Epätieto miespuolisen ystävän tunteista

Vierailija

En ole ikinä kyennyt seurustelemaan kenenkään kanssa virallisesti ja vakavasti, mutta muutama kuukausi sitten ihastuin erääseen miespuoliseen ystävääni(kutsutaan häntä salanimellä Heikki) ja älysin Heikin olevan sitä tyyppiä, jonka kanssa voisin virallisesti seurustella vakavasti. Ongelmani on, että en ole varma Heikin tunteista ja emme ole puhuneet kaksi viikkoa sitten tapahtuneen tunteja kestäneen humalasuudelmasession jälkeen. En uskalla ottaa asiaa puheeksi, koska pelkään Heikin tykkäävän minusta vain ystävänä ja häpeävän tapahtunutta. Jos hän nimittäin ei pitäisi minusta ja olisin kertonut tunteistani, niin tuskin pystyisimme enää edes olemaan ystäviä. Minulle olisi niin paljon hyötyä Heikistä muutenkin: pystyisin irrottautumaan eräästä miehestä, jonka kanssa minulla on ollut salainen suhde(siis hän on ihan sinkku mies) muutaman vuoden ajan ja se on vaatinut veronsa ja repinyt sydäntäni palasiksi. Lisäksi pääsisin eroon yhdestä mustasukkaisesta miehestä, joka ei millään tunnu älyävän, etten tahdo häneltä mitään.
Kysymys siis on, miten saan selville ilman suoraan kysymistä Heikiltä, että pitääkö hän minusta muunakin kuin ystävänä? Miten pystyisin esimerkiksi hänen ystävältään saamaan sen tiedon ulos, ilman omien tunteitteni paljastamista? Onko muita keinoja?

Kommentit (3)

Vierailija

Hei turhaan oot huolissas. Yleensä se jolla ei ole tunteita toista kohtaan pystyy paremmin jatkamaan kuin mitään ei olisi tapahtunut kuin se jolla tunteita on :)

Lisäksi minulla oli tuo sama tilanne, mutta niin päin etten itse ollut kiinnostunut pojasta, vaikkakin rakastin häntä suuresti ystävänä. Tiesin hänen tunteistaan ja voin vakuuttaa että jos ei ole kiinnostusta niin ei sitä edes kännissä ruveta suutelemaan toista tunti tolkulla :)

Vierailija

Niin kai, pitänee yrittää jotenkin kerätä rohkeutta ottaa asia esille, jos saisin itseni pakotettua puhumaan hänelle joku päivä. Taidan kyllä ensin jotenkin paljastumatta kysellä hänen parhaalta ystävältään jotenkin vaivihkaa tietäisikö hän Heikin ajatuksista mitään, koska yritän parhaani mukaan välttää torjutuksi tulemista ja tietenkin odottaa muutaman päivän, jos Heikki itse ottaisi yhteyttä.

Vierailija

Hei!

Mulla on ollut tollanen tilanne, että olin ihastunut yhteen poikaan ja enkä tiennyt mitä hän minusta ajatteli. Ensin otin ite selvää hänen elkeistä ja puhe tavasta. Ja sit yks kaks kerroin hänelle et olen ihastunut. Hän sitten vaan sanoi että olen kiinnostava ja halusi tutustua minuun paremmin. No juttelimme paljon mesessä ja näin. Ja sit yhes vaihees kun minua ahdisti tilanne, kun en tienny missä mennään niin kysyin meses rohkeesti meidän tilannetta. Hän sanoi että tykkää minusta ystävänä ja tälläkin hetkellä juttelemme melkein päivittäin mesessä (asumme sen verran kaukana toisista).
Häntä ei ole häidinnyt se tieto, että pidän hänestä enemmän kun pelkkänä ystävänä. Ja eikä se oikeastaan ole minuakaan häidinny vaikka hän pitää minua ystävä vaan, ainakin vielä.
Olemme tunteneet toisemme sellaset kuus kuukautta nyt.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat