Mustasukkaisuus :(

Vierailija

Mulla on murheita.. Ja yks on mustasukkasuuteni.
Elikkän olen seurustellut poikaystäväni kanssa vähän päälle vuoden ja uudestavuodesta asti olen vihannut poikaystävän kaveria. Sovitaan, että sen nimi on nyt vaikka Milla.
Milla tekstailee, juttelee facebookissa yms. ja se häiritsee minua. Poikaystäväni on ollut joskus kiinnostunut tästä Millasta, mutta Milla ei ole tiennyt siitä vasta kun uutenavuotena kun olimme samassa paikassa juhlimassa ja möläytin sen Millalle..
Nyt minua häiritsee kun Milla pitää minkäänlaista yhteyttä poikaystävääni. Kyllä ymmärrän, että he ovat olleet joskus kavereita, mutta silti oon vaan niin mustasukkanen jos ne puhuvat..
Milla keksii vaikka mitä tapoja, että voisi puhua poikaystävälleni.. 'Onnea syntymäpäivien johdosta. Onnea nimipäivänä. Onnea enolle.' Onnea siitä ja onnea tästä..
Kuulostaa ehkä hiukan lapselliselta, mutta en vaan saa Millaa pois mielestäni. Olen sellainen ihminen, että jos jokin asia painaa mieltä niin se on yleensä pitkään mielessä..
Haluaisin nyt vaan unohtaa koko Millan, mutta en siihen pysty, koska poikaystäväni ja Milla pitävät yhteyttä. Olemme jutelleet tästä poikaystäväni kanssa.. Miten pystyn siihen? Olisiko jollakin jotain neuvoja?! :-( Auttakaa.

Kommentit (12)

Vierailija

Hei.

Minulla on samantapainen ongelma kuin sulla.
Poikaystäväni pitää myös tiiviisti yhteyttä erääseen tyttökaveriinsa ja se vaivaa minua todella usein..

Olen ratkennut lukemaan poikaystäväni viestejä ja olen löytänyt sellaista mikä ei minusta kuulu ystävyyssuhteeseen. En enää pysty luottamaan toiseen, vaikka tahtoisin.. Tämä jatkuva epäily raastaa suhdettamme.
Poikaystäväni salailee yhteydenpitoaan, mikä taas saa minut aina vain epäilevämmäksi.

En siis osaa neuvoa, mutta olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä asiaan.

Vierailija

Voii.. Harmillista :( Minulla siis taitaa olla kohtalontoveri.
Olimme poikaystäväni kanssa puhumatta 'Millasta' yli kuukauden eikä se käynyt edes mielessä.. Kysyin sitten, että eikö Milla ole pitänyt yhteyttä? Olihan Milla lähettänyt synttärionnittelut, eikä minulle oltu sanottu.. En tarkoita sitä, että minulle pitäisi kaikki raportoida, mutta kun poikaystäväni tietää, että olen hänestä mustasukkainen niin hän ei varmaan halunnut kertoa sitä minulle, etten suuttuisi lisää.. Sitten siitä kuukauden päästä sain tietoon, että olivat ne enemmänkin tekstailleet...
Olet oikeassa, että mustasukkaisuus raastaa suhdetta.. :/

Vierailija

Voii.. Harmillista :( Minulla siis taitaa olla kohtalontoveri.
Olimme poikaystäväni kanssa puhumatta 'Millasta' yli kuukauden eikä se käynyt edes mielessä.. Kysyin sitten, että eikö Milla ole pitänyt yhteyttä? Olihan Milla lähettänyt synttärionnittelut, eikä minulle oltu sanottu.. En tarkoita sitä, että minulle pitäisi kaikki raportoida, mutta kun poikaystäväni tietää, että olen hänestä mustasukkainen niin hän ei varmaan halunnut kertoa sitä minulle, etten suuttuisi lisää.. Sitten siitä kuukauden päästä sain tietoon, että olivat ne enemmänkin tekstailleet...
Olet oikeassa, että mustasukkaisuus raastaa suhdetta.. :/

Vierailija

Mustasukkaisuus on kai vähän sellainen veteen piirretty viiva... osa siitä on oikeutettua ja osa taas ei, parisuhteessa kun pitää sekä sitoutua että antaa tilaa molemmille...

Luulenpa että kaikissa suhteissa on mustasukkaisuutta aina silloin tällöin ja sen kanssa eläminen on jatkuva prosessi. Vakiintuneemmissa suhteissa sitä on ehditty jo yhdessä puida ja syitä olla mustasukkainen on vähemmän, mutta milloin tahansa voi tulla eteen joku uusi syy. Ei kai siihen ole muuta ratkaisua kuin että molempien osapuolten tulee osata joustaa ja etsiä sovintoa mustasukkaisuustilanteissa, ei yksin sen mustasukkaisen tai sen josta on mustasukkainen...

Vierailija

Ääh, kuulostaa tutulta! Meilläkin meni kesä suht hyvin, en ajatellut asiaa kauheasti. Nyt tuli syksy, poika armeijassa. Siellä pitää yhteyttä muihin salaa( tekstaa+soittelee), vaikka saattaa sanoa minulle alkavansa nukkumaan tms.. En ymmärrä miksi toisen pitää hakea niin älyttömästi huomiota muilta, kun saisi sitä minultakin..

Vierailija

Mistä muuten sait sitten lopulta tietää, että ovat pitäneet yhteyttä enemmänkin? Kerroitko poikaystävällesi tietäväsi, ja mitä mieltä hän on mustasukkaisuudestasi?

Vierailija

Olet niin oikeassa Cosmonautti!

Itsekkin olen sortunut tuohon tekstiviestien lukemiseen ja jäin siitä sitten kiinni :-D Siinä vaiheessa meinas pikkasen hävettää.. Mutta saatiin onneksi asia puhuttua läpi!
Ääähh.. Poikaystäväni lähtee tammikuussa armeijjaan. Miten pärjään..
Mistä muuten sait sitten lopulta tietää, että ovat pitäneet yhteyttä enemmänkin?
Poikaystäväni ei ollut muistanut mitä oli sanonut mulle ja sitte se vähän niinku ite paljasti pikkuhiljaa.. Puhu ittensä pussiin 8D
Kerroitko poikaystävällesi tietäväsi, ja mitä mieltä hän on mustasukkaisuudestasi?
Poikaystäväni nauraa minun ihmeellisille johtopäätöksille yms. ja yrittää sanoa, ettei ole syytä olla. Tiedän sen.
Mutta minkäs teet kun sitä ei vain ole niin helppo uskoa..

piw, mitä mieltä sinun poikaystäväsi on mustasukkaisuudestasi? Onko poikaystäväsi sinusta mustasukkainen?

Vierailija

Minä ainakin olen hyvin mustasukkaista tyyppiä!! poikaystäväni antaa juovuksissa puh.numeronsa ties kelle teinille!..itse ei muista antaneensa ja sen uskonkin koska hän on juovuksissa aivan järkyttävän humalassa ja typerä ja muisti menee muutamasta oluesta!!! mutta kerran ihan muuten vain luin viestejä ja löysinki vahingossa sellaista mitä en olisi halunnut löytää...tapauksesta on kyllä jo 3 vuotta..

Vierailija

itse oon ollu poikakaverini kans yhes kohta kaks vuotta ja alkusuhtees en ollu yhtää mustasukkanen, annoin sen mennä miten tahto kavereittensa kans ja tällee. mutta sitten yhtenä viikonloppuna ku hän oli "kipeänä" (jälkeenpäin olen miettinyt oliko oikeesti kipeenä) eikä päässyt viettämään kaverini synttäreitä. nähtiin sitten sunnuntaina kun hän tuli meille. ihmettelin kuitenkin hieman kun hänen kännykkänsä piippaili useammin kuin yleensä. annoin asian olla.

pari viikkoa tästä olin hänen luotaan kun hän oli töissä ja pelailin 5street (lol :D) peliä jossa myös miehelläni on pelihahmo. siellä sitten huomasin että pelihahmo oli "suhteessa" erään toisen kanssa, ja tästä sitte läppää heitin miehelle että "sa varmaa petät mua sen kanssa" no jostain syystä mies meni hieman vaikeeks jtn aloin epäillä häntä. illalla kun hän meni nukkumaan ja itse en saanut unta päätin tutkia hänen puhelimensa ja kappas kummaa; sieltä löytyi ei kaverillisia viestejä toiselta naiselta. herätin h'net todella vihaisena ja pyysin selitystä asiaa. hän yritti valehdella itsensä ulos tästä, mutta sain lopulta tietää totuuden. he eivät tytön kanssa olleet tavanneet kasvotusten vain netissä (tyttö oli toiselta paikkakunnalta) ja alanneet "seurustelemaan" ja mies oli luvannut mennä häntä katsomaan heti kuin töiltään ehtisi. voi kuulostaa hieman tyhmältä mutta itse pidän tätä pettämisenä, varsinkin ku viestittelyä jatkui yli kaksi viikkoa. (ja koneelta löytyi kuva tytön perseestä joissa näkyi stringit)

tyttö ei tiennyt mitään minusta ja hän lopetti yhteydenpidon heti kun kuuli millainen mies se oli.

en kuitenkaan pystynyt jättämään miestäni ja nyt olen todella mustasukkainen. hän oli teostaan todella pahoillaan ja hän yrittää hyvitellä tekoaan ja antaa joka kännykkänsä tarkistettavakseni ilman että edes pyydän. alan pääsemään asiasta pikku hiljaa ylitse ja asiaa helpottaa se että mies on armeijassa eli ei pääse tekemään pahojaan :)

toivottavasti joku ymmärtää jtn vaikka kerroin tosi sekaisesti. :D

Vierailija

Oli kiva huomata etten ole ainut mustasukkainen paska :D. Mustasukkaisuudesta on tosiaan vaikea päästä eroon, varsinkin jos on vaikea sellainen. Itse olen varmaan perinyt mustasukkaisuuteni isältäni. Olen myös itsekin katsonut mieheni viestejä niin kännykästä kuin facebookista. Joskus tulee kone putsattua ihan tarkkaan ja aina katson mitä se sieltä telkusta katsoo :(..tyttökavereita sillä ei oo, ja vakuuttaa mulle aina ettei petä, ja vaikka haluisinki uskoa, ei se oo oikeasti helppoa, ei kummallekkaan. vaikeaahan tää on, joskus jopa mietin että olis helpompaa pysyä sinkkuna. Mut tsemppii kaikille mustiksille kyl tää tästä!

Vierailija

Naiset, muistakaa että toisen viestien lukeminen on rikos. : D
Mulla on tuttavapiirissä mustasukkaisia naisia sekä miehiä. Ja olen jopa seurustellut liian omistushaluisen miehen kanssa vähän aikaa. Joten aihe on tuttu. Suhteen perusta on luottamus! Itse luotan aina kumppaniin ja jos hän sattuu jäämään kii pettämisestä, niin hän ei ole luottmauskeni arvoinen. En jaksa ees itkee pettäjän perää. ;] Tottakai se ärsyttää hetken aikaa, mutta pitää miettii mitkä asiat on hyvin. Liiallinen mustasukkasuus vaa rasittaa suhdetta..

Koittakaa miettiä, minkä takia olette mustasukkasia. Ja korjatkaa asiat jos voi. : ) Oletteko kenties epävarmoja itsestänne?

Alottaja: Poikaystäväsi seurustelee sinun eikä Millan kanssa. Tottakai kumppanin kaverit pitää yhteyttä ja onnittelee juhlina. Ei kannata vaivata päätä ajatuksilla, että heillä ois jotain meneillään.

Vierailija
Crystall

toisen viestien lukeminen on rikos.

Pitää hieman täsmentää. Tästä on väännetty paljon peistä nettikeskusteluissa ja tähän liittyy paljon väärinkäsityksiä. Lähtökohtaisesti kaikki henkilökohtainen viestintä on suojattua, mutta se ei päde kaikkiin tilanteisiin. Jotta viestin lukeminen ulkopuolisen taholta olisi rikos, pitää viesti jollain tavalla murtaa auki, kuten avata suljettu kirje tai arvata salasana. Jos viesti on jo avattu ja luettu eikä sitä ole suojattu, kuka tahansa voi sen lukea, esim. pöydälle jätetty avattu kirje tai suojaamattomassa kännykässä oleva luettu viesti (huom. jos viestiä ei ole luettu ja se on osoitettu jollekin toiselle, ei sitä saa lukea).

Toinen juttu sitten on, onko toisen viestien lukeminen moraalisesti oikein vaikka laki ei sitä kieltäisikään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat