Meikki voiteen tuote valikoinnin laajentaminen!!

Vierailija

Hei!

Olen suomessa syntynyt somalialainen tyttö ja minua vaivaa todella paljon Suomessa oleva meikki tuote valikoima.Haluaisin kysyä että miksi täältä suomesta ei saa normaaleista myymälöistä maybellinen meikki voidettta ja puuteria tumma ihosille, ja tuote valikoima näyttä todella rasistiselta.Ennen luulin että on normaalia että suomessa ei ole tumma ihoisille meikkii normaaleissa myymälöissä, mutta lähdin kesällä norjaan ja ruotsiin siellä oli jokaiselle värisille ihmiselle meikkii.Vaikka norjalaiset on vaaleempia, kuin useimmat suomalaiset! Entiedä miksi ette itse mieti tälläsiä asioita koska tämä on silmissäni syrjintää ja että toivon että tuote valikointia ja tummennatte meikkivalintaa, ettei kaupoissa olisis vaan ykkös puuteria/meikkivoidetta.Tiedoksi monet ovat kiinostuneet tummasta meikin tuonnista suomeen koska suomessa on muun värisiä ihmisiä kuin vain valkoisia.Toivon että saan tähän vastauksen mahdollisimman pian ja että tämä syrjintä ja rasistoinnin loppuvan!

Kommentit (5)

Vierailija

Sinun kannattaa antaa tästä palautetta suoraan kauppoihin, mitä enemmän kysyntää tummemmista meikkivoiteista on, sitä todennäköisemmin ja laajemmin ne tulee myyntiin. Varsinkin Ruotsissa tummaihoisia on paljon enemmän kuin Suomessa, siksi siellä on meikkivalikoimakin laajempi. Suomessakin olen jo joissain kaupoissa nähnyt tummempiakin meikkejä. Syynä niiden puutteeseen on kuitenkin kysynnän vähäisyys eikä niinkään (tietoinen) rasismi. Monella suomalaisella vaaleaihoisella on se ongelma, että ulkomaiset meikkivalmistajat, esimerkiksi juuri Maybelline, ei valmista tarpeeksi vaaleita meikkivoiteita. Olen kyllä itse miettinyt joskus ihan samaa asiaa vaikka itse olenkin ihan vaaleaihoinen.

Vierailija

Älä tänne valita meikki valikomista, vaan niinkuin meei jo sanoikin, anna palautetta kauppoihin. Ei me voida vaikuttaa asiaan. Ottaa todella päähän kun joka asiasta pitää keksii jotain mikä viittaa syrjimiseen tai rasismiin!

Vierailija

Täytyy sanoo et komppaan typykkää. En todellakaan usko että kukaan olis RASISMIN takia päättäny että hei, ei laitetakaan tummia meikkivoiteita Suomessa myyntiin mihinkään kauppoihin! Luulen, että todellinen syy on ollut kysynnän puute. Ei oo järkeä myydä mitään mistä ei saa voittoa (en tiedä onko tää tilanne tummien meikkivoiteiden tapauksessa mutta siltä se vähän näyttäis, kun niitä ei kerran myynnissä oo...)

Mutta rasismia se ei satavarmasti ole. Sen suhteen voit olla ihan rauhassa.

Varma voit olla myös siitä, että me täällä emme ole tummien meikkivoiteiden puutteesta vastuussa.

Vierailija

Täälä ollaan myös samaa mieltä että ei tosiaan johdu rasismista.. Kyllä itsellä on ainakin tullut meikkihyllyllä tummia meikkivoiteita/puutereita vastaan.
Varsinkin isommissa kuten sokos ja stockmann..
Perus ruokamarketeissa ei varmasti meikkihyllyistä löydykkään, ihan vaan tilankin puutteen takia.. Myydään sitä mille eniten on kysyntää..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat