun puolesta että susta tuntuu nyt paremmalta. Muista, että kun pääsette yhdessä vaikeidenkin aikojen yli, niin suhde vain paranee ja vahvistuu!

Onnea teille ja uuden kodin metsästykselle!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat