Herkkulakko alkakoon!

Vierailija

Eli kun nyt itse oon ajatellut aloittaa herkkulakon, niin ajattelin että saan itteäni paremmin niskasta kiinni kun haastan teidät muutkin cosmottajat mukaan! Te, joilla on samaa yritystä kiikarissa eli ylimääräinen napostelu ja herkuttelu pannaan, niin skriivailkaas tänne suunnitelmanne, tavoitteenne...ja tietysti ne repsahdukset joita mahdollisesti voi tulla. :D Täällä sitten kannustetaan ja tuetaan toisiamme. :) Voi olla helpompaa tunnustaa tänne keskustelupalstalle se salaa syöty suklaapatukka tai ne onnistumiset joista on ite megatyytyväinen, koska mulla ainakin on läheisten kommenteista jäänyt kiukkuinen mieli kun sanotaan että "ihan turhia tommoset lakot, ota pullaa" ym. tosi kannustavaa :D

Ja vähän taustatietoa tästä mun hlökohtaisesta herkkulakosta ja itsestäni:
Olen vajaa 20-vuotias herkkusuu, joka RAKASTAA leivonnaisia. Suosikkeja ne kaikkein rasvaisimmat tietenkin eli mm. dallaspullia voisin vedellä vaikka kuinka monta kerralla. :S Mua tituleerataankin lähipiirissä pullahiireksi kun mässään useimmiten juurikin noilla erilaisilla leivonnaisilla. Leivon myös itse kotona aika paljon erilaisia makeita piirakoita sun muita ja totta kai sitten itse niitä syön pääosin vaikka mukamas vierasvaraksi niitä teen. xP
Toinen paheeni on karkit, erityisesti lakritsi ja erilaiset jogurttimakeiset (esim. jogurtticashewpähkinät, kuolettavan hyviä! <3). Niitäkin tulee syötyä kerralla aika massiiviset määrät.
Näistä olen onnistunut luopumaan nelisen vuotta sitten lopullisesti, kun päätin tehdä ruokaremonttia teini-iän ulkonäkökriisini takia: Kaikki mahdollinen mikä sisältää suklaata tai kaakaota, virvoitus- ja energiajuomat, sipsit, popkornit, mehut. Oon älyttömän ylpeä itestäni, nimittäin eritoten toi suklaa oli mulle aiemmin se ykkösherkku jota piti syödä vähän väliä niin iloon kuin suruun, mutta nyt ei enää edes tee mieli jos joku vieressä mussuttaa Fazerin suklaalevyä. :D Normisipsien sijaan syön joskus tosi harvoin niitä Linkosuon ruissipsejä.
Tavoite ei nyt ehkä ole luopua kaikista nameista lopullisesti, mutta haluan kokeilla pystynkö olemaan ilman mitään herkkuja vaikkapa vuoden loppuun asti, mielellään pidempäänkin. Tähän herkkujen joukkoon en nyt laske mitään pitsaa, hampurilaisia sun muita, vaikka kyllä niitäkin nyt yritän välttää.
Pääosin mun ruokavalio on terveellinen: Syön paljon kanaa ja kalaa, sikaa en lainkaan ja joskus tositosi harvoin naudanlihaa. Kaikki leivät, pastat sun muut on kuitupitoisia, eli mitään perus vaaleita leipiä en syö juuri koskaan (pyrkinyt kylläkin jättämään ne kokonaan pois) vaan ruisleipää tai muuta kuitupitoista, esim. moniviljanäkkileipää. Kasviksia ja hedelmiä tulee syötyä paljon, ja maitotuotteista ne rasvattomat sekä sokerittomat maistuu mulle. Ruuanlaitossa en käytä suolaa. Tässä nyt muutamia esimerkkejä mun arkisyömisestä, josta nyt varmaan voi päätellä että olen normaalipainoinen, eli mitään laihdutusoperaatiota en aio aloittaa. Ainoastaan itseni haastaen ja muutenkin terveellisyyteen pyrkien haluan jättämään ne napostelut edes väliaikaisesti pois.
Ja tässä tämän piiitkän sepustuksen päätteeksi tämä mun varsinainen suunnitelma herkkulakolle: Kun tekee mieli jotain mässättävää, niin joko keksin muuta ajateltavaa, tai jos himo on ylitsepääsemätön niin syön esimerkiksi makeita hedelmiä (kuten viinirypäleitä). Tätä lakkoa ylläpidän niin kauan kuin hyvältä tuntuu, mutta tavoitteena tuo edelläkin mainittu vuoden loppuun asti vähintään. Tänne sitten raportoin repsahdukset ja vähältä piti -tilanteet sun muut. :)

KAIKKI MUKAAN HERKKULAKKOON! :D

Kommentit (2)

Vierailija

Ja nyt eka raportointi heti perään: Lakkoni alkaa tästä päivästä eli 29.10.2010. Eilen söin töissä dallaspullan ja kotona Paksu Pepe -salmiakkipatukan. :D

Vierailija

Ja tämä vielä jäi: Millaisissa tilanteissa immeiset oikein herkuttelee? Mä herkuttelen usein poikkiksen kanssa, koska ollaan molemmat tälläsiä herkkupeppuja. :D Myös leffoja katsellessa tulee naposteltua, ja töissä jos on kahvitauolla tarjolla jtn hyvää niin auta armias minähän oon ensimmäisenä syömässä..! xS Myös kun käyn jossain vierailemassa, kuten perheeni luona, niin siellä on lähes aina tarjolla jotain hyvää ja meikähän vetelee naamariinsa ihan tyytyväisenä. :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat