Petin poikaystävääni

Vierailija

Petin poikaystävääni hänen kaverinsa kanssa.En tiedä miten voin kertoa tästä poikaystävälleni.Poikaystäväni kaveri pyysi minua olemaan kertomatta, koska seksi ei merkannut meille kummallekkaan sen enempää. Asumme poikaystäväni kanssa nykyään eri paikkakuninlla ja näemme harvoin. En tiedä mitä tehdä.

Kommentit (9)

Anuski
Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Rehellisyys maan perii.

Mikään ei pakota sua kertomaan, mutta rehellisyyden nimissä kannattaa. Nimittäin jos haluat jatkaa. Voit pyytää anteeks ja toivoo parasta. Sun kannattaa sanoo poikaystävälles, että haluat puhua hänen kanssaan. Sano näin etukäteen, ettei tule mitään häiriötekijöitä. Kerrot syyn miks teit, koska hän kysys sitä muutenki. Mikään ei myöskään pakota sua kertomaan kenen kanssa sen teit, vaikka todennäkösesti haluaa poikaystäväs sen tietää. Mutta jos poikaystäväs ja kaverinsa on paljo tekemisissä, se todennäkösesti paljastuu muutenkin.. Sillon parempi että on kuullu sen sinulta kun vaikkapa kaveriltansa..

Jos haluat jatkaa teidän suhdetta, pyydä anteeks ja toivo parasta. Jos et halua jatkaa, mitä turhaan satuttaa eron yksityiskohdilla..

Vierailija

Siitä sun ei todellakaan kannata kertoa, itsellä sama ongelma ja kerroin asiasta poikaystävälle mutta se ei kannattanu vaikka sainkin anteeksi, nyt se ei enää luota muhu ja suhde on muuttunut kokonaan,
harmikttaa miksi menin kertomaan, sillä pilasin suhteen.

Vierailija

Tottakai kerrot poikaystävällesi tapahtuneesta. Asia jää vaivaamaan sinua varmasti, etkä voi olla sataprosenttisen varma, etteikö tämä kaveri kertoisi poikaystävällesi asiasta. Parempi, että kuulee sinulta. Voit saada vielä anteeksi ja suhteenne saattaa ihan hyvin jatkua, koska kerroit asiasta itse rehellisesti.

Anuski
Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Lisätäkseni, mun mielestä ihmiset jotka ei kerro pettämisestä, on itsekkäitä. Miksi? Sä jätät kertomatta vaan sen takia että oma nahka pelastuu. Jos sä oikeesti rakastat toista, sä haluat olla rehellinen. Totuus joskus satuttaa, mut toinen osapuoli ansaitsee sen totuuden. Jos suhde siihen kariutuu, et sä voi syyttää ketään muuta ku ittees. Kun kerrot, sä voit vaan toivoo ja rukoilla parasta. Mut kyllähän se on mahollista että suhde ei anteeks annosta huolimatta pysy samana, mut voiko toista syyttää??...

Vierailija

Oma mielipide:

Kerrot tietenkin ja se kuka on pettänyt, ei todellakaan voi vaatia mitään siltä suhteelta, eli turha alkaa syyttää toista osapuolta.. Miettippä toisin päin, jos poikaystäväsi oisi sinua pettänyt ja hän tulisi pyytää anteeksi, olisitko normaalisti ja antaisit anteeksi.. Et tietenkään! Se jäisi kaivertelemaan ja se saattaa olla jonkun suhteen loppu.

Itehän lopettaisin suhteen jos minua oltaisiin petetty, merkitsi tai ei, se seksi sen tuntemattoman/kaverin kanssa niin se olisi loppu siinä. Ja ite, jos sattuis sen verran päissään olemaan että noin pääsisi käymään, sanoisin poikaystävälle, että sun pitää jättää, mut koska olen tehnyt jotain mitä en voi enään perua.
Jos suhteessa ei luoteta toiseen ja varsinkin jos se luottamus on menetetty ni .. ei hyvä..

Huomatkaa että tämä on oma mielipiteeni, en tahdo loukata ketään.. Mutta multa ei vain heru arvostusta "pettäjiin", oli se sitten humalan piikkiin tai ei.. mut ei heru.

Vierailija

Kuten aikaisemmissakin viesteissä on todettu, rehellisyys kannattaa ehdottomasti. Totuus ilmenee kuitenkin ennemmin tai myöhemmin, ja mitä aikaisemmin kerrot sen parempi. Todennököisemmin saatat kuitenkin saada anteeksi, jos kerrot itse etkä jää salailemaan asiaa.

Itse ajattelen, että jos pettämisestä ei kerro, huijaa toista osapuolta suhteessa, vaikka hänen olisi mahdollista joko antaa anteeksi ja aloittaa ns. puhtaalta pöydältä tai siirtyä kokonaan elämässään eteen päin.

Vierailija

Minun mielestä tähän asiaan ei ole kovin yksioikoista vastausta. Lopulta, jos olet täysin varma, että tämä jää ainoaksi kerraksi, niin pettämisen kertominen ei välttämättä hyödytä mitään. Kertomista voidaan myös pitää vastuullisena, mutta osalle ihmisistä se saattaa olla vain soimaavaan omatunnon hiljentämistä eikä niinkään kumppanin ajattelemista. Jos tapahtunut ei todella tule toistumaa ja pystyt itse elämään tapahtuneen kanssa voit pahimassa tapauksessa vain a)pilata hyvän suhteen b)aiheuttaa kumppanillesi todella pahan mielen, ehkä jopa trauman, joka varjostaa tulevia suhteita (jos sellaisia tulee). Teet mitä tahansa, niin "pälkähästä" et pääse, pettämisellä on aina seurauksensa. Ja ei, en ole itse pettänyt enkä koskaan aiokaan.

Lisäksi kyllä kehottaisin sinua miettimään, mikä ajoi sinut pettämään? Pettäminen on merkki siitä, että kaikki suhteessa ei ole kunnossa. Parasta siis korjata mahdolliset ongelmakohdat tai päästää kaveri etsimään nainen, joka haluaa rakentaa hänen kanssaa toimivan, eheän suhteen.

Vierailija

En halua arvostella tai loukata ketään, mutta pakko myöntää, että itekään en ymmärrä pettämistä. Mun mielestä rakkaus ei voi olla kovin aitoa, jos kykenee pettämään tätä "rakkauden" kohdetta. Rakastaminen tarkoittaa kuitenkin kunnioitusta, arvostusta ja luottamusta (muun muassa), eikä pettäminen kuulu noista mihinkään.

Itse neuvoisin kertomaan, koska tosiaan Anuskin kommentti itsekkyydestä pitää paikkansa. Olisi toista kohtaan väärin olla kertomatta. Ja toisaalta tapahtunut voisi vaivata sua itseäsikin tulevaisuudessa, ja se vaikuttaisi kyllä jotenkin suhteeseen. Oon huomannut, että totuudella on aina tapana tulla julki. Kerro ja toivo parasta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat