Lapsi-ja perhetyö

Seuraa 
Liittynyt14.11.2009

Hei!

Kysyisin semmosta, et tietääkö kukaan joka asuu Espoo/Helsinki suunnalla onko siellä päin lapsi-ja perhetyö alaa? Poikaystävä muutti juuri Espooseen täältä Kuopiosta joten minullakin saattaa olla piakkoin muutto sinne suuntaan joten olisi mukava tietää löytyykö kyseistä koulutusta Etelä-Suomesta? :) Haluaisin nimittäin vaihtaa alaa, kun ei tuo oma ala sittenkään tuntunut sopivalta. Valmistuin toukokuussa catering-alalta Palveluvastaavaksi, mutta nyt haluaisin päiväkotiin töihin ja sinne yleensä vaaditaan alan koulutusta.

Kiitos jo näin etukäteen! :)

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

En tiedä mitä haet tuolla koulutuksella, mutta ainakin lähihoitajan tutkinnossa voi suuntautua lapsiin ja nuoriin ja se antaa pätevyyden työskennellä mm. päiväkodissa lasten parissa.

Itse lähihoitaja sairaanhoidon ja huolenpidon koulutusohjelmasta.

Anuski
Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Ja sitten, jos haluaa pelkkiin lapsiin kouluttautua, lastenohjaaja on hyvä. En tosin tiedä miten on kristillisiä opistoja täällä päin kun se on ainut paikka missä koulutuksen saa. MUTTA, päiväkodit "karsastaa" lastenohjaajia, perustaen että eivät ole päteviä. Vaikka oikeasti pätevämpiä kun lähihoitajat. Mut kylläpä luulis pääkaupunkiseudulla töitä olevan toisaalta lastenohjaajillekin kun työvoimapula melkoinen..

Vierailija

Hei! itse opiskelen kyseista alaa. Ja suosittelen sitä enemmän kuin lähihoitajan alaa koska tuolla lapsi-ja perhetyön puolella käydään PALJON enemmän lapsiin liittyvää juttua kuin lähihoitajat! Kaikki päiväkodit ei tunne ammatia lastenohjaaja ja siksi on vähän ennakkokäsityksiä alasta.. mutta luultavasti parin vuoden päästä hekin tajuavat että me olemme ammattitaitoista porukkaa, ja ollaan paneuduttu lapsen kehitykseen 3 vuotta.. kun taas lähihoitajat ½-1 vuoden. suosittelen lämpimästi mikäli pidät lapsista!

Hannie
Seuraa 
Liittynyt14.11.2009

Hei! Aivan. :o Löytyiskohön tätä kyseistä alaa Omniasta? Opiskeletko itse missä päin Suomea? :) Ainakin Lapinlahdella löytyy Portaanpäästä tämä kyseinen ala. :)

Vierailija

Jyväskylästä löytyy myös lapsi- ja perhetyön perustutkinto eli lastenohjaaja. Tosin Jyväskylän koulua en suosittele kenellekään. Nimim. valmistunut sieltä ja mieluummin olisin valmistunut eri koulusta.
Kiitettävät arvosanat tuli papereihin, harmi vain kun koulu oli aika deep.. :/

Hannie
Seuraa 
Liittynyt14.11.2009

Joo. :) Kun mietin tässä, et löytysköhän läheltä Espoota lapsi-ja perhetyön alan koulua, kun poikaystävä muutti sinne työnperässä Kuopiosta. :D :) Et olis ihan kiva jos sieltä Etelä-Suomesta päin löytyis. Lahdessa taitaa olla kanssa, mut ei Espoon Omniassa. :( Siellä sit olis se sosiaali-ja terveys ala, mut se on sit eri, kun tuo lapsi-ja perhetyö.

Vierailija

Heissan!!

Itsekin opiskelen tällä hetkellä kyseistä alaa ja suosittelen lämpimästi tätä vaihtoehtoa, enkä lähihoitaja puolta (myös lähihoitajaopiskelija kaverini suosittelee sillä, kuten edellä on sanottu painotus on tällä puolella pelkästään lapsiin). Itse opiskelen Pieksämäellä Koulutuskeskus Agricolalla ja jos olen oikein ymmärtänyt koululla on yksikkö Helsingissä? Tästä asiasta en ole varma, että onko siellä lapsi- ja perhetyön perustutkintoa, mutta kannattaa asiasta ottaa selvää : ) Tässä on koulun sivut http://www.kkagricola.fi/

Hannie
Seuraa 
Liittynyt14.11.2009

Heiiii! :)

Aivan. :) Joo pitääpä ens kerralla, kun on 7.1 työkkärissä käyntiä nii kysellä vähän tuosta lapsi-ja perhetyö alasta, koska minua kiinostaisi olla töissä lastenparissa ja nautin lasten kanssa olemisesta. :) Mutta en ole ihan varma, et hakeeko sit siihen normaaliin "nuorten hakuun" vai sitten siihen aikuiskoulutuksen puolelle? :o Mut 2 vuotinenhan se on jos on jo yksi 3 vuoden koulutus takana? :) Aijaa. :O Pitääpä kysyä jos Pk-seudulta löytyisi kyseinen ala niin ei tarvitsisi Kuopioon jäädä.

Kiitos vastauksestasi! :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat