kaveri pettänyt poikakaveriaan - kerronko vai en?

Vierailija

Elikkäs paras kaverini (Mia) on seurustellut pojan (Joni)kanssa 1½ vuotta (18 ja 21 vuotiaita)ja siinä ajassa Mia on pussaillut kahden pojan kanssa ja ei ole kertonut näistä Jonille. Nyt he ovat eronneet, koska joni muutti opiskelujen takia toiseen kaupunkiin. Mia on tullut läheiseksi jonin hyvän kaverin kanssa ja ennen kuin jonin kanssa erosivat, niin mia oli ollut useammankin kerran sängyssä jonin kaverin kanssa ja soittelivat ja näkivät paljon ja Joni ei siis tiedä siitä mitään. Joni on myös minun hyvä kaveri ja on myös minun poikakaverini paraskaveri. Mialla ei ole aikomustakaan kertoa tapahtuneista Jonille, mutta itse olen ajatellut, että pitäisikö minun kertoa Jonille, jos Mia itse ei kerro.. Sori vähän sekava kirjotus, mutta kysykää jos ette ymmärtäny jotakin. :D Mitäs mieltä te olette, mitä tässä pitäisi tehdä tai onko kenelläkään ollut samanlaista tilannetta?

Kommentit (4)

Vierailija

Jos Joni ja Mia olisivat vielä yhdessä niin kertomisessa olisi vähän järkeäkin, mutta periaatteesa silloinki olisit pettänyt parhaan ystäväsi luottamuksen. Enää en nää mitään järkeä kertomisessa, koska Joni vain loukkaantuisi kuullessaan. Jos Mian ja Jonin hyvän kaverin suhde tulee julkiseksi niin luultavasti Joni kuulee sen silloin ja arvaa, mutta muuten Jonin mieltä on turhaa sekoittaa. Jos aiot kuitenkin kertoa niin keskustele kertomisesta ensin Mian kanssa, ethän halua hänen suuttuvan?

Vierailija

Joo en tietenkään halua Mian suuttuvan, mutta mielestäni on väärin, että hän ei kerro/kertonut asioista Jonille ja Joni vielä pitää Miaa maailman kilteimpänä ja ihanampana ihmisenä mitä on, ja ehkä sekin vaikuttaa minun mielipiteeseen, että olen kuitenkin niin pettämistä vastaan jne.. Niin ja kun he erosivat niin he kuitenkin puhuivat ettei se ole niin lopullista, että ehkä he myöhemmin tulisivat olemaan yhdessä.. Ja tiedän ettei Mia itse asiaa kerro, kun on niistä aiemminkin valehdellut kun Joni on suoraan kysynyt että onko mitään tapahtunu..

Vierailija

Tuossa tapauksessa voisi kyllä kieltämättä kertoa.. Olen itse käynyt joskus saman sodan pääni sisällä: Kertoakko vai ei? Päädyin olemaan hiljaa, koska en kyennyt pettämään kaverini luottamusta, mutta kieltämättä, jos olisin Jonin asemassa niin tottakai haluaisin tietää. Itsehän päätöksen teet ja eiköhän Mia :kin lepy, kun selität miten pahalta Jonin hyvänuskoisuus tuntui.

Vierailija

Mun mielestä aikuisten ihmisten asioihin ei pidä mennä sotkeentumaan. Kukin siivoaa omat jälkensä ja sotkunsa. Usein totuuden kertojaa vihataan, vaikka olisikin yrittänyt tehdä oikein. On omaakin kokemusta: 17-vuotiaana sekaannuin silloisen parhaan kaverin parisuhdekiemuroihin ja kaduttaa. Kaverista tuli entinen ja välit viileni tämän poikakaveriin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat