Itsetunto ongelmia..

Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Tarviisin neuvoja oman itsetunnon parantamiseen..

Itsetunto-ongelmat johtuu suoraan mun ulkonäöstä, tarkemmin sanottuna painosta. Oon reippaasti ylipainoinen, ja siksi hyvin epävarma. Tutustuin reilu vuosi sitten aivan ihanaan mieheen, kävimme pari kertaa treffeillä (taisteltuani pitkään pelkoni kanssa, uskallanko/kehtaanko kohdata häntä), ja suutelimme pari kertaa. Päätettiin sitten että seurustellaan. No, olin niin varma, että kukaan ei vois välittää musta tän näkösenä, että en enää pitänyt ollenkaan yhteyttä. (Eikä kyl mieskään). Tämä oli helppoo kun menin 350 kilsan päähän kesäksi töihin.

Nyt mulla on ollu jonkinlaista säpinää ja sutinaa yhen miehen kans jo puolisen vuotta, mut ei olla ikinä nähty. Ollaan juteltu netissä ja soiteltu ja viestitelty. Tää mies tietää kyl että oon ylipainonen, kerroin sen nimittäin joskus. Mut siltikää en tohi. Kerran olis ollu valmis ajamaan 500 kilsaa yhen päivän aikana että olis nähny mut. Mut keksin tekosyyn ettei tarviis nähä, koska en olis uskaltanu. Olisin vähän kiinnostunu tästä miehestä, ollaan puhuttu paljo syvällisiä, varsinkin tuttavuuden alkuaikoina. Ja pari kaveria tuntee tän nii tiedän että olis oikeesti hyvä mies. En vaan uskalla..

Miten mä voin saada itsevarmuutta lisää, et uskallan nähä tän tyypin? Nimittäin oikeesti haluisin mut mä tiedän etten uskalla. (Oon yrittäny laihuttaa jo vikan vuoden ajan mut aina retkahan, niin se ei onnistu. Ja oon laiska urheilemaan)

Kommentit (2)

Vierailija

Mistäs nyt aloittaisin,

Täällä on toinen "samanlainen". Terveydenhoitajat suosittelevat mulle että laihuttaisin, itse en näe Enään tässä mitään ongelmaa - Nimittäin tykkään urheilla, olen kilpailunhaluinen, tykkään pelata joukkuepelejä - tietenki voittajajoukkueessa, käyn salilla vähintään kolme kertaa vk, pidän hikisistä treeneistä ja joo, tykkään myös syyä :D Kaverit sanovat, että en ole lihava, vaa mulla on lihasta.. Onhan tossa keskivartalolla joo jotain ylimäärästä, mut ei se mun menoa enään haittaa.

Parisen vuotta sitten mullakin oli itsetunto ongelmia, kaverit eivät ole mitenkään ylipainoisia, mut mä saan kuulla joka kerta terveyden hoitajalta/lääkäriltä et "joo olet lievästi ylipainoinen" ja kyllä mä sen itekki tiedostin ja tiedostan vieläkin. En kehdannut oikein katsoa peiliin missään tilanteessa, koulussa jos kaverit ennen ruokalua kävivät katsomassa peilistä ja laittoivat hiukset hyvin, niin itelle tuli jotenki kiusallinen olo. En vain pystynyt olemaan kenenkään kanssa samaa aikaa peilin edessä.
Koulussa sitten meillä oli liikunta tunneilla yhenlainen teoria tunti, jossa yks nainen kehotti kaikille sitä, että "Kun aamulla heräät, menet suoraan vessaan ja katot peilistä ja sano itelle, että sä olet kaunis, seksikäs yms yms" - Oltiin kavereitten kans silleen, et ei tollee voi itteään huijata, kehumalla peilin edessä itseään ääneen.. Mä sitten kumminki kokeilin.. ja et varmasti usko ku sanon et se nosti mun itsetuntoa, en tarvinut siihen ketään, vain itseni ja peilin.. Okei, en nyt ääneen sanonut kertaakaan, mut aina ku vilkaisin peiliin ni mietin sitä lausetta " Sä olet kaunis ". Enkä nyt tänäkään päivänä halua laihduttaa, en missään nimessä, ehkä kiinteyttää. Kokeileppa tätä peilin edessä "keikistelyä", vaikka aluks tuntuu ihan hirveen hölmöltä/tyhmältä/epänormaalilta/ahistavalta/nololta/epätoivoselta.. Pitää ettiä itsestä niitä hyviä puolia, jotka kumoavat ne ns. huonot puolet. Nyt kehtaan kattoa peilistä, vaikka kaveri tai tuntematon on siinä vieressä. Tsemppiä!

"Pitää olla pikkasen pläski"

Oletko kertaankaan nähnyt tätä miestä, jonka kanssa sulla on ollut säpinää puolen vuoden aikana, siis jostain kuvista? En tiedä, mut oiskohan se helpompaa, jos te kummatkin pistäisitte kuvan toisillenne, tai vaikka parikin kuvaa? :)

Anuski
Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Juu molemmat on kyl nähny toistesa kuvia useempiaki.. Mä en vaan tiedä et oottaakohan se kuitenki jotain hoikkaa ihmistä, vaikka oon sanonu olevani ylipainonen. Ku osaan "manipuloida" noita kuvia, saatan ottaa sata kuvaa ennen kun oon tyytyväinen yhteen, joka ei näytä oikeestaan yhtään sille, miltä mä oikeesti näytän.. Otan kuvat aina vähän ylhäältä päin niin näyttää kasvotki vähä kapeemmilta.. Tiedä sitten..

Ja lisätäkseni, mä nyt tajusin tota sun tekstiä lukiessa että varmaan yks iso syy mun huonoon itsetuntoon on mun isä. Valitettavasti. Se jaksaa aina sanoo miten ylipainonen oon ja miten mun pitäis laihtuu. (Se haluu kiinteetä naista, äitipuoleniki on puolet äitiäni pienempi) Sanopas kerran automatkalla joskus pari vuotta sitten, että ei sua kukaan voi haluta ku oot noin lihava. (Kiitti iskä). Otin kyl nokkiini niin pahasti. Isäni asuu nyt 700 kilsan päästä musta, sanoin about vuos sitte sille ja äitipuolelle (joka jaksaa kans aina muistuttaa) että jos niitä häirittee mun ylipaino niin paljo nii voin lopettaa siellä käymisen kokonaan. Nyt ei enää niin paljo muistuta, mut se on siirtyny mun pikkusiskoon (joka ei mun mielestä oo edes lihava).

Ja kyllähän nuo terveydenhoitajat jaksaa asiasta muistutella aina. Ja kyllähän mä tiedän että ei tää terveellistä oo.

Sit mä oon kyl miettiny että jos mä tästä joskus laihdun, niin mun ihohan roikkuu ihan löysänä. Koska nyt mun maha ja kädet on jo vähän sellasia, niin mitä sitte jos laihtuu tästä useemman kymmenen kiloo...

Pitäisköhän mulla olla kokovartalopeili että voin sanoo jotain tollasta itelle? Ja mitäs sitte, kun en oikein pidä mistään asiasta mun vartalossa tai kasvoissa..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat