Kun vihaa omaa vartaloaan!

Vierailija

Mun suurin ongelma on viha omaa kroppaa kohtaan. Muistan jo että ala-asteella ihan ekoista luokista lähtien vertasin omaa vartaloani muiden vartaloihin ja halusin olla laihempi. Mun vartalo kehitty nopeemmin kun muiden tyttöjen ja vihasin sitä. Yläasteella minua kiusattiin koska olin lihava. Tai siis olin aika norm painonen eli n.160cm/55kg mutta muut oli laihempia joten siks olin se luokan lihavin.

Tällä hetkellä oon 22 vuotias nuori nainen, joka ei voi olla ajattelematta vartaloaan. Asun avoliitossa ja rakastan miestäni. Mies kehuu mun kroppaa ja kasvoja ja oikeestaan kaikkee mussa. Mutta joka kerta kun kuulen kehun, sanon kiitos vaikka pääni sisällä huudan ( älä valehtele mulle!!!!!! ).

Aina kun katson peiliin, tunnen vihaa. Vaikka laihdun, en oo tyytyväinen, oikeestaan mikään ei oo hyvin millonkaan. Ja mulle ois täys mahdottomuus saada ihan laihaa vartaloa. Vaikka mitä teen niin se paino ei tietystä rajasta enää putoa. Haluisin elää onnellisesti mutta en voi..joka toinen ajatus ittestäni on: oon lihava ja ruma. Mitä mä voin tehdä.

Tiedän että kellään ei oo sitä täydellistä vartaloa, koska mikä se edes on?? Miten voin hyväksyä itteni kaikkine ns.vikojen kanssa. Haluan joskus elää normaalisti ilman jokapäivästä vihaa itteäni kohtaan.

Oon yrittänyt tehä mitä cosmon yhessä numerossakin neuvottiin. Että menee ilman vaatteita peilin eteen ja katsoo itteensä joka puolelta. Ja nimee vaikka joka päivä yhen kohan mistä tykkää. Niin löytää myös niitä hyviä puolia eikä aina vaan mieti vikoja. Mutta minun kohdalla tää oli täysin turhaa..nään vaan vikoja. Yritän peitellä itteeni jatkuvasti. Mm. saunassa, jopa ollessani yksin peitän itteni pyyhkeellä etten nää itse itseäni. Tää tosiaan vaivaa joka päivästä elämääni. Alan olla jo epätoivonen. Mitä mun pitäis tehdä että voisin vihdoin alkaa elää tätä elämää???

Kommentit (3)

Vierailija

Tuo kiusaaminen on varmasti jättänyt jälkensä sinuun, tyytymättömyyden omaa kehoa kohtaan. Vaikuttaa että kaikki naiset painiskelevat samojen ongelmien kanssa jollain tasolla vääristyneiden kauneusihanteiden takia, mutta sinulla tuo on astetta pahempana. Itsekin tunnen oloni epävarmaksi poikaystäväni kehuessa vartaloani, koska en ole ollut näin epäsopusuhtaisena lautana siihen koskaan kovin tyytyväinen. Mutta pakko kai tässä on kohta alkaa uskoa kun kehuja kuulee usein! Ja kun huomaa että maailma ei pyöri vain sen oman navan ympärillä, kirjaimellisesti.

Sanoit myös että myöskään laihduttuasi et ole tyytyväinen, eli ongelma on selkeästi korvien välissä. Vaikka saisit jonkun cosmon kansikuvan mallin vartalon, et ehkä silloinkaan sitä rakastaisi? Sinun kannattaisi puhua asiasta jollekin, (lisää, vaikka olisitkin jo yrittänyt) poikaystävälle tai ehkä koulussasi on terapeutti/terveydenhoitaja joka voisi neuvoa oikeaan osoitteeseen.

Vartalomme on kuitenkin meille jokaiselle niin läheinen, että sitä pitää oppia rakastamaan "epätäydellisyyksistä" huolimatta! Katso vaikka alkajaisiksi pari Doven videota ja motivoidu!

Vierailija

ei kannata turhaan koko ajan itteensä tuijotella tulee vaan paha mieli jos kiinnittää liikaa huomioo niihin huonoihin puoliin. ei kaikesta tarvii tykätä itessään pitää vaa oppii hyväksyy ne huonotki puolet.

Vierailija

Kukaan ei varmasti rakasta omaa vartaloaan. Minäkin vihaan mahaani ja minulle on lukemattomia kertoja tultu sanomaan että '' koskan pienokainen syntyy?''...olen töissä vanhainkodissa ja sielläkin jopa vanhat mummot huomaavat mahani ja luulevat että olen raskaana!! mahani vain turpoaa aina vaikka muuten olenkin ihan laiha ja normaali vartaloinen. Yritän olla vain ajattelematta mahaani ja olen alkanut tekemään vatsalihaksia... Jos sinua on noin kauan ahdistanut asia omasta vartalostasi ja on vaivana jokapäiväisessä elämässäsi ja estää sinua elämästä täydellä niin suosittelen vaikka jonkinlaista terapiaa..siellä saisit puhua ja ehkä apua löytyisi paremmin ku uskotkaan!! tsemppiä!!:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat