Olenko aseksuaali?

Vierailija

Nyt olen alkanut ihan oikeasti ihmettelemään omaa suhtautumistani seksiin. Olen aina pitänyt kaiken maailman fetissejä epämiellyttävinä ja ällöinä, enkä edes pidä suuseksistä. Mutta kun kaikkialla kirjotellaan seksistä, niin suhtaudun siihen aina epämiellyttävänä. En himoitse seksiä, vaikka tykkäänkin vähän kosketella ja pussailla...

Mulla on ollut muutama irtosuhde pari vuotta sitten, 1 kunnon poikaystävä jonka kanssa harrastimme seksiä säännöllisesti ja nyt olen ollut nykyisen kanssa kuukauden, muttei olla tehty juuri mitään, poika on vähän kokematon ja ujo sellaisessa eikä mullakaan ole mikään kiire.

En tiedä osasinko selittää ajatuksiani selkeästi, mutta asia askarruttaa aika paljon. Tuntuu että kaikki ajattelevat vain seksiä ja haluavat sitä paljon. Minusta se on vastenmielistä. Aiemmin pidin kyllä seksistä ja halusin tyydytystä, nyt pidän sitä täysin turhana. Onko minusta tullut aseksuaali? En kadu mitään kokemuksiani, mutten muistele lämmölläkään.

Kommentit (2)

Vierailija

Kyllä sinä saat olla tuollainen. En osaa sanoa, oletko silti välttämättä aseksuaali. Seksuaalisuutta kun on niin monenlaista. Monesti se vaan jotenkin mielletään yhdyntänä. Jos sinua tämmöinen ei kiinnosta, etkä tunne tarvetta sellaiseen, niin ei sitä todellakaan väkisin pidä tehdä tai vaan siksi, että niin nyt jotenkin kuuluu tehdä. Asia ei ole mikään ongelma silloin jos olet yksin, jos taas et niin kumppanin pitäisi olla kanssasi samoilla linjoilla. Tulee nimittäin pakosti ongelmia, jos toinen osapuoli haluaa seksiä. Minusta ainakin on väärin mennä tämmöisessä asiassa vaan toisen ehdoilla. Silloin on pakko olla valmis molempien kompromissiin. Ei nimittäin ole reilua toista kohtaan aina kieltäytyä seksistä, koska se on kuitenkin silloin toista kohtaan varsin loukkaavaa ja satuttavaa. En usko, että tällaisella menolla suhde on lopullinen. Seksi tietenkin on vain yksi osa parisuhdetta yms, muttei siinä silti voida olla täysin eri linjoilla. Jos seksi(siis yhdyntäkin) on toiselle tärkeää, niin on väärin silloin velvoittaa toista luopumaan kokonaan/ lähes kokonaan siitä. Rakkauteen kun kuuluu molempien tunteiden huomioiminen ja aito toisen hyvinvoinnista välittäminen.

Vierailija

Olen samoilla linjoilla mirabellen kanssa. Itseään ei missään nimessä kannata verrata toisiin, koska kukaan ei hyödy sellaisesta yhtään mitään, et myöskään sinä.

Seksistä puhutaan nykyään kaikkialla, koska seksi myy ja kiinnittää ihmisten huomion. Lisäksi nykyinen avoin ilmapiiri saa myös nuoret pohtimaan ja vaahtoamaan omaa seksuaalisuuttaan ja seksikokeilujaan julkisestikin, kuten esimerkiksi juuri tällaisilla keskustelupalstoilla. Siitä ei silti kannata ottaa paineita tai hermostua, koska loppujen lopuksi se, mitä muut puhuvat, ei vaikuta sinun elämääsi mitenkään.

Sinuna yrittäisin lakata murehtimasta asiaa. Asioilla on tapana järjestyä. Ja mitä sitten jos olisitkin aseksuaali? Murehtimalla ainakaan et saa sitä muutettua. Tärkeintä on, että olet elämässäsi onnellinen. Ihan sama mihin "kategoriaan" kuulut tai miltä seksielämäsi näyttää ulospäin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat