mustasukkaisuus

Vierailija

erosin entisestäni reilu puolitoista kuukautta sitten. Olen huomannut että kyylään häntä facebuukissa, mesessä keskustelen jatkuvasti hänen kanssaan, ja muutenkin minulla on hvyin läheiset välit häneen. Ei tässä muuten mitään ongelmaa ole, paitsi että olen sairaan mustasukkainen hänestä, ja hänen tekemisistään. Haluan päästää irti tästä tunnetilasta, sillä se raastaa koko ajan. Sattuu aina nähdä exäni toisten naisten kanssa. Hänkin on sanonut, että jos näkisi minut toisten miesten kanssa, häntä sattuisi ja varmaan haluaisi käydä kiinni näitten miesten kimppuun. En kuitenkaan ole vehannut kenenkään kanssa eron jälkeen, mutta hänellä alkoi hirmu flirtti muitten kanssa heti kun erosimme.

Pyytäisin hieman apua, millä saisin kontrolloitua tunteitani, ja etten tuntisi niin hirmusta mustasukkasuutta exääni kohtaan..

Kommentit (2)

Vierailija

Nyt on pikkuhiljaa aika siirtyä elämässä eteenpäin ja ottaa askel eteen. Erosta on vasta vähän aikaa, ja totta kai se voi olla aluksi hirmu vaikeaa. Oliko se niin, että poikaystäväsi halusi erota? Päättelin vaan niin tuosta sinun toiminnasta. Ilmeisesti kuitenkaan suhteenne ei ole sujunut kovin hyvin, sillä miksi nyt muuten olisitte eronneet? Kannattaa ajatella sitä asiaa ennemmin. On tietysti hyvä asia, jos teillä on edelleen hyvät välit erosta huolimatta. Mutta poikaystävälläsi on silti nyt täysi oikeus flirttailla yms ja etsiä muita, sillä hän ei enää seurustele sinun kanssasi, samoin tietysti myös sinulla on samat oikeudet. Koita keksiä itsellesi muuta ajateltavaa/ tehtävää. Olisi kuitenkin hyvä yrittää ottaa vähän etäisyyttä toiseen eikä olla liian tiiviisti kontakteissa, sillä se saattaa vaan pahentaa asiaa. Tee asioita joista pidät ja nautit. Voisit myös aloittaa/ kokeilla jotain uutta esim. joku uusi harrastus itsellesi. Myös ulkomaanmatka jonnekin saattaisi virkistää sinua kummasti, ja sinulla olisi jotain extraa mitä odottaa. Kyllä varmaan sinulla on vielä kaikkea kivaa tulevaisuudessa, kun vaan nyt pääset ensin pahimman yli.

Vierailija

Tiedän tunteen erittäin hyvin, olen itse ollut samanlaisessa tilanteessa muutamia vuosia sitten, paitsi että olin itse se joka flirttasi ja kävi muiden kanssa treffeillä ja piti hauskaa, vaikka sisimmissään vielä oli eksässä kiinni ja olin erittäin mustasukkainen, jos kuulin että hän oli tapaillut jotain ja puhuin pahaa hänen naisistaan sanomalla, että onpa ruma tai jotain muuta erittäin lapsellista. En vain kestänyt sitä, että hän yritti jatkaa elämää, vaikka niin yritin itsekin. Mutta sitä kesti aikansa, siinä meni kaikenkaikkiaan varmaan vuosi, että olin päässyt hänestä kokonaan yli, ja olimme yhdessä kolmisen vuotta (ensimmäinen poikaystäväni). Se vie vain aikansa. Mutta siihen auttoi minulla ainakin se, että itse jatkoin elämää, kävin treffeillä, tutustuin uusiin ihmisiin, sain uusia kavereita, vaihdoin kaupunkia, josta sain töitä yms. Elämäni muuttui aika rajusti, mutta sen se taisi vaatiakin. Poistin hänen valokuvat koneeltani ja piilotin häneltä saamat lahjat yms, jotka hänestä muistuttaisi. Aluksi olimme paljon yhteydessä, mutta sitten tajusimme pitää vähemmän yhteyttä, jotta ero olisi helpompaa molemmille. Sitä voin suositella, että lopetatte yhteydenpidon ainakin vähäksi aikaa, jotta saatte molemmat rauhassa toipua erosta ja ehkä sinunkin kannaatta tehdä samoin kuin entinen miehesi, jatkaa elämää. Ja poista hänet facebookista, väliaikaisesti, jos se oloasi helpottaa, varmasti uteliaisuudesta on pakko käydä katsomassa hänen sivujaan, niin itsekin tein aikanaan. Mutta sinun täytyy vaan ymmärtää, että ette ole enää yhdessä, etkä saisi tulla mustasukkaiseksi siitä, mitä hän tekee jonkun toisen kanssa. On parempi kun et tiedä, sillä siten sinua ei satu. Voit kertoa varmasti hänelle, että et halua olla nyt yhteydessä häneen, jotta voit jatkaa elämääsi ilman häntä.. esimerkiksi vuoden päästä varmasti voitte olla taas kavereita, kun molemmilla on oma, uusi elämä elettävänä ja sitten sitä huomaakin, että ei se ollut sopiva ihminen mulle. Eron jälkeen sitä helposti muistaa vaan ne hyvät asiat, mutta pakko siinä on jotain huonoakin olla jos suhde ei ole toiminut ja on tullut ero, yritä miettiä huonoja asioita, niin sinun on helpompi unohtaa hänet.
Ihmiset ovat erilaisia, toiset tarvitsevat muita päästäkseen irti, vaikka sisimmissään vielä ehkä rakastavat toista ja toiset taas eivät voi ajatellakaan ketään muuta rinnalle ennen kuin pääsevät toisesta irti, itse kuulun tähän ensimmäiseen ja niin taitaa kuulua eksäsikin. Yritä vain hyväksyä asia, hän ei tee sitä loukatakseen vaan jatkaakseen elämää ilman sinua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat